منوی دسته بندی

منطقه گردشگری میگوره پاوه در کرمانشاه

معرفی

در کرمانشاه هم مانند هر استان دیگری مناطق دیدنی و خاص وجود دارد اما به شرطی که بتوانید این مناطق را به خوبی شناسایی کنید که یکی از این مناطق میگوره است.

یکی از بهترین ویژگی‌های منطقه میگوره در شهرستان پاوه ییلاقی بودن آن است یعنی افراد از گرمای شدید تابستان به این منطقه کوچ می‌کنند. بنابراین زندگی در این منطقه پایدار نبوده و با آغاز فصل سرما زندگی امکان‌پذیر نیست و تنها در فصل تابستان قابل سکونت خواهد بود.

به دلیل وجود آب فراوان در این منطقه، طبیعت آن هم سرسبز است. روستاییان میگوره بسیار خوشرو هستند پس می‌توانید زمان خوبی را در این منطقه سپری کنید.

شغل اکثر افراد این منطقه کشاورزی و دامداری است پس مواد غذایی محلی مانند شیر، دوغ، ماست محلی و… را می‌توانید تهیه کنید.

از دیگر جنبه‌های زیبایی در این منطقه را می‌توان وجود سرای سنگی دانست که مربوط به حسین کوهکن است. برای ساخت این بنا در حدود بیست سال زمان صرف شده است.

ورودی غار حسین کوه کن
ورودی غار حسین کوه کن

جایی که سرای سنگی در آن قرار دارد بر روی صخره‌ای بوده که در حدود ۳۰ متر طول و در حدود ۱۲ متر ارتفاع دارد. برای دیدن سرای سنگی حتماً نام سه راه شمشیر را به ذهن بسپارید. در آنجا که وارد می‌شوید تابلوهایی برای راهنمایی قرار داده شده‌اند.

این سرای سنگی را خالو حسین ساخته است. آن را به عنوان حسین کوه کن در قرن بیستم می‌دانند. در تاریخ نام خود را به عنوان فرهاد ثانی به ثبت رسانده است.

خالو حسین – حسین کوه کن
خالو حسین – حسین کوه کن

خالو حسین سال‌های سخت بسیاری را با مشکلات پی‌در‌پی پشت سر گذاشت. در زمانی که جوان بود یک پایش از دست رفت. سپس به فاصله چند سال زن او نیز فوت کرد. در نهایت هر آنچه که برای کسب درآمد در زندگی فراهم کرده بود در جنگ از دست داد. تحمل این مشکلات که به یکباره برای او اتفاق بود بسیار سخت و غیرقابل باور بوده که در نهایت موجب شد تا او برای فرار از این مشکلات به کوهی در منطقه میگوره برود و در آنجا برای تخلیه خود به این کار دست بزند.

غار سنگی حسین کوه کن
غار سنگی حسین کوه کن

در این غار سنگی تعداد ۹ اتاق قرار دارد که به چهار خانه جدا از هم تقسیم شده است. ارتفاعی که برای آنها تخمین زده شده بیشتر از ۱۵۰ سانتی‌متر است. او با وجود نقص در بدن خود تنها با یک وسیله مانند کلنگ که با وسایل محلی ساخته شده بود و همچنین با عصای خود توانست این سرای سنگی را در میگوره بسازد.

حسین کوه کن
حسین کوه کن

علاوه بر غار سنگی می‌توان به جاهای دیدنی دیگری هم اشاره نمود که از جمله آنها راه اتصالی بین راه شوسه کرمانشاه به پاوه است و علاوه بر آن مسیر رسیدن از پاوه به باینگان از مزیت‌های این جاده به شمار می‌رود.

از دیگر امکانات رفاهی برای جذب توریست می‌توان وجود فضایی آرامش‌بخش، امن با امکانات اولیه مانند سرویس‌های بهداشتی اشاره نمود. راهی که در آن وارد می‌شوید آسفالت بوده و همچنین سکوهایی برای استراحت چند ساعته در مسیر فراهم شده است.

برای رفاه حال گردشگران مکان‌هایی برای پارک کردن خودرو در نظر گرفته شده است.

سوغاتی های این منطقه

افرادی که قصد دارند تا از میگوره سوغاتی را با خود به همراه داشته باشند، می‌توانیم به نان‌های محلی که به صورت داغ تهیه می‌‎شوند اشاره کنیم. این نان را ساجی می‌نامند.

نان ساجی
نان ساجی

زنان محلی میگوره به فروش صنایع دستی خود می‌پردازند که نمونه‌ای از آن سبد بافی است.

کلانه
کلانه

کلانه یکی از قدیمی‌ترین غذاهایی است که در بین کردها هنوز هم رایج است. کلانه نوعی نان محلی بوده اما داخل آن را با مواد دیگری پر می‌کنند. افراد محلی پس از طبخ کلانه معمولاً بر روی آن کمی کره می‌مالند تا نرم شود و سپس با نوشیدنی‌هایی محلی مانند دوغ محلی آن را میل می‌کنند.

آدرس میگوره پاوه کجاست؟

در ابتدا باید به شهرستان پاوه در کرمانشاه بروید. سپس در قسمت جنوب شرقی در حدود 17 کیلومتر از پاوه به سمت باینگان بروید. این منطقه یک بخش است که در بانه‌وره واقع شده است. اکثر افراد محلی که در این محل زندگی می‌کنند می‌توانند منطقه میگوره را به شما نشان دهند.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 2 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *