منوی دسته بندی

همکاری برای درختکاری در سال 1401

تور این پرشیا در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود اقدام به حمایت از پروژه «همکاری برای درختکاری در سال 1401» توسط انجمن نذرطبیعت کرده است.

همکاری برای درختکاری در سال 1401
همکاری برای درختکاری در سال 1401

انجمن نذرطبیعت در سال 1401 نیز قصد دارد در یک ناحیه کویری جنگل کاری کند تا ضمن احیای سنت درختکاری با پدیده گرد و غبار و بیابان‌زائی مقابله کند.

متاسفانه با خشکسالی‌های رخ داده و نیز پیشروی بیابان هر سال بر تعداد روزهای آلوده در ایران افزوده میشود که بخشی از آن مربوط به گرد و غبار وارده از کشور عراق است و بخشی دیگر مربوط به خشک شدن دریاچه‌های داخلی همچون دریاچه نمک است. طبق اعلام اداره محیط زیست تعداد روزهای آلوده به گرد و غبار در سال 1401 نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته و در ۱۰۹ روز ابتدای سال، ۴۶ روز ناسالم بوده است. اطراف دریاچه نمک و دشت مسیله به علت کاهش شدید پوشش گیاهی در آستانه بروز گرد و غبار قرار گرفته و این بسیار خطرناک است و با ادامه روند کنونی بسیاری از شهرها در مرکز کشور به ویژه تهران، متأثر از گرد و غبار خواهند بود.

مکان مدنظر نذرطبیعت برای درختکاری، در دشت مسیله در ضلع غربی دریاچه نمک قرار دارد و در تلاش هستند تا قبل از عید نوروز 1402 عملیات کاشت را به اتمام برساند.

برآورد صورت گرفته از هزینه کاشت و داشت هر نهال که شامل خرید نهال، حمل، چاله‌کنی و آبیاری برای 15 دوره طی دو سال رقمی در حدود 100 هزار تومان است و شما با پرداخت این هزینه به گروه نذرطبیعت اختیار می‌دهید به نام شما یا عزیزانتان در طبیعت ایران درختی بکارد و تا 2 سال مراقبت نماید.

شما در قبال پرداخت هزینه نهال ها یک سند دیجیتالی دریافت میکنید که میتوانید آن را به نام خود یا هر عزیزی که میخواهید ثبت کنید. سال گذشته حامیان طبیعت نیت‌های مختلفی برای درختکاری داشتند همچون: یادبود درگذشتگان، کادوی تولد، کادوی ازدواج، سلامتی خانواده و…

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 1 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *