منوی دسته بندی

نمک آبرود بهشت ایران

مقدمه

نمک آبرود در استان مازندران و شهر چالوس واقع شده است. این منطقه بهشت ایران می‌باشد زیرا در اینجا جنگل، کوه، دشت و دریا در کنار هم قرار دارد. وسعت این منطقه 750 هکتار است.

فاصله نمک آبرود تا دریا حدود ۳ کیلومتر است.

برخی از گونه‌هایی که در جنگل نمک آبرود قرار دارند با قدمتی بیش از ۲ میلیون سال همچنان استوار باقی مانده‌اند. در واقع یکی از جذابیت‌های منطقه نمک آبرود همین جنگل بکر و دست نخورده آن است و به جرأت می‌‎توان گفت که در دنیا کم نظیر است.

ورودی نمک آبرود در چالوس
ورودی نمک آبرود در چالوس

اگر برای مدتی در این منطقه زندگی کنید، از لحظه لحظه آن لذت خواهید برد و هیچ وقت سیر نخواهید شد زیرا تغییرات جالبی را مشاهده خواهید کرد که شما را حیرت‌زده می‌کند.

در خصوص کوهی که در نمک آبرود واقع شده، این کوه در هر زمانی از روز به یک شکل دیده می‌شود. مثلاً صبح‌ها جنگل پوشیده از مه شده و شما چیزی جز مه نخواهید دید یا در برخی مواقع که به قله کوه می‌روید، در بالای سر خود آسمان آبی و در زیر پای خود ابرهای متراکم مشاهده می‌کنید و شما در بین ابر قدم خواهید زد.

جنگل نمک آبرود
جنگل نمک آبرود

از جذابیت‌های منطقه نمک آبرود هر چه بگوییم کم است. وقتی وارد این فضا می‌شوید از اعضای کوچک تا بزرگ خانواده شما می‌توانند سرگرم شوند زیرا امکانات خوبی در این مکان فراهم گردیده است. برخی از آنان عبارتند از: شهربازی، تله کابین، سورتمه، باشگاه تیراندازی، رستوران‌ها، سینما سه‌بعدی، حرکات نمایشی شیر دریایی، پل معلق، زیپ لاین، راپل، زمین پینت بال، پیست موتور چهارچرخ و کارتینگ و …

تله کابین نمک آبرود

در نمک آبرود دو خط تله کابین وجود دارد که مسیر خط ۱ با خط ۲ کاملاً متفاوت است. خط ۱ تله کابین ۴۵ کابین نیز دارد. وقتی در این تله کابین می‌نشینید می‌توانید غرب استان مازندران و شهرهایی همچون تنکابن و از طرف دیگر چالوس و نوشهر را به طور کامل مشاهده کنید.

در انتها به قله مدوبن می‌رسید. قله مدوبن در فاصله ۱۰۵۰ متری از سطح دریا واقع شده و طول مسیر در حدود ۲۱۰۰ متر می‌باشد. در مسیر خط ۱ اگر به پایین نگاه کنید متوجه می‌شوید که مسیری برای گردشگران تعبیه شده تا صعود به قله مدوبن را با پای پیاده انجام دهند.

تله کابین در نمک آبرود
تله کابین در نمک آبرود

خط ۲ تله کابین نمک آبرود با ۳۵ کابین مسیری ۱۷۵۰ متری با ارتفاع ۶۰۰ متری از سطح دریا را طی می‌کند تا شما را به قله کوه برساند. این قله دیو حمام نام دارد و با تله کابین خط ۲ می‌توانید به بالای آن بروید.

وقتی در داخل تله کابین خط ۲ بنشینید، همین طور که پیش می‌روید هچی‌رود، شهر چالوس، سلمان شهر (متل قو) را در اطراف خود مشاهده خواهید کرد. وقتی مسیر شما طی شد می‌تواند پیاده شوید و یک گشت‌و‌گذاری در قله دیو حمام داشته باشید و از جاده‌های آن لذت ببرید و سپس دوباره سوار تله کابین شده و به مکان اول خود باز گردید.

فاصله بین قله مدوبن با دیو حمام حدود ۱۰۰۰ متر است.

قله دیو حمام و جاذبه‌هایش

وقتی به قله دیو حمام برسید، جاذبه‌های بسیار مهیجی در انتظار شما هستند. یکی از این جاذبه‌ها زیپ لاین و راپل در قله دیوحمام است که بر روی چاه بزرگ جنگلی واقع در این قله نصب شده است.

پل معلق
پل معلق

در قله دیو حمام علاوه بر مواردی که بیان شد، پل معلق بسیار زیبایی قرار دارد که پهنای این پل فقط به اندازه پاهای یک فرد می‌باشد و این پل از چوب ساخته شده است. اگر ترس از ارتفاع ندارید حتماً آن را امتحان کنید. در این پل تجهیزات ایمنی کاملاً رعایت شده و حتی اگر پل هم پاره شود و به داخل دره سقوط کند، شما در سر جای خود می‌مانید و هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد زیرا سنگینی وزن شما توسط بست‌هایی از بالا محافظت می‌شوید.

در این قله چشم شما به یک خرس تاکسیدرمی شده می‌افتد. خرسی که برای همین منطقه کلاردشت بوده و چون سال‌های بسیاری از زمان تاکسیدرمی شدن آن می‌گذرد در اثر سرما و گرما، از لحاظ طولی و ارتفاع کمی کوچک و جمع شده است.

سورتمه‌ نمک آبرود

این سورتمه اولین سورتمه احداث شده در ایران است که در طول مسیر خود در دل جنگل‌ها از لابه‌لای درختان زیبا و مناظر چشم‌نواز عبور می‌کند.

سورتمه نمک آبرود
سورتمه نمک آبرود

این سورتمه با طول مسیر ۱۲۵۰ متر همچنان رکورد‌دار طولانی‌ترین مسیر سورتمه سواری در کشور است.

مسیر سورتمه
مسیر سورتمه

قوانین سورتمه

برخی از قوانین سورتمه به شرح زیر می‌باشند. ممکن است قوانین تغییر کرده باشد، لذا حتماً قبل از سوار شدن به سورتمه، قوانین را مطالعه فرمایید.

  • سوار شدن کودکان کمتر از پنج سال ممنوع است.
  • سوار شدن کودکان پنج تا ده سال به همراه والدین (با بلیط دو نفره) امکان‌پذیر است.
  • سوار شدن بزرگسالان با تهیه بلیط یکنفره امکان‌پذیر است.
  • توقف یا پیاده‌شدن در میان راه ممنوع و خطر آفرین است.
  • استفاده از این دستگاه به افرادی که دارای نارسایی قلبی هستند توصیه نمی‌شود.

کلیپی از سورتمه نمک آبرود

کارتینگ نمک آبرود

کارتینگ نمک آبرود در هنگام بارندگی کارتینگ تعطیل می‌باشد. طول مسیر بزرگسالان ۶۰۰ متر و حداکثر سرعت در این پیست ۸۰ کیلومتر در ساعت است. طول مسیر نوجوانان ۲۰۰ متر و حداکثر سرعت در این پیست ۴۰ کیلومتر در ساعت است.

پیست کارتینگ در نمک آبرود
پیست کارتینگ در نمک آبرود

پیست کارتینگ نوجوانان فقط افراد بالای ۸ سالی که قد آنها به ۱۳۰ سانتی‌متر رسیده باشد. پیست کارتینگ بزرگسالان فقط افراد بالای ۱۵ سال که قد آنها به ۱۴۰ سانتی‌متر رسیده باشد.

افرادی که نمی‌توانند از کارتینگ استفاده کنند:

  • کسانی که از سلامت کامل برخوردار نیستند.
  • افرادی که به تازگی عمل جراحی داشته‌اند.
  • کسانی که دیسک کمر و گردن دارند.
  • خانم‌های باردار.
  • لباس‌هایی که حالت بادگیر دارد (برای خانم‌ها کفش و مانتو مناسب موجود است).
  • کسانی که نارسایی قلبی دارند.

موتور چهار چرخ نمک آبرود

پیست موتور چهار چرخ که بزرگ‌سالان و کودکان می‌توانند از آن استفاده کنند.

پیست موتور چهار چرخ
پیست موتور چهار چرخ

باشگاه پرواز

باشگاه پرواز با تجهیزات کامل و مربیان حرفه‌ای امکان پرواز با گلایدر، پاراگلایدر، چتر، بالگرد سبک و کایت یک پرواز لذت بخش را برای شما فراهم می‌کند.

باشگاه پرواز
باشگاه پرواز

پینت بال نمک آبرود

پینت بال جنگلی بهترین گزینه تفریحی برای کسانی است که به صورت گروهی به این منطقه سفر می‌کنند. پینت بال نمک آبرود ترکیبی از یک محیط ساختگی و جنگلی است.

پینت بال جنگلی نمک آبرود
پینت بال جنگلی نمک آبرود

باشگاه تیراندازی

در این باشگاه یک سری مسابقات تیراندازی برای انتخاب افراد در تیم ملی برگزار می‌شود. این باشگاه در طول سال پذیرای دوستداران ورزش تیراندازی بوده و برای تجربه تیراندازی و همچنین محک زدن مهارت خود در زدن تیر به هدف می‌توانید از این باشگاه بازدید فرمایید.

باشگاه تیراندازی
باشگاه تیراندازی

برای تیراندازی مربی حرفه‌ای در کنار شما خواهد بود و نحوه ایستادن در جایگاه، قرار دادن تیر در اسلحه، گارد گرفتن، نشانه گرفتن و زدن تیر را به شما آموزش می‌دهد.

در ادامه سفر خود حتماً به تفرجگاه ساحلی بروید. در این تفرجگاه جت اسکی، تنیس، اسکیت و امکانات دیگر وجود دارند.

جت اسکی
جت اسکی

تصاویر نمک آبرود

در شهرک نمک آبرود چه تفریحاتی وجود دارد؟

تله کابین، پینت بال، زیپ لاین، موتور چهارچرخ، هواپیمای دو نفره، تنیس، اسکیت، دوچرخه، شهربازی و چندین امکانات دیگر.

آدرس نمک آبرود کجاست؟

استان مازندران، 12 کیلومتری شهر چالوس.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 2 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *