منوی دسته بندی

فیلبند روستایی در میان ابرها و بالای کوه

مقدمه

ایران یکی از کشورهای دنیا است که از جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی برخوردار است. ایران علاوه بر داشتن اماکن تاریخی بسیار مشهور و دیدنی، دارای جاذبه‌های گردشگری طبیعی مانند فیلبند است که باعث شده هر ساله تعداد زیادی از گردشگران ایرانی و خارجی به این مکان‌های طبیعی سفر کنند.

فیلبند روستایی رویایی در مازندران
فیلبند روستایی رویایی در مازندران

یکی از قطب‌های گردشگردی ایران که از طبیعت بسیار زیبایی برخوردار است، استان مازندران است که در شمال ایران واقع شده است.

استان مازندران دارای اماکن طبیعی بسیار زیبایی است که یکی از خاص‌ترین آنها روستای فیلبند است. این روستا که در بخش شرقی استان مازندران قرار دارد، به دلیل موقعیت جغرافیایی خود همیشه در میان ابرها است، به همین دلیل همیشه مورد توجه گردشگران بسیار زیادی بوده است.

با روستای فیلبند آشنا شوید

روستای فیلبند یکی از مرتفع‌ترین روستاهای استان مازندارن است که در دامنه کوه واقع شده و تقریباً می‌توان گفت که نیمی از سال، این روستا در میان دریایی از ابر دیده می‌شود. معمولاً در فصل‌های گرم، گردشگران زیادی به سمت این روستا حرکت می‌کنند تا بتوانند این منظره طبیعی زیبا را با چشم خود ببینند.

ساکنان روستای فیلبند در فصل‌های سرد، به سمت مناطق گرم‌تر استان مازندران حرکت می‌کنند، زیرا آب و هوای کوهستانی این روستا، برای ساکنین آن قابل تحمل نیست، و با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

در میان افراد بومی استان مازندران، روستای فیلبند با نام «بام شرقی مازندران» شناخته می‌شود. جالب است بدانید که به دلیل فاصله کم استان مازندران با استان تهران، بسیاری از ساکنین تهران بیشتر روزهای سال را برای تفریح و ثبت طلوع و غروب زیبای خورشید در فیلبند، به این روستا سفر می‌کنند.

آفتاب در روستای فیلبند
آفتاب در روستای فیلبند

گردشگران پیش از آغاز سفر خود باید به این مورد توجه داشته باشند که در فصل‌های سرد، دسترسی به روستا تقریباً غیر ممکن است، زیرا معمولاً مسیر روستا به دلیل بارش برف و خطر ریزش کوه بسته است. در نتیجه بهتر است اگر قصد سفر به این روستای توریستی زیبا را دارید، در شش ماه نخست سال، سفر خود را آغاز کنید.

زمانی که گردشگران وارد جاده روستا می‌شوند، در ابتدا، به روستای «پاشاکلا» و سپس به روستای «سنگ چال» می‌رسند، و پس از عبور از این دو روستا می‌توان وارد این روستای زیبا خواهند شد.

این روستا از طریق جاده هراز قابل دسترسی است و با اینکه حدود 170 کیلومتر از شهر تهران فاصله دارد، اما حدود 4 ساعت فاصله زمانی دارد، که البته طولانی بودن فاصله زمانی با این روستا، به این دلیل است که دارای جاده‌ای کوهستانی است.

جاده این روستا
جاده این روستا

جاده فیلبند با اینکه کوهستانی است، اما قابل دسترسی با خودرو شخصی است. در ابتدای جاده، مینی‌بوس برای حمل مسافران وجود دارد، که معمولاً افراد بومی با آنها تردد می‌کنند.

چگونه می‌توان در روستای فیلبند، اقامت داشت؟

روستای فیلبند به دلیل داشتن یک فضای روستایی طبیعی، دارای هیچ اقامتگاه مدرنی مانند هتل نیست، اما برخی از خانه‌های روستایی در فصل‌های گرم با قیمت نسبتاً بالا در اختیار گردشگران قرار داده می‌شوند. البته به دلیل محدود بودن خانه‌های اجاره‌ای در این روستا بهتر است که پیش از حرکت به سمت فیلبند، از طریق تلفن و اینترنت اقامتگاه مناسب را برای خود رزرو کنید.

بهترین زمان سفر به این روستا چه موقع است؟

بهترین زمان بازدید از این روستا، فصل‌های گرم است.

از کدام سمت می‎‌توان به فیلبند رفت؟

گردشگرانی که قصد دارند تا از شرق ایران به سمت فیلبند حرکت کنند، باید به ترتیب از شهرهای ساری، بابل و آمل عبور کنند. همچنین از غرب کشور باید از رشت، نور و آمل عبور کرد. افرادی که قصد دارند تا از سایر نقاط ایران مانند مرکز و جنوب به سمت روستای فیلبند حرکت کنند، نیاز است که از شهر تهران و جاده هراز عبور کنند.

آدرس روستای فیلند کجاست؟

این روستا در استان مازندران قرار دارد که با شهر بابلسر حدود 95 کیلومتر و با دریا حدود 80 کیلومتر فاصله دارد. البته ساکنین روستا با شهر آمل کمترین فاصله را دارند که چیزی در حدود 57 کیلومتر است.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 6 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *