منوی دسته بندی

دریاچه ولشت در مازندران

معرفی

یکی از مکان‌های پیشنهادی ما برای رفتن به سفر و همچنین رفتن به جایی که آب و هوا و منظره‌ای دیدنی را دارد، دریاچه ولشت در استان مازندران است.

دریاچه ولشت دریاچه‌ای است که در خود آب شیرین را محفوظ می‌دارد و این دریاچه به دلیل محبوس شدن در بین کوه‌ها زیبایی خاصی دارد. رنگ آبی که در آن مشاهده می‌کنید معمولاً از دور به رنگ سبز و از نزدیک به رنگ آبی مشاهده می‌شود که این خود انعکاس رنگ سرسبزی اطراف دریاچه ولشت می‌باشد که بر روی آب زلال آن قرار گرفته است.

دریاچه ولشت در مازندران
دریاچه ولشت در مازندران

مسیر رسیدن به این دریاچه نیز خود از جاذبه‌های خاصی برخوردار است. در ابتدا مسیری با کوه‌های زیبا را پشت سر خواهید گذاشت، پس از آن به جاده‌ای می‌رسید که در خود درختانی سر به فلک کشیده را جای داده و در نهایت به راهی خاکی می‌رسید که نشان دهنده مسیر درست شما می‌باشد، این مسیر همان مسیر دریاچه ولشت خواهد بود.

نمایی دور از این دریاچه
نمایی دور از این دریاچه

در کنار دریاچه که بین کلاردشت و مرزن آباد واقع شده است پوشش گیاهی زیادی مشاهده نمی‌شود، به همین دلیل اگر قصد دارید تا روزی را در کنار این دریاچه بگذرانید حتماً از وسایلی مثل چادر استفاده کنید تا بر اثر شدت زیاد نور آفتاب گرمازده نشوید.

قایق‌های پدالی در این دریاچه
قایق‌های پدالی در این دریاچه

اگر دوست دارید تا در این روز سرگرمی داشته باشید یک دوچرخه و قلاب ماهیگیری را با خود به همراه داشته باشید. البته به عنوان تفریح می‌توانید از قایق‌هایی که مخصوص مسافران تعبیه شده استفاده کنید و چرخی را در دریاچه ولشت بزنید.

دریاچه ولشت
دریاچه ولشت

برخی از افراد دوست دارند تا هفته‌ای را در کنار این دریاچه از آب‌و‌هوا و طبیعت آن لذت ببرند اما امکانات اقامتی در اطراف دریاچه وجود ندارد زیرا فضایی برای آن وجود ندارد به همین دلیل نزدیک‌ترین مکان برای بهره بردن از این امکانات استفاده از مکان‌های اقامتی است که در کلاردشت ساخته شده تا چند روزی را در این منطقه زیبا سپری کنید.

دریاچه ولشت
دریاچه ولشت

در فصل بهار و تابستان به دلیل توریست‌پذیر بودن این منطقه چنین مکان‌هایی مملو از جمعیت خواهد بود بنابراین قبل از سفر در فکر جست‌و‌جوی مکانی برای اقامت شبانه خود باشید تا پس از رسیدن به مقصد دچار سردرگمی نشوید. برای رسیدن به این دریاچه به آهستگی رانندگی کنید زیرا مسیری که در آن وارد می‌شوید مسیر جاده‌ای با پیچ‌های خطرناک می‌باشد.

چه امکانت رفاهی در دریاچه وشت وجود دارد؟

تفریحات آبی، رستوران، کافه، سوئیت‌های اقامتی، سوپرمارکت، سرویس بهداشتی، نمازخانه.

بهترین زمان برای رفتن به این دریاچه چه موقع است؟

فصل بهار و تابستان بهترین زمان سفر است.

آدرس دریاچه ولشت کجاست؟

این دریاچه در ۲۵ کیلومتری جاده چالوس در نزدیکی شهر مرزن آباد قرار دارد.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 1 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *