منوی دسته بندی

پارک جنگلی گیسوم در گیلان

معرفی پارک جنگلی گیسوم

پارک جنگلی گیسوم یکی از روستاهای استان گیلان است که در ۱۸ کیلومتری جاده تالش به انزلی قرار دارد.

وقتی در فاصله چند کیلومتری از آن وارد منطقه‌ای می‌شوید، در دو طرف این جاده از جنگل‌های انبوه پوشیده شده است. وسعت این جنگل حدود 80 هکتار است.

پارک جنگلی گیسوم
پارک جنگلی گیسوم

در ادامه مسیر، منطقه‌ای بسیار زیبا در دل این جنگل وجود دارد که نام آن پارک جنگلی گیسوم است.

پارک گیسوم پر از درختان انبوه است و بیش از ۷۶ گونه گیاهی در آن وجود دارد. گیاهان این منطقه، از ۶۶ جنس و ۴۴ خانواده هستند. ۲۱ نوع از این گیاهان چوبی و بقیه آنها را انواع علفی تشکیل می‌دهند.

جانوران این منطقه شامل آبیا، آهو، ببر، پلنگ، بز کوهی، تورنگ، خرس قهوه‌ای، خرگوش، خز، خوتکا، راسو، روباه، شغال، سمور، غاز وحشی، گراز، گرگ و… است.

آلاچیق در پارک گیسوم
آلاچیق در پارک گیسوم

در انتهای هر کدام از جاده‌های منتهی به گیسوم چیزهای جالبی چشم به راه شماست. بناهای تاریخی بسیار زیبا در دل جنگل، منظره‌ای است که شاید کمتر کسی آن را باور کند مگر اینکه به چشم خود ببیند. یکی از این بناها مسجد سفید بوده که در حدود ۸۰۰ سال قدمت دارد و مربوط به دوره سلجوقیان است.

در مسیری که حرکت می‌کنید چیزی جز درخت و سرسبزی را نخواهید دید.

امکانات پارک جنگلی گیسوم

در این منطقه امکانات خوبی برای تفریح وجود دارد. اردوگاه، پلاژ، هتل، سوییت و منازل اجاره‌ای برخی از امکانات این منطقه هستند.

سویت اجاره‌ای در گیسوم
سویت اجاره‌ای در گیسوم

مناطقی برای پیک‌نیک روزانه مسافران در نظر گرفته شده که پارکینگ هم دارند.

مسیرهای پیاده‌روی، ورزشگاه، وسایل بازی کودکان، موزه طبیعی گل و گیاه و جنگل شمشاد از دیگر مواردی هستند که در این پارک دیده می‌شوند.

طبیعت‌گردان می‌توانند از کمپینگ‌های طبیعی در این مکان استفاده کنند.

فروشگاه‌ها و مغازه‌های مختلفی نیز برای خرید کالاهای مورد نیاز مسافران وجود دارند.

جنگل گیسوم در چهار فصل سال

از نظر برخی گردشگران بهترین فصل برای سفر به گیسوم بهار و پاییز است زیرا شرایط آب‌وهوایی این منطقه بهتر است اما جنگل گیسوم در هر فصل زیبایی‌های خاص خود را دارد.

در فصل بهار درختان این منطقه و تونل جنگلی گیسوم در حال جوانه زدن هستند. آب‌وهوای بهاری، تصاویر درختان و شکوفه‌های رنگی آلوچه و دیگر درختان، تصویری زیبا را برای گردشگران ایجاد می‌کنند.

در اوایل فصل تابستان نیز درختان سرسبز و انبوه و هوای خوب این منطقه می‌تواند لذت‌بخش باشد. هوای تابستانی این منطقه به دلیل انبوه درختان بلند آن، هوای عالی و خنکی را ایجاد کرده است.

در فصل پاییز می‌توانید شاهد رنگ‌های زیبا و جذاب برگ‌های درختان باشید. گونه‌های مختلف گیاه‌های گیسوم و به طور خاص درختان انجیلی (آسون‌دار)، منظره زیبایی را در این فصل ایجاد می‌کنند.

ساحل گیسوم

در انتهای جاده گیسوم به دریای خزر خواهید رسید. یکی از نکات جالب منطقه گیسوم، قرار گرفتن دریا و جنگل در کنار هم است.

پارک جنگلی گیسوم در نزدیکی دریای خزر
پارک جنگلی گیسوم در نزدیکی دریای خزر

برای دسترسی به ساحل گیسوم به سمت رشت حرکت کنید و پس از رسیدن به شهر پره‌سر، حدود ۵ کیلومتر دیگر طی کنید تا به ابتدای جاده جنگلی گیسوم برسید. در اینجا به سمت راست حرکت کنید و پس از طی کردن حدود ۳ کیلومتر به ساحل دریای خزر می‌رسید.

در ساحل جنگل گیسوم منطقه‌ای برای شنای بانوان و آقایان به صورت جداگانه ایجاد شده است و نیروهای امداد و غریق نجات نیز در این بخش حضور دارند.

بازارچه ساحل گیسوم

بازارچه جنگل گیسوم در کنار ساحل این منطقه قرار دارد و انواع کالاهای مورد نیاز در آن یافت می‌شود. این بازارچه برای مردم محلی این منطقه زمینه مناسبی برای کسب درآمد فراهم کرده است.

آدرس پارک جنگلی گیسوم کجاست؟

ده کیلومتر قبل از جاده اسالم به خلخال است.

آیا می‌توان در گیسوم اقامت کرد؟

بله. در جنگل گیسوم و همچنین هتل‌های این منطقه می‌توانید اقامت داشته باشید. روستای گیسوم نیز برای اقامت وجود دارد.

آیا جنگل گیسوم ساحل دارد؟

بله. جنگل گیسوم در نزدیکی ساحل است.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 1 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *