منوی دسته بندی

پارک جنگلی سراوان در استان گیلان

معرفی پارک جنگلی سراوان

در استان گیلان تعداد زیادی جنگل وجود دارند اما هر جنگلی زیبایی خاص خود را دارد. یکی از جنگل‎های دیدنی در استان گیلان که فاصله نزدیکی با شهر رشت دارد، پارک جنگلی سراوان می‌باشد.

در میانه این جنگل رودخانه‌ای وجود دارد که در آن قایق‌های پدالی وجود دارند که می‌توانید با سرعت آرام در فضایی رویایی پیمایش کنید و از هوای خوش و سرسبزی در دو طرف مسیر لذت ببرید.

قایق‌های پدالی در پارک جنگلی سراوان
قایق‌های پدالی در مرداب سراوان

این پارک از قدیم مورد حفاظت بوده و قدمت آن به سال‌های دور باز می‌گردد. افرادی که اطلاعاتی در خصوص انواع پوشش‌های گیاهی دارند، در زمان ورود به این پارک متوجه تنوع زیادی از این گونه‌ها خواهند بود. حتی برخی از محققان عقیده دارند که در برخی از موارد گونه‌هایی وجود داشته که معمولاً در دنیا کم نظیر می‌باشند.

رودخانه‌ای که در وسط این جنگل قرار گرفته از طریق رود سفیدرود و همچنین سیاهرود تغذیه می‌شود. معمولاً در زمانی از سال پرآب و در فصل‌های کشاورزی از میزان آب کمتری برخوردار می‌باشد.

در مسیر پارک جنگلی سراوان مکان‌هایی قرار دارند که با نیمکت‌هایی تزیین شده تا مسافران در میانه راه به استراحت مشغول شوند. علاوه بر آن آلاچیق‌هایی هم برای اقامت چند ساعته وجود دارند و مسیر پیاده‌روی زیبایی دارد.

پارک جنگلی سراوان
پارک جنگلی سراوان

موزه میراث روستایی

علاوه بر پارک جنگلی سراوان، برای آشنایی با فرهنگ غنی ایرانی، موزه میراث روستایی نیز طراحی شده است. زمانی که به این موزه وارد می‌شوید، تمامی خانه‌های روستایی موجود در گیلان که به شیوه‌های خاصی طراحی شده را مشاهده خواهید کرد. برای هر گروهی راهنمایی قرار داده شده تا اطلاعات مربوط به معماری گیلان را بر اساس انواع خانه‌هایی که در آنجا جاگذاری شده به اطلاع برسانند.

موزه میراث روستایی در پارک سراوان
موزه میراث روستایی در پارک سراوان

پینت بال جنگلی

یکی از هیجاناتی که در این پارک جنگلی مورد توجه قرار دارد، پینت بال جنگلی می‌باشد.

پینت بال جنگلی پارک سراوان
پینت بال جنگلی پارک سراوان

مورد بعدی استفاده از موتورهای چهار چرخ می‌باشد که با استفاده از این موتورها می‌توانید در مسیر جنگلی پیمایش کنید.

کلیپی از دریاچه سراوان

این کلیپ مربوط به دریاچه سراوان یا مرداب سراوان است.

آدرس پارک جنگلی سراوان

این پارک در 17 کیلومتری اتوبان رشت قزوین قرار دارد.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 2 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *