منوی دسته بندی

روستای داماش در استان گیلان

معرفی روستای داماش

یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای سفر، روستای داماش در استان گیلان است.

داماش منطقه‌ای ییلاقی می‌باشد، به همین دلیل در روزهای گرم تابستان مکانی خنک می‌باشد. داماش آب و هوایی سرد و خنک دارد بنابراین بهتر است در فصل پاییز و زمستان لباس گرم با خود به همراه داشته باشید.

در این منطقه گلی خاص رویش پیدا می‌کند که سوسن چلچراغ نام دارد. این گل به صورت برعکس قرار دارد اما تمام اجزای یک گل را دارد که همین شرایط موجب زیبا بودن آن شده است. علاوه بر گل سوسن چلچراغ، نمونه‌های گیاهی دیگری هم در منطقه وجود دارند، همچنین درختان میوه مثل فندق در این منطقه رویش پیدا می‌کنند.

سوسن چلچراغ
سوسن چلچراغ

در زمانی بین خرداد ماه تا آخر تیرماه در تمام سال‌ها جشنواره‌ای برگزار می‌شود که هدف از این جشنواره نمایش گل سوسن چلچراغ می‌باشد. در این جشنواره علاوه بر نمایش گل، رسوم مختلف این منطقه و همچنین بازی محلی نیز نمایش داده می‌شوند.

مسیر روستای داماش هنوز بازسازی نشده است. جاده‌ای نامناسب و خاکی که پیچ‌های زیادی دارد و به صورت سربالایی می‌باشد اما با وجود این سختی، جاده‌ای بسیار خوش آب و هوا و زیبا می‌باشد.

جاده روستای داماش گیلان
جاده روستای داماش گیلان

در اطراف روستای داماش با وجود ارتفاع زیاد اما درختانی سرسبز وجود دارند که طبیعتی زیبا را پدید آورده‌اند. اگر به منطقه داماش سفر کنید از نزدیک مه را بغل خواهید کرد.

مه در روستای داماش
مه در روستای داماش

متأسفانه به دلیل شرایط نامناسب از نظر اقامتی، امکانات رفاهی زیادی در این روستا وجود ندارد، بنابراین سفر خود را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید تا در طول روز در آن جا حضور داشته باشید و در هنگام غروب به شهر رودبار باز گردید.

برخی از مسافران که بودن در طبیعت را با وجود شرایط سخت دوست دارند، جهت ماندن در داماش وسایل خود را از جمله چادر به همراه می‌آورند و شب را در این مکان استراحت می‌کنند تا صبح روز بعد طلوع آفتاب را مشاهده کنند.

در این روستا می‌توانید پیاده روی زیادی را انجام دهید. یکی از قدیمی‌ترین درختان که همه ساله بازدیدکنندگان زیادی دارد، سرو هرزویل می‌باشد.

چرا این روستا معروف شده است؟

در این روستا گل سوسن چلچراغ وجود دارد که یکی از کمیاب‌ترین نوع گل سوسن است.

آدرس روستای داماش کجاست؟

این روستا در ۴۸ کیلومتری جنوب شرقی رودبار و در 130 کلومتری رشت قرار دارد.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 1 عدد و میانگین امتیازها 5]

یک نظر

  • هاشم گفت:

    یاد تیم دامش گیلان افتادم

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *