منوی دسته بندی

دره چاکرود در استان گیلان

معرفی دره چاکرود

سفر به مکان‌های سرسبز معمولاً برای هر فردی امکان‌پذیر است اما برخی از مکان‌ها دیدنی و بسیار زیبا هستند که به دلیل شرایطی که دارند، برای هر فردی امکان سفر کردن به آنجا وجود ندارد. به عنوان مثال می‌توان دره‌ها را نمونه‌ای از آنها دانست. از جمله آنها می‌توان به دره چاکرود اشاره کرد.

دره چاکرود دره‌ای است که در وسط آن رودی وجود دارد. علاوه بر آن آبشار هم وجود دارند. همچنین در کل این منطقه می‌توانید از حوضچه‌هایی که پر از آب خنک هستند استفاده کنید. بزرگی این فضای محصور شده بین رودخانه آنقدر زیاد است که قرار گرفتن در این دره می‌تواند ترسی را با خود به وجود آورد.

دره چاکرود در استان گیلان
دره چاکرود در استان گیلان

آبشارهای این مسیر کوتاه‌تر از 5 متر است و یک آبشار در دره فرعی به ارتفاع 30 متر نیز قابل مشاهده است.

در این دره صداهای متفاوتی وجود دارند. به عنوان مثال می‌توان صدای جیرجیرک‌ها را از نزدیک شنید. علاوه بر آن در آن منطقه درختان تنومندی وجود دارند. درختانی که میوه می‌دهند و شما می‌توانید از میوه‌های آنها استفاده نمایید. سکوتی که شما را از فضای پر سر و صدا و شلوغ شهری جدا می‌کند، شاید در کمتر جنگلی احساس کرده باشید.

رسیدن به منطقه چاکرود به راحتی امکان‌پذیر نیست. مسیری دارد که تنها افرادی که توانایی صخره نوردی دارند می‌توانند به این مکان دسترسی داشته باشند اما برای سایر افراد سخت خواهد بود.

این دره خنک می‌باشد زیرا از هر طرف آبشارهایی جاری می‌باشند که نیاز است از آنها عبور کنید. برخی از آبشارها مرتفع و برخی دیگر کوتاه‌تر هستند.

دره چاکرود در استان گیلان
دره چاکرود در استان گیلان

اگر دوست دارید تا در داخل آب بروید، حوضچه‌هایی وجود دارند که شبیه به استخر هستند.

از سرگرمی‌های دیگر، گرفتن تصاویر خاص خواهد بود. معمولاً افراد زیادی توانایی حضور در این جا را ندارند پس تا می‌توانید تصویر ثبت کنید و دیگر دوستان خود را از وجود چنین مکانی آگاه نمایید.

به خاطر داشته باشید که این مکان تنها برای افرادی است که ذره‌ای تجربه در خصوص صخره نوردی دارند و همچنین ابزارهای آن هم برای آنها مهیا می‌باشد، در غیر این صورت بروز هر نوع اتفاقی دور از انتظار نیست.

کلیپی از دره چاکرود

آدرس دره چاکرود

دره چاکرود در استان گیلان در منطقه رحیم‌آباد قرار دارد. رحیم‌آباد منطقه‌ای است که بین رامسر و رودسر قرار دارد.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 2 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *