منوی دسته بندی

جاده سرسبز اسالم به خلخال

جاده اسالم به خلخال یکی دیگر از جاده‌های دیدنی در ایران است که می‌توان به آن اشاره کرد. این جاده از استان گیلان شروع می‌شود و به اردبیل می‌رسد. زمانی که به این جاده وارد می‌شوید، با رویایی بودن و بی‌نظیر بودن آن آشنا خواهید شد.

شما تنها به یک جاده وارد نمی‌شوید بلکه در این جاده می‌توان ترکیب معناداری از کوه‌های زیبا، دشت‌های سرسبز، جنگل‌هایی پر از درختان زیبا و همچنین آبشارهایی خنک را دید.

جاده اسالم به خلخال
جاده اسالم به خلخال

با وجود طبیعی بودن جاده اسالم به خلخال اما باز هم می‌توان از امکانات خوبی که در این جاده وجود دارند که به نوعی امکانات رفاهی آن است یاد کرد. علاوه بر هتل‌ها، ویلاهایی وجود دارند که به مسافران اجاره داده می‌شوند.

جاده اسالم به خلخال یک جاده کوهستانی است. رانندگی در این جاده در تابستان به دلیل کم بارش بودن منطقه ایرادی ندارد اما اگر این رانندگی را در فصل زمستان انجام می‌دهید باید احتیاط را رعایت کنید. حتماً زنجیر چرخ به همراه داشته باشید. همچنین سعی کنید تا در کنار مسیرهای پرشیب و خطرناک رانندگی نکنید.

جاده برفی اسالم
جاده برفی اسالم

یکی از جاذبه‌های بسیار مهم در این جاده، گردنه‌ای است که نمونه آن را در کمی بالاتر یعنی در گردنه حیران آستارا مشاهده می‌کنید. گویی این دو دوست جدایی ناپذیر هستند. این گردنه با نام گردنه اسالم شهرت دارد. این قسمت از جاده یکی از زیباترین بخش‌های آن به شمار می‌رود.

نوستالژی زندگی کردن در کلبه‌های چوبی را می‌توانید با حضور در این جاده احساس کنید. شب‌های سرد را در تابستان گرم با حضور در کلبه‌های چوبی اسالم به خلخال سپری کنید. امکاناتی که در این کلبه‌ها وجود دارند کم اما ساده است. یکی از گوش نوازترین صداها در کلبه‌های روستایی، شنیدن صدای آب به همراه صدای پرنده‌هایی مانند غاز و اردک است. این صداها می‌تواند حضور در جنگل را برای شما تداعی کند که بسیار شنیدنی و دوست داشتنی است.

کلبه‌ها در جاده اسالم به خلخال
کلبه‌ها در جاده اسالم به خلخال

در مسیر اسالم به خلخال نگران غذای خود نباشید زیرا در هر زمان که حرکت کنید سیخ‌های کباب از گوشت تازه آماده پذیرایی از شما خواهد بود. یکی از علل تردد زیاد در پایان هفته در این جاده وجود همین غذای تازه می‌باشد.

کباب در جاده اسالم
کباب در جاده اسالم

از بین روستاهایی که در مسیر خود مشاهده می‌کنید، یکی از سنتی‌ترین‌های آن را می‌توان به روستای ناو نسبت داد. ناو روستایی است که استخرهای پرورش ماهی در خود دارد.

روستای ناو در اسالم
روستای ناو در اسالم

در جاده روستایی ناو صبح‌هایی بسیار روح‌نواز در انتظار شما هستند. می‌توانید طلوع خورشید را از میان انبوهی از مه و درختان سرسبز مشاهده کنید.

آدرس جاده اسالم به خلخال

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 3 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *