منوی دسته بندی

تالاب استیل در آستارا

معرفی تالاب استیل

آستارا یکی از شهرهایی است که به صورت مرزی در استان گیلان قرار دارد و معمولاً همه ساله گردشگران این شهر را برای سفر انتخاب می‌کنند.

طبیعت خاصی که در تالاب استیل آستارا مشاهده می‌کنید شاید در هیچ کجای این استان نتوانید آن را بیابید.

تالاب استیل در آستارا
تالاب استیل در آستارا

در این تالاب به درختان توجه ویژه‌ای داشته باشید زیرا درختانی که در آنجا مشاهده می‌کنید معمولاً دارای زیبایی خاصی هستند و در هر ساعت از روز به یک ارتفاع دیده می‌شوند. ارتفاع آب در این تالاب بر اساس ساعت شبانه‌روز تعیین می‌شود، به همین دلیل ممکن است که درختان ساعتی دارای شاخ و برگ‌های بیشتری باشند و در ساعتی دیگر کمتر دیده شوند. درختانی که در تالاب استیل مشاهده می‌کنید معمولاً به شکل‌هایی با تنه کوتاه دیده می‌شوند که از نوع توسکا هستند.

مطمئناً همزمان بودن زیبایی‌هایی کوه و جنگل و دریا می‌تواند برای شما جالب باشد. علاوه بر آن با پرواز پرنده‌هایی آشنا خواهید شد که شاید تاکنون آنها را مشاهده نکرده‌اید زیرا تالاب استیل از جمله تالاب‌هایی است که پرندگان برای استراحت کردن خود آنجا را انتخاب می‌کنند و به همین دلیل از نظر زیست محیطی هم با ارزش است و گونه‌های خاصی را در خود نگه می‌دارد.

پرنده در تالاب استیل
پرنده در تالاب استیل

جهت رفت و آمد آسان در این تالاب برای گردشگران قایق‌های پدالی قرار داده شده تا بتوانند در مسیر مورد نظر با آرامش پدال بزنند. در طول مسیر خود نیز از درختان و زیبایی دیگر این تالاب از نزدیک دیدن خواهید کرد.

قایق در تالاب استیل در آستارا
قایق در تالاب استیل در آستارا

در اطراف تالاب امکانات رفاهی در نظر گرفته شده است تا گردشگران بتوانند با خیال آسوده هم از زیبایی آن و هم از اطراف آن لذت ببرند. معمولاً هتل‌های این ناحیه از کیفیت خوبی برخوردار هستند.

عمقی که آب این تالاب دارد در برخی از جاها یک متر و در برخی از جاها به سه متر هم می‌رسد بنابراین در صورتی که شنا بلد نیستید به قسمت پرعمق آن نزدیک نشوید.

آیا امکان ماهی‌گیری در تالاب وجود دارد؟

گاهی اوقات مردم بومی ماهی کپور سید میکنند اما گاهی اوقات نیز ماهی وجود ندارد.

آیا می‌توان در این تالاب قایق‌سواری کرد؟

اگر بارندگی خوب باشد و آب داشته باشد امکان قایق سواری وجود دارد اما چند کیلومتر بالاتر شهر آستارا است که مکان بهتری برای قایق سواری است.

آدرس تالاب استیل کجاست؟

این تالاب در فاصله 7 کیلومتری شهر آستارا و در نزدیکی روستای عباس آباد قرار دارد.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 1 عدد و میانگین امتیازها 5]

یک نظر

  • سعید گفت:

    تالاب استیل رفتیم خیلی قشنگ بود ولی این قایق پارویی را ندیدیم.

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *