منوی دسته بندی

آبشار لونک در گیلان

معرفی آبشار لونک

حضور آبشار در هر جایی می‌تواند آب‌و‌هوایی بسیار خوبی را به وجود آورد. آبشار لونک در استان گیلان هم یکی از این موارد به شمار می‌رود.

در اطراف آبشار لونک جنگلی سرسبز قرار دارد که این منظره بسیار زیبا کرده است. خروش آب و ریزش آن با سرعت زیاد از ارتفاعی بالا، شور و هیجان خاصی را با خود پدید می‌آورد.

در کنار این آبشار، پله‌هایی قرار دارند تا رفتن به ارتفاع را آسان نمایند. با بالا رفتن از این پله‌ها می‌توانید از نزدیک ریزش قطرات آب را بر روی صورت خود احساس کنید.

آبشار لونک در گیلان
آبشار لونک در گیلان

این آبشار که به صورت پله‌ای می‌باشد، در شهرستان سیاهکل قرار گرفته است. جاده سیاهکل جاده‌ای مشهور می‌باشد که زیبایی‌ها و جذابیت‌های فراوانی دارد. جاده دیلمان و سیاهکل جاده‌ای دیدنی اما کمی خطرناک است. در این جاده باید سربالایی‌ها و سرپایینی‌هایی را پشت سر بگذارید اما با این وجود پیچ‌های خطرناکی نیز وجود دارند.

جاده سیاهکل و دیلمان
جاده سیاهکل و دیلمان

در هر سمت از جاده زیبایی‌هایی وجود دارند. به عنوان مثال در یک مسیر، دره وجود دارد و در مسیر دیگر شالیزارهای پوشیده از برنج وجود دارد.

به دلیل متناسب بودن آب و هوا با شرایط کشت چای، چای کاری نیز از دیگر شغل‌های مردم در این مناطق است.

در زیر آبشار لونک رودخانه‌ای جریان دارد که علاوه بر زیبایی آبشار، محیط جنگلی و آرامی را ایجاد کرده است. شرشر صدای آب آبشار، شنیدن صدای بلبل و دیگر پرندگان صداهایی از طبیعت هستند که در شهر آنها را نخواهید شنید.

در اطراف آبشار لونک آبشارهای کوچک با ارتفاع بسیار کم هم دیده می‌شوند که مکانی خوب برای گذراندن وقت می‌باشند.

آبشار لونک و جنگل اطراف آن نه تنها در فصل بهار بلکه در دیگر فصل‌های سال همانند پاییز و زمستان هم از طبیعتی خاص برخوردار است.

بهتر است پیک‌نیکی داشته باشید تا در مکان‌های تعبیه شده برای جلوگیری از آسیب به طبیعت استفاده نمایید.

آدرس آبشار لونک

این آبشار دقیقاً چند کیلومتر قبل از دیلمان است. فاصله این آبشار تا شهر سیاهکل حدود ۲۵ کیلومتر است.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 2 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *