منوی دسته بندی

آبشار دودوزن در استان گیلان

معرفی

آبشار دودوزن (Doodvazan) شفت یکی از آبشارهای بی‌نظیر در گیلان است که شاید تاکنون نام آن را نشنیده باشید. این آبشار به دلیل آنکه در جنگل نهفته شده و مسیری متفاوت دارد، معمولاً کمتر شناخته شده است.

برای رسیدن به آبشار دودوزن باید از مسیری روستایی باید عبور کنید. مسیر این آبشار سنگ فرش شده و پله‌ای است که امکان رفتن با وسایل نقلیه وجود ندارد پس حتماً کفشی مناسب به پا کنید و خود را برای ورود به تونلی زیبا و خوش آب و هوا آماده نمایید.

پله‌هایی با ارتفاع کم اما بزرگ که در کل مسیر روستای خرم‌کش تا رسیدن به آبشار دودوزن وجود دارند، خستگی کمی با خود به همراه دارد زیرا برای بالا رفتن از آنها نیازی ندارید تا انرژی زیادی را مصرف کنید. پس آرام بروید و از مسیری که در آن قرار دارید لذت ببرید.

پله‌های برای رسیدن به آبشار
پله‌ها برای رسیدن به آبشار

به دلیل اینکه افراد بومی، این منطقه را به خوبی می‌شناسند، پیشنهاد ما به شما رفتن به این آبشار در روزهای معمولی سال می‌باشد. در این روزها شما می‌توانید از طبیعت خلوت‌تری بهره ببرید اما در روزهای تعطیل با منطقه‌ای شلوغ مواجه خواهید شد که معمولاً دیدنی زیبایی‌ها را کمی سخت‌تر می‌کند.

آبشار دودوزن شفت دارای مسیری پرپیچ و خم می‌باشد. حتماً به آهستگی رانندگی کنید زیرا احتمال وجود حیوانات در مسیر شما دور از انتظار نیست. علاوه بر آن می‌توانید از جاذبه‌های این مسیر زیبا هم لذت ببرید.

در زمانی که پا در مسیر آبشار دودوزن می‌گذارید معمولاً زیبایی‌ها یک به یک به سراغ شما می‌آیند. به عنوان مثال می‌توان عرضه محصولات محلی و صنایع‌دستی این منطقه را نمونه‌ای از آنها دانست.

یکی از بهترین وسایل محلی در این منطقه وجود پنیری با نام سیاهمزگی است و هر سال جشنواره‌ای برای رونمایی از این پنیر محلی تازه بر پا می‌شود.

پنیر سیاهمزگی
پنیر سیاهمزگی

در کنار مسیر این آبشار می‌توانید از زیبایی‌های دیگر هم لذت ببرید. این زیبایی به پل‌های طبیعی ساخته شده از چوب منتهی می‌شود که معمولاً برای عبور بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است و امکان عبور از روی آب پر سرعت را فراهم می‌آورند. این پل‌های چوبی به تعداد مناسبی وجود دارد که حتی یکی از آنها در نزدیکی آبشار بوده و مکان خوبی برای ثبت تصویر محسوب می‌شود.

پل چوبی در آبشار دودوزن
پل چوبی در آبشار دودوزن

صخره نوردی

اگر فردی هستید که صخره‌نوردی را دوست دارید و می‌توانید این کار را به صورت حرفه‌ای انجام دهید بهتر است تا وسایل ایمنی خود را به همراه داشته باشید و از ابتدای آبشار تا انتهای آن پایین بیایید. این سقوط از ارتفاع البته به شیوه‌ای هنرمندانه می‌تواند هیجان وصف‌ناپذیری را با خود به وجود آورد که تنها تجربه آن لذت بخش می‌باشد.

تصاویر

آدرس آبشار دودوزن کجاست؟

این آبشار در حدود ۲۴ کیلومتری از شفت و در منطقه خرمکش شفت قرار دارد.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 1 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *