منوی دسته بندی

شیطان کوه در لاهیجان

محتوای این مطلب

معرفی

شیطان کوه نام کوهی در بلندترین نقطه از شهر لاهیجان در استان گیلان می‌باشد که دارای پوشش گیاهی سرسبز است.

شیطان کوه مکانی تفریحی در داخل شهر لاهیجان است که ترکیبی از کوه، جنگل و آب می‌باشد.

زمانی که در بالای این کوه نسبتاً مرتفع قرار می‌گیرید، در یک نگاه می‌توانید لاهیجان را در زیر پای خود ببینید. ارتفاع این کوه حدود 1550 متر است.

شیطان کوه در لاهیجان
شیطان کوه در لاهیجان

در قسمت بالایی شیطان کوه تله کابینی وجود دارد. این تله کابین فضای بین دو کوه را می‌پیماید اما قرار گرفتن در آن ارتفاع بسیار جالب و دیدنی خواهد بود.

تله کابین شیطان کوه
تله کابین شیطان کوه

زمانی که به این کوه نگاه می‌کنید از میانه آن آبشاری سفید رنگ جاری می‌باشد که مانند عدد هشت فارسی در دو جهت به سوی پایین حرکت می‌کند. در زیر آبشار مجسمه‌هایی دیده می‌شوند.

از قسمت بالایی شیطان کوه، باغ‌هایی از نوع باغ چای در اطراف لاهیجان مشاهده خواهد شد. این باغ‌ها در فصل چینش یعنی در بهار یا تابستان و حتی تا پاییز منظره‌ای سرسبز و زیبایی را ایجاد می‌کنند.

برای بالا رفتن از شیطان کوه اگر دوست دارید تا کوه پیمایی کوتاهی را در هوایی خنک تجربه کنید بهتر است تا خودروی خود را در قسمت زیرین و در داخل شهر پارک نمایید و پیاده این مسیر را طی کنید.

از دو مسیر می‌‌توان به بام سبز که بلندترین نقطه از لاهیجان است دسترسی داشت:

  • یک مسیر پیاده است که توسط پله‌هایی به نقطه بالایی کوه می‌رسید.
  • مسیر دیگر با استفاده از ماشین خواهد بود.

برای لذت بردن از این مسیر بهتر است تا به وسیله پله‌ها پیاده روی کنید. این پله‌ها در حدود ۷۵۰ عدد هستند. پس اگر توان بالا رفتن را دارید، از این مسیر استفاده کنید.

پله های شیطان کوه
پله های شیطان کوه

در زیر شیطان کوه استخری وجود دارد. در داخل این استخر هم مکانی دیدنی که به عنوان جزیره استخر نیز شهرت دارد قرار گرفته اما بهترین مکان اطراف استخر می‌باشد که برای ورزشکاران یکی از بیشترین مسیرهای انتخابی خواهد بود زیرا به راحتی بر اساس متراژ نوشته شده بر روی جای جای این حاشیه، امکان دویدن با برنامه‌ریزی فراهم شده است.

اگر سرگرمی دیگری را دوست دارید به شما قایق‌های درون آب استخر توصیه می‌شود.

از دیدنی‌ترین تصاویر، یکی در بالای کوه است که می‌توانید استخر پایین را ببینید و دیگری در استخر است که می‌توانید عظمت یک کوه سرسبز را در مقابل خود مشاهده نمایید.

در این مجموعه همه افراد خانواده می‌توانند سرگرم باشند زیرا اماکن بازی برای کودکان، رستوران‌های متنوع و مختلف و آلاچیق‌هایی برای دورهم نشستن یک خانواده وجود دارند.

آدرس شیطان کوه

لاهیجان، میدان خلیج فارس.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 2 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *