منوی دسته بندی

دریاچه ویستان بره سر در استان گیلان

معرفی

در آب‌و‌هوای گرم تابستان حضور در منطقه‌ای با آب و هوایی خنک در هر جایی امکان‌پذیر نمی‌باشد. یکی از بهترین مکان‌ها برای فرار از گرمای تابستان رفتن به بره سر بخصوص روستای ویستان می‌باشد.

بره سر و روستای ویستان در نزدیکی رودبار و رستم‌آباد در استان گیلان قرار دارد. بنابراین برای آنکه بخواهید به این روستا بروید باید در فاصله‌ای بین آن توقف کنید. در بره سر از هر کسی در خصوص روستای ویستان سوال بپرسید، مکان اصلی آن را به شما نشان خواهد داد.

علت خنکی روستای ویستان قرار گرفتن آن در بالاتر از سطح دریا می‌باشد.

در روستای ییلاقی ویستان دریاچه‌ای به نام ویستان بره سر قرار دارد. در اطراف این دریاچه درختانی سرسبز وجود دارند، به همین دلیل در منظره بالایی، آبی سبز دیده می‌شود.

یکی از بهترین صحنه‌هایی که می‌توانید در این روستا مشاهده کنید، گیاهی نادر به نام سوسن چلچراغ می‌باشد.

سوسن چلچراغ
سوسن چلچراغ

در دریاچه ویستان بره سر آبشاری وجود دارد که دیدن منظره آن بسیار لذت بخش می‌باشد. نام این دریاچه شادشاد می‌باشد. وجود مه در بین درختان این منطقه می‌تواند صحنه‌ای خاص را برای ثبت تصاویر به وجود بیاورند.

در اطراف این دریاچه کوه‌هایی وجود دارند که این درختان بر روی آنها قرار گرفته و به همین دلیل منطقه‌ای محصور شده خواهد بود. علاوه بر آن تپه‌هایی خالی از پوشش گیاهی هم وجود دارد که می‌توان به عنوان مکانی برای استراحت از آنها استفاده کرد.

دریاچه ویستان بره سر
دریاچه ویستان بره سر

جاده دریاچه ویستان بره سر جاده‌ای خاکی است.

در طی مسیر می‌توانید غذاهای محلی تهیه کنید. از نمونه‌های آن می‌توان به شیر محلی، عسل طبیعی و… اشاره نمود. هم چنین می‌توانید از میوه‌های طبیعی مانند آلوچه، تمشک و زرشک استفاده کنید.

آدرس دریاچه ویستان بره سر

برای رسیدن به جاده این روستا هم از مسیر لوشان و داماش و هم از مسیر توتکابن امکان‌پذیر است.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 2 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *