منوی دسته بندی

خورشت مطنجن مرغابی

یکی از غذاهای اصیل گیلان که در این قسمت به توضیح آن می‌پردازیم خورشت مطنجن مرغابی است. خورش مطنجن را با گوشت بره نیز درست می‌کنند.

خورشت مطنجن مرغابی
خورش مطنجن مرغابی

مواد اولیه لازم برای تهیه مطنجن مرغابی

مرغابی یک عدد

گردو ۲۰۰ گرم

کشمش بدون هسته و قیسی بدون هسته ۲۵۰ گرم

رب انار سه یا چهار قاشق غذاخوری

شکر یکی یا دو قاشق غذاخوری

نمک، فلفل، روغن، دارچین به مقدار لازم

طرز تهیه مطنجن مرغابی

برای درست کردن این غذا می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

آماده کردن آب و گردو

مرغابی برای پخته شدن نیاز به زمان زیادی دارد، بنابراین آبی که برای پخته شدن آن استفاده می‌کنید باید در حدود چهار تا شش لیوان باشد. علاوه بر آن، مغز گردوی آسیاب شده را به این آب اضافه کنید تا با یکدیگر جوش بخورند. این جوش خوردن از نظر زمانی به شعله شما بستگی دارد اما ممکن است که در حدود دو یا سه ساعت طول بکشد. بهتر است حوصله به خرج دهید و شعله را بر روی ملایم قرار دهید تا به خوبی جوش بخورد.

حل کردن رب انار و آب

در یک ظرف جدا، رب انار و شکر را در یک پیمانه آب به خوبی حل کنید. این ترکیب باید به صورت یک مایع درآید تا در زمان قرار دادن در ترکیب اصلی مجبور به هم زدن زیاد برای از بین رفتن قطعات رب انار نشوید.

افزودن ادویه

زمانی که گوشت مرغابی و گردو حدود یک ساعت بر روی شعله در حال پختن می‌باشد می‌توانید رب انار به همراه شکر را به آن اضافه نمایید. سپس نمک و فلفل و دارچین را به غذا اضافه نمایید.

در پایان یعنی زمانی که یک رب آخر جوش خوردن و روغن انداختن مطنجن مرغابی می‌باشد، می‌توانید از کشمش و قیسی در داخل آن استفاده نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 1 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *