منوی دسته بندی

مراحل درست کردن ترشی لیمو ترش

ترشی دیگری که قصد داریم تا در خصوص آن از مواد اولیه تا مراحل درست کردن آن توضیحاتی را ارائه دهیم، ترشی لیمو ترش است.

مواد اولیه

برای اولین مرحله از خرید خود باید به سراغ لیموترش تازه بروید. برای آماده کردن ترشی به نیم کیلو لیمو ترش نیاز است.

پس از آن به خرید نعناع تازه بروید و آن را به خوبی بشویید. شما می‌توانید برای خشک کردن از نور خورشید یا از یک سینی استیل بر روی شعله ملایم حرارت گاز استفاده کنید. البته باید مراقب دست‌های خود باشید. کمی گرما سبب خشک شدن نعناع می‌شود.

سپس باید برای خرید فلفل هم به دنبال فلفل‌های خوب باشید. برای این ترشی هم به فلفل قرمز و هم فلفل سیاه احتیاج داریم تا یک طعم متعادلی به ترشی بدهند. علاوه بر آن باید از انواع ادویه‌های مخصوص ترشی به همراه نمک هم کمک بگیریم.

مراحل تهیه ترشی لیمو ترش

برای درست کردن ترسی لیموترش باید کارهای زیر را انجام دهید:

آماده کردن لیمو

در اول کار باید لیموهای خریداری شده خود را به خوبی بشویید. این لیموها نباید در همان روز مورد استفاده قرار گیرند. نیاز است تا حدود 72 ساعت در یک جایی از آشپزخانه قرار داشته باشند. بعد از گذشت چند روز می‌توانید به آبگیری لیموها بپردازید. البته برای آبگیری تنها سه لیمو کافی است.

حلقه کردن لیمو

لیموهای اضافی را حلقه‌ای خرد کنید. تعداد برش‌ها بستگی به سلیقه شما دارد، اما بهتر است تا خیلی نازک نباشند. در این ترشی نیازی به استفاده از سرکه نیست، بلکه می‌توانید با استفاده از آب لیمو تهیه شده مانند سرکه، طعم ترشی را در اختیار داشته باشید.

افزودن ادویه

ظرف شیشه‌ای مخصوص ترشی خود را بردارید و تمامی حلقه‌های لیموترش را در درون آن بریزید. بر روی لیموها باید از ادویه‌ها و نمک به همراه نعناع خشک شده اضافه نمایید. همچنین دو نوع فلفل را هم در ظرف بریزید. حالا در آخرین مرحله می‌توانید آب لیمو را در درون آن بریزید.

زمان مصرف

پس از آن باید درب ظرف ترشی را ببندید. این ترشی از انواع ترشی‌هایی است که باید حتماً در جای گرم قرار گیرد. بنابراین در فصول سرد سال در کنار وسایل گرم کننده و در فصول گرم در جایی گرم از منزل و در سایه قرار دهید. در هر صورت پس از گذشت 30 روز ترشی شما آماده می‌شود زیرا آب لیمو در مدت زمان طولانی اثر خود را برجای می‌گذارد.

این ترشی طعم ترشی دارد، بنابراین توصیه می‌شود تا افرادی که از ناراحتی‌های گوارشی رنج می‌برند از آن استفاده نکنند.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 1 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *