منوی دسته بندی

جایگاه نگهداری و تیمار پرندگان آسیب دیده

تور این پرشیا در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود اقدام به حمایت از پروژه «کمک به جایگاه نگهداری و تیمار پرندگان آسیب دیده» توسط انجمن نذرطبیعت کرده است.

کمک به جایگاه نگهداری و تیمار پرندگان آسیب دیده
کمک به جایگاه نگهداری و تیمار پرندگان آسیب دیده

انجمن آوای بوم از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را با محوریت حفاظت از پرندگان آغاز نمود. این انجمن در طول سال‌های فعالیت خود میزبان پرندگان آسیب دیده بسیاری از سراسر کشور بوده است که تعداد بسیاری از این پرندگان را تحت نظارت دامپزشک، تیمار و در زیستگاه‌های مناسب رهاسازی نموده است.

انجمن آوای بوم در دوران فعالیت خود با ادارات محیط زیست همکاری نزدیکی داشته و با توجه به اینکه این ادارات مرکز رجوع مردم برای تحویل پرندگان آسیب دیده هستند اما خود امکان نگهداری و تیمار پرندگان را ندارند، این انجمن در همکاری مستمر با آنها، تعداد زیادی از پرندگان را تحویل گرفته و با امکانات شخصی اعضا اقدام به تیمار و نگهداری آنان می‌نموده است.

انجمن آوای بوم
انجمن آوای بوم

آوای بوم اینک با همکاری اعضا خود اقدام به تهیه فضای مناسب برای نگهداری موقت از پرندگان در اصفهان تا زمان رهاسازی نموده و برای تجهیز آن نیازمند مشارکت و همیاری دلسوزان طبیعت است.

مبلغی که در این کمپین جمع‌آوری می‌شود صرف ساخت ۲ جایگاه قرنطینه سیار پرندگان با ظرفیت هر جایگاه، ۳ پرنده درشت جثه خواهد شد. وجود این ۲ جایگاه به ما امکان نگهداری ویژه از پرندگان شکاری را می‌دهد که تا پایان مراحل درمان خود نیاز به دریافت داروی روزانه یا نگهداری ویژه دارند و همچنین از این طریق می‌توانیم با نگهداری ایمن پرندگان آسیب دیده‌ای که به تازگی به ما می‌رسد، از بیمار شدن دیگر پرندگان جایگاه جلوگیری کنیم.

همچنین این مبلغ صرف خرید ۲ عدد جعبه ویژه حمل‌و‌نقل پرندگان خواهد شد که به ما امکان آن را می‌دهد که پرندگان آسیب دیده را با کمترین خطر به جایگاه آورده و پرندگان بهبود یافته را با رعایت تمامی استانداردها به محل رهاسازی حمل کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 4 عدد و میانگین امتیازها 4]

‫18 نظر

  • محمودرضا بهرامی گفت:

    باسلام حدود یکماه قبل بچه کلاغی که از لانه پایین افتاده بود را با شکستگی پا پیدا کرده و با درمان در منزل بهبود پیدا کرد اما هنوز غذا را باید در دهانش گذاشت و قابلیت پریدن را بقدر کافی ندارد از طرفی من عازم مسافرت هستم باغ پرندگان نیز از پذیرفتن او امتناع کرد آیا شما آن را میپذیرید چون بایستی او را رها کنم و مطمئنا او فعلا نمیتواند در طبیعت زندگی کند واز بین میرود.با سپاس بهرامی

  • ناهید رنجبر از تهران گفت:

    با سلام وسپاس از حمایت تون
    یکسال میشه یه کبوتر چاهی که جثه خیلی بزرگی نسبت به بقیه کبوترها دارد اومده روی کولر توی بالکن ما لانه کرده اوایل مشکلی نبود شبها میام د و روزها میرفت
    کم کم چندتا دیگه اومدن که از همان کبوتر چاهی های معمولی هستند و جوجه گذاشتن ودیگه زمستون شد منهو گفتم گناه داره هوا سرد وبارون وگرنه
    بذار باشند
    اما تا عید تعدادشون به بیشتر از پنجتا رسید
    و همسرم عر روز دعوا داشت نمیخواست بیرونشون کنه
    اما چون جوجه داشتن من دلم نمیامد
    خلاصه دردسر تون ندم الان مسافرتم وخونه هم کسی نیست خبر دارشدم که بالکن دیگه شده مکان اسکان این زبان بسته ها وپر از فوضولات وپر وغیر قابل تصور کثیف
    گاهی اوقات دخترم سر میزنه
    میگفت بالغ بر, 15تا شدند
    وکلی تخم دارند و جوجه های کوچیک وبزرگ
    حالا من ماندم چگونه باید اینارو بیرون مرد با وجود جوجه هایی که هنوز نیاز به نگهداری مادرشون دارند

    چون اگر پنجره رو ببندم اون زبون بسته ها از گرسنگی وتشنگی تلف میشند

    وهر طوری حساب میکنم وجدانم اجازه اینکارو نمیده وحتی از فکرش هم عذاب می کشم

    حالا از شما کمک فکری .میخوام راه چاره ای اگر بذهن تون میرسه لطفا راهنمایی کنید دوماه دیگه بر میگردم
    همسرم گفته دیگه بدون هیچ ترحمی پنجره رو می بنده وهمه رو بیرون میکنه
    خوب با جوجه های بی مادر گرسنه وتشنه چکار کنم اونا حتما می میرند
    خواهشم اینه هدراه کاریذ رو بهم بگید که اون جوجه ها بی زبان از بین نروند
    لطفا 🌹🌷

  • نجفی گفت:

    سلام من ی کفترچاهی ک از لونه افتاده و فکنم پاش در رفته رو پیدا کردم بردمش دامپزشکی گفت ۶میلیون جراحی پاش میشه،شرایط نگهداریشو اصلا ندارم دلم براش میسوزه همش تو حموم گذاشتمش توروخدااااااا بگید کجا میتونم ببرمش!

  • علی گفت:

    سلام و وقت بخیر ..بنده بعد از پرس و جوی فراوان متوجه شدم در شهر ما مکانی مخصوص برای حمایت و درمان پرندگان آسیب دیده بومی ..بنده میخوام مکان و فضایی رو برای حمایت ازین موحودات نازنین اختصاص بدم ..اولین قدم و برداشتم و مطالعه و شناخت پرندگان اهلی و وحشی بومی منطقه رو پیش گرفتم ..تمنا دارم راهنمایی و مشاوره شما تیم دلسوز برای من تازه سفر بسیار بسیار حائز اهمیته ..سپاس

    • سلام وقت بخیر
      لطفاً با شماره 1540 سازمان محیط زیست تماس بگیرید. همچنین میتوانید با انجمن نذرطبیعت به آدرس nazretabiat.ir مشورت کنید. چندین نفر از آنها محیط‌بان هستند و کمک خیلی خوبی به شما میکنند.

  • زهرا گفت:

    سلام . من ی کلاغ بالغ پیدا کردم بالش اسیب دیده اصلا شرایط نگهداریشو ندارم چندین ماهه پیشمه و برای درمانشم اقدام کردم بی اثر بود . لطفا کمک کنید

  • سپی گفت:

    سلام امشب یه پرستو افتاده تو حیاط ما و نمیتونه پرواز کنه اما فک کنم بالش سالمه و مریض شده چیکارش کنم

  • نادری گفت:

    سلام من امروز تو حیاط یک یاکریم آسیب دیده پیدا کردم چون حالش خیلی بد بود داخل کارتن حوله گذاشتم و یاکریم رو داخلش قرار دادم الان هیچ چیزی نمی خوره و حالش هم فرقی نکرده اگر میشه زود تر بگید چیکار کنم چون تا صبح فکر نکنم زنده بمونه

    • سلام وقت بخیر
      بستگی به نوع آسیب دارد. تا معاینه نشود ، مشخص نمیشود که مشکلش از چی هست. شاید کلینیکهای دامپزشکی بتوانند کمک کنند. بیشتر اوقات هزینه ای دریافت نمیکنند.

  • لیلا عباسی گفت:

    باسلام …یک ماه پیش یک جوجه کبوتر در بالکن منزلمان پیدا کردیم و چون لانه اش را پیدا نکردیم مجبور شدیم تا از او نگهداری کنیم ولی بک پایش مشکل دارد واز مچ خم شده …لطفا راهنمایی کنید که چه کار باید بکنیم ؟

    • احسان گفت:

      سلام
      پایش شکسته است. اگر تخصص دارید میتواند آن را ببندید. در غیر این صورت میتوانید به کلینیکهای دامپزشکی کراجعه کنید. بیشتر اوقات این کار را رایگان انجام میدهند. همچنین میتوانید با شماره 1540 سازمان محیط زیست تماس بگیرید. شاید بتوانند کاری کنند.

  • مهرداد گفت:

    با سلام
    من یه جغد شاخدار خیلی بزرگ پیدا کردم که هم چشم راستش و هم بال راستش به شدت آسیب دیده الانم تو حیاط خونمون هست باید چیکار کنم؟

    • احسان گفت:

      سلام وقت بخیر
      لطفاً با شماره 1540 سازمان محیط زیست تماس بگیرید و جغد را تحویل آنها دهید. خودشان همه کارها را انجام میدهند. ممنون که اطلاع دادید.

  • سوسن هاشمی گفت:

    سلام
    یه پرنده آسیب دیده از توی کوچه پیدا کردیم یه سری کارها واسش انجام دادیم
    بردیم کلینیک متاسفانه نبودن
    پاشو آتل گرفتیم اما میدونم اصولی نیست
    بدنشو با سرم و مواد لازم ضدعفونی کردیم
    اما مشکل پاش همچنان هست
    میشه بفرمایید چکار کنم
    متشکرم

    • احسان گفت:

      سلام
      بستگی به این دارد که پرنده چه آسیبی دیده باشد. فعلاً همین کاری که انجام دادید خوب است.

    • پریسا گفت:

      سلام
      پرنده با بال شکسته در خیابان پیدا کردم ک نمیذاشت بهش نزدیک بشم، ب شماره 1540 هرچی زنگ زدم ب کد شهر ک رسید هرچقدر 021 زدم گفت کد شما اشتباهه ، ب مادرم زنگ زدم ازمنزل باشماره ثابت تماس بگیرن بازهم پیغامگیر گفت کد اشتباه است و این نهایت رسیدگیه ک بگن کد اشتباهه و موضوع کنسل بشه
      خواهش میکنم یک شماره اضطراری برای مواقعی ک پرنده مجروح پیدا میکنیم اعلام کنید ک جواب بدن

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *