منوی دسته بندی

بیمارستان بین المللی قائم رشت

معرفی

بیمارستان بین المللی قائم در رشت یکی از جدیدترین بیمارستان‌های خصوصی در استان گیلان است که دارای گواهی استاندارد ACI کانادا می‌باشد.

این بیمارستان مجهز به فضایی مخصوص بالگرد است تا بیماران اورژانسی به این بیمارستان اعزام گردند.

این بیمارستان برای رفاه حال بیماران با کلیه سازمان‌های بیمه‌ای پایه و تکمیلی، بانک‌ها و سازمان‌های بزرگ قرارداد همکاری منعقد کرده است.

مدرن و زیبا بودن فضای فیزیکی بیمارستان بین المللی قائم، استفاده از تجهیزات به‌روز و پیشرفته، حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص نامی و با تجربه، به همراه امکانات رفاهی ویژه توانسته است تا این بیمارستان به عنوان یکی از اولین گزینه‌های انتخابی بیماران برای درمان در سطح کشور و منطقه معرفی شود.

بیمارستان قائم در رشت
بيمارستان بين المللی قائم در رشت

بیمارستان شبانه‌روزی قائم با کادری مجرب و نیروی انسانی کافی توانسته رضایت بیماران را جلب نماید.

تمامی امتیازات موجود در این مجموعه سبب شده است که بیمارستان بین ‌المللی قائم در شهر رشت به عنوان یکی از برترین مجموعه‌های ارائه خدمات سلامت شناخته شود و بتواند علاوه بر ارائه خدمات سلامت به مردم ایران، این خدمات را در قالب مجموعه گردشگری سلامت به بیماران و مددجویان سایر کشورها ارائه کند.

بیمارستان بین المللی قائم در زمینه‌های زیر خدمات مختلف با بهترین کیفیت را ارائه می‌دهد:

اورژانس

اگر بيمار مشکل سرپايی داشته باشد و نياز به بستری شدن نداشته باشد، در بخش اورژانس همه اقدامات درمانی برای او انجام و سپس ترخيص ميشود.

در ورودی بخش اورژانس اتاق مسموميت مجهز به سيستم مانيتورينگ قلبی و ريوی، ترالی CPR، اکسيژن سانترال، ساکشن سانترال و پرتابل قرار دارد.

در ضلع شرقی بخش اورژانس اتاق عمل سرپايی با کلیه تجهيزات لازم اتاق عمل از جمله تخت، چراغ سياليتيک و دستگاه بيهوشی، اکسيژن و ساکشن سانترال واقع است.

اورژانس بیمارستان قائم
اورژانس بيمارستان بين المللی قائم

اتاق احيا (CPR) در سمت راست ورودی اورژانس مجهز به دو تخت هيدرواستاتيک، دستگاه مانيتورينگ قلبی و ريوی، دستگاه ونتيلاتور پرتابل، پمپ انفوزيون و ترالی CPR است که در صورت ايست قلبی سريعاً بيمار به اين اتاق انتقال داده می‌شود و تحت درمان قرار میگيرد.

بخش‌های تحت نظر اورژانس تماماً مجهز به سيستم مانيتورينگ قلبی و ريوی، ساکشن سانترال و اکسيژن سانترال است. همچنين ترالی اورژانس و دستگاه ECG وجود دارد. اورژانس نيز مجهز به سيستم PTS برای انتقال سريع نمونه‌های خون، آزمايش‌ها و داروهای اورژانس است.

بخش اورژانس بیمارستان بین المللی قائم به طور 24 ساعته و سه شيفت کامل پزشک مقيم دارد که اتاق پزشک مقيم نيز در داخل بخش تعبيه شده است. پرستاران مجرب اين بخش تجربه چندين سال کار در اورژانس را دارند و کاملاً مسلط به امور بيماران اورژانس هستند.

پاراکلینیک

بخش پاراکلینیک بیمارستان بین المللی قائم شامل موارد زیر است:

تصویربرداری

دستگاه‌ها و خدمات مرکز تصویربرداری پزشکی بیمارستان بین المللی قائم:

  • ام آر آی 1.5 تسلای 18 کاناله آوانتو زیمنس، پیشرفته‌ترین دستگاه در کل استان گیلان
  • سی تی اسکن زیمنس16 اسلایس برای اولین بار در استان گیلان
  • رادیولوژی دیجیتال زیمنس
  • رادیولوژی Interventional
  • سونوگرافی‌های زیمنس و GE
  • پانورکس و OPG دیجیتال VATECH
  • ماموگرافی دیجیتال HOLUGIC
  • دستگاه استریوتاکتیک برای بیوپسی از پستان برای اولین بار در استان گیلان

دقت بالا در:

  • تشخیص دقیق (آنوریسم، مالفورماسیون، دای ساکشن و دیگر موارد ناهنجاری عروق بدن) به روش سیتی آنژیو
  • تشخیص ناهنجاری‌های روده‌ای (پولیپ، دیورتیکول و …) با پروتکل VIRTUAL COLONOSCOPY
  • سیتی برونکوسکوپی
  • دقت و سرعت بالا در انجام سایر اسکن‌های روتین با و یا بدون کنتراست
دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان قائم رشت
دستگاه سی‌تی اسکن در بیمارستان بین المللی قائم رشت

سرعت بالا در:

  • کاهش قابل توجه میزان دارو و پرتو بیمار
  • امکان تصویربرداری سریع با کیفیت بالا از کودکان و بیماران ناآرام، بدون بیهوشی

پروتکل‌های اختصاصی:

  • پروتکل اختصاصی بیوپسی که منجر به دقت و سرعت عمل بیشتر در نمونه‌گیری میشود
  • پروتکل اختصاصی برای برنامه‌ریزی رادیوتراپی (مارکرگذاری و planning)
  • پروتکل اختصاصی NEROU DSA برای بازسازی عروق مغزی
  • پروتکل اختصاصی Dyna Evalution برای بررسی پرفیوژن بافت‌های بدن
  • پروتکل مخصوص Oncology برای تشخیص و پیگیری روند درمانی

آزمایشگاه

آزمایشگاه بیمارستان بین المللی قائم همگام با تکنولوژی و با پیشرفته‌ترین امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی به ارائه خدمات تشخیصی به کلیه مراجعان سرپایی و بستری در طول شبانه‌روز می‌پردازد. تمامی مراحل آزمایش‌ها نیز با استفاده از روش‌های کنترل کیفی با همکاری مراکز معتبر اروپایی و دانشگاهی تحت نظارت است.

آزمایشگاه بیمارستان قائم
آزمایشگاه بیمارستان بین المللی قائم

در این آزمایشگاه بخش‌های بیوشیمی، هماتولوژی، هورمون‌شناسی، میکروب‌شناسی و پاتولوژی فعالیت شبانه‌روزی دارند و بانک خون بیمارستان نیز پشتیبانی در اتاق‌های عمل و جراحی قلب باز و اورژانس را به عهده دارد.

آزمایشگاه بیمارستان بین المللی قائم با کلیه بخش‌های بیمارستان و اتاق عمل از طریق کانال‌های هوای سیستم PTS ارتباط مستقیم دارد و به عنوان یک ایستگاه مرکزی عمل می‌کند. این سیستم به عنوان گیرنده و فرستنده آزمایش‌ها سریع و در عرض چند ثانیه نمونه آزمایش‌ها را از کلیه بخش‌ها دریافت می‌کند و جواب آنها را از طریق همین کانال، بدون اتلاف وقت و بدون اینکه نیروی انسانی نقش داشته باشد، به بخش ارسال می‌کند.

فیزیوتراپی

این بخش دارای چندین تخت و اتاق مکانوتراپی است که با بهره‌گیری از بهترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات و با داشتن کادر متخصص و کارآزموده خدمات بازتوانی را با توجه به شرایط بیمار در دو شیفت صبح و عصر به مراجعه‌کنندگان سرپایی و بیماران بستری در بخش‌ها ارائه می‎‌‎دهد.

بخش فیزیوتراپی
بخش فیزیوتراپی در بيمارستان بين المللی قائم

فعالیت‌های واحد فیزیوتراپی عبارت است از:

به طور کلی در بخش فیزیوتراپی خدمات به صورت سرپایی و نیز برای بیماران بستری انجام می‌شود. بیماران با انواع ضعف عضلانی، اختلال عملکرد عضلات و تاندون‌ها، عمل جراحی، آرتروز، دردهای مفصلی، دردهای گردن و کمر، درد زانو و آرنج و نیز بعد از شکستگی‌ها به صورت سرپایی مراجعه و درمان می‌شوند.

برای فیزیوتراپی بیماران بستری، درمان بر بالین بیمار انجام می‌شود. اینگونه فیزیوتراپی عمدتاً شامل فیزیوتراپی تنفسی و ورزش اندام‌ها است و هدف آن جلوگیری از عفونت ریه‌ها، افزایش ظرفیت و بهبود عملکرد تنفسی و کمک به دفع خلط، جلوگیری از خشک شدن مفاصل و بهبود دامنه حرکتی مفاصل است.

فیزیوتراپی در بیمارستان بین المللی قائم شامل بخش‌های زیر است:

  • لیزر
  • الکتروتراپی
  • الکترومگنتیک‌تراپی
  • تمرین درمانی (مکانوتراپی)

دستگاه‌های مورد استفاده عبارتند از:

اشعه مادون قرمز، استفاده از کیسه داغ (هات پک)، استفاده از امواج اولتراسوند، استفاده از امواج دیامتری، استفاده از جریان گالوانیک، فارادیک و جریان‎های پرفرکانس، Tens ،HU، اشعه UV، استفاده از ماساژور و یا ویبراتور.

تمرین درمانی (مکانوتراپی):

در ورزش درمانی با توجه به اینکه مشکل بیمار محدودیت حرکتی، کوتاهی یا ضعف و ناتوانی عضله است، تکنیک‌های درمانی‌ای که استفاده می‌شوند عبارتند از: Mobilization ،Hold relax و ورزش‌های ایزومتریک، ورزش‌های مقاومتی با استفاده از وسایل موجود در بخش شامل فنر، قرقره، وزنه، صندلی چهارسر، پارالل، دوچرخه ثابت، چرخ شانه، نردبان شانه و کشش مکانیکی.

آندوسکوپی

در بخش آندوسکوپی خدماتی از جمله آندوسکوپی (گاتروسکوپی)، کولونوسکوپی، پولیپکتومی، بالونگذاری معده، PEG گذاری (در بیمارانی که تغذیه از راه دهان و NGT برای آنها ممکن نیست)، درآوردن جسم خارجی و انجام پروسیجر بالن آشالازی و باندلیگیشن و گذاشتن استنت برای بیماران توسط پزشکان فوق تخصص گوارش انجام می‌گیرد.

بخش آندوسکوپی
بخش آندوسکوپی در بيمارستان بين المللی قائم

در این بخش دستگاه‌های آندوسکوپی و کولونوسکوپی نوع اولیمپوس و فوجینون با کیفیت عالی (که دارای سیستم NBI است) توانایی تشخیص بافت سرطان را در مراحل بسیار اولیه دارد که با دستگاه‌های آندوسکوپی معمولی قابل شناسایی و تشخیص نیست.

این دستگاه برای اولین بار در شمال کشور در بیمارستان بین المللی قائم مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گرفت و باعث تشخیص زودرس بافت‌های سرطانی در مراحل اولیه می‌شود. با توجه به اینکه کانسرهای دستگاه گوارش جزء شایع‌ترین کانسرها بویژه در مردان است، تشخیص زودرس آن در آندوسکوپی و همچنین در کلینیک چکاپ می‌تواند کمک بسزایی برای افزایش عمر افراد داشته باشد.

اکو

بخش غیر تهاجمی قلب در بیمارستان بین المللی قائم همه روزه صبح‌ها بجز روزهای تعطیل آمادگی لازم جهت چکاپ و بررسی عملکرد قلب و عروق بیماران و بررسی آریتمی‌های قلبی و نوسانات اضافه قلب و هرگونه اختلال در عملکرد ریتم قلب و کنترل و تنظیم فشار خون و تنظیم داروها از طریق ویزیت و انجام اکوکاردیوگرافی (تست ورزش) هولتر فشارخون و هولتر ریتم قلب و تست تشخیص سنکوب (تیلت) توسط دستگاه‌های مدرن و پیشرفته در بيمارستان بين المللی قائم انجام می‌شود.

اکوکاردیوگرافی:

یک روش بی‌خطر و بدون درد جهت بررسی و مشاهده ساختمان قلب توسط امواج صوتی است. پزشک، پروپ کوچکی بر روی قفسه سینه قرار داده و تصویر قلب متحرک و جریان خون به صورت رنگی هم زمان روی مانیتور نمایش داده می‎شود. در این روش ضخامت عضله و اندازه حفرات و شکل و عملکرد دریچه‎ها و نحوه گزارش خون داخل قلب بررسی و اندازه‎گیری می‎شود و این روش بدون درد است.

تست ورزش:

یکی از مهمترین بررسی بیماری رگهای عروقی قلب است. در زمان ورزش عضلات نیاز بیشتری به خون‌رسانی دارند و بنابراین قلب مجبور است تندتر و قوی‌تر ضربان بزند، بنابراین حین ورزش قلب از همه اعضای بدن فعال‌تر بوده و نیاز به خون‌رسانی بیشتر دارد.

رگهای یک قلب سالم می‌توانند جوابگوی این نیاز افزایش یافته باشند ولی اگر رگها دچار تنگی باشند، از عهده کار خود بر نمی‌آیند و دچار کمبود اکسیژن و متعاقب آن درد می‌شود که به صورت تغییراتی در نوار قلب (فشار خون و ضربان قلب) آشکار می‌شود.

تست تیلت:

جهت ارزیابی حملات سنکوپ ناشی از افت فشار خون و ضربان قلب کاربرد دارد. نیاز به بستری شدن فرد نمی‌باشد. سنکوپ به از دست دادن هوشیاری و تعادل به طور موقت و برگشت خود به خودی آن بدون دخالت دارویی و الکتریکی گفته می‌شود.

در این روش فرد بر روی یک تخت مجهز به کمربند و تجهیزات ایمنی خوابیده و الکترودها جهت مانیتورینگ نوار قلب و فشارسنج به بیمار وصل می‌شود. پس از 15 دقیقه استراحت به تخت زاویه 70 درجه داده و فرد به مدت 20 دقیقه روی تخت به حالت ایستاده بدون حرکت قرار می‌گیرد. در صورتی که فرد دچار سنکوپ شود، تخت را سریع به حالت خوابیده برگردانده و بیمار سریعاً هوشیار می‌شود و به بیمار مایعات وریدی و خوراکی داده می‌شود.

هولتر ریتم قلب:

گاهی اوقات آریتمی و ضربانات غیر نرمال در زمان ویزیت دیده نمی‌شود که از وسیله‌ای به نام هولتر استفاده می‌شود که با توجه به تشخیص پزشک به صورت روزانه، هفتگی و یا ماهیانه می‌تواند باشد و تمام آریتمی‌ها و ضربانات ثبت می‌شود و با خواندن اطلاعات داخل آن به نوع آریتمی پی برد.

در این روش بیمار در حین فعالت، استراحت و زندگی روزمره خود را دارد. این روش برای کسانی استفاده می‌شود که لحظات و دقایق کوتاهی دچار مشکل قلبی می‌شوند و در بقیه زمان‌ها مشکل واضحی ندارند.

هولتر فشار خون:

دستگاه فشارسنج مدرن و کوچکی است که توسط کامپیوتر برنامه‌ریزی شده و در فواصل معین درحالی‌که بیمار فعالیت‌های روزانه خود را انجام می‌دهد، فشارخون و ضربان بیمار را اندازه‌گیری می‌کند.

افرادی که هنگام مراجعه به پزشک و مراکز درمانی دچار استرس می‌شوند و فشارخون آنها به طور کاذب افزایش می‌یابد و یا جهت ارزیابی فشارخون مقاوم به دارو، بررسی میزان اثر داروهای پایین آورنده فشارخون و تصمیم‌گیری برای شروع دارو و اطمینان از موثر بودن دارو و نوسانات فشارخون در طول شبانه روز، جهت بررسی فشارخون و نبض در حین کارهای روزانه از این دستگاه استفاده می‌شود.

آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی

بخش آنژیوگرافی مجهز به پیشرفته‌ترین دستگاه آنژیوگرافی روز دنیا از کمپانی زیمنس آلمان است که تمام خدمات مربوط به این بخش توسط پزشکان فوق تخصص انجام می‌گیرد.

بخش آنژیوگرافی
بخش آنژیوگرافی در بیمارستان بین المللی قائم

بخشی از خدمات تشخیصی و درمانی که در بخش آنژیوگرافی بیمارستان بین المللی قائم برای شهروندان و مددجویان انجام می‌گیرد، به شرح زیر است:

  • آنژیوگرافی تمام عروق قلب
  • آنژیوپلاستی عروق كرونر
  • آنژیوپلاستی عروق كلیه
  • آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی عروق كاروتید
  • آنژیوگرافی و كاتتریسم و IABP (بالن پمپ)
  • آنژیوگرافی آئورت شكمی
  • والوالوپلاستی دریچه‌های قلبی
  • تعبیه پیسمیكر موقت و دائم

با حضور پزشكان و متخصصان Intervention و EP خدمات پیچیده و گاه نادر از جمله بستن فیستول بطن چپ با كویل و بستن VSD و تعبیه ICD و انواع Ablation و همچنین CRT در این بخش انجام می‌شود.

سنگ شکن

با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته سنگ شکن و پزشکان متخصص در این بخش، خدمات سنگ شکن به بهترین شکل به بیماران ارائه می‌شود.

بخش سنگ شکن
بخش سنگ شکن بیمارستان بین المللی قائم

رادیوتراپی و براکی‌تراپی

رادیوتراپی یا همان پرتودرمانی در واقع یکی از روش‌های موثر و کارامد در درمان بیماری سرطان بوده و به شکل درمان اصلی یا کمکی میتواند انجام شود. تعیین و انتخاب نوع رادیوتراپی به عهده پزشک متخصص بوده و تصمیم‌گیری در مورد آن براساس فاکتورهایی چون گزارش پاتولوژی و گزارش جراح و میزان گسترش بیماری و… خواهد بود.

رادیوتراپی و براکی‌تراپی در بیمارستان بین المللی قائم در رشت
رادیوتراپی و براکی‌تراپی در بیمارستان بین المللی قائم در رشت

رادیوتراپی به شکل‌های اکسترنال رادیوتراپی و براکی‌تراپی انجام می‌گیرد. در هر دو روش از پرتوهای یونیزان جهت تابش‌دهی و تخریب سلول‌های سرطانی استفاده می‌گردد. تفاوت اصلی این دو روش در محل قرارگیری منبع تابشی می‌باشد. به گونه‌ای که در نوع اکسترنال منبع تابش‌دهی در فضای خارج از بدن می‌باشد ولی در نوع براکی‌تراپی منبع تابنده وارد بدن بیمار شده و تابش‌دهی از داخل بدن انجام می‎گیرد.

لیزیک

شايعترين اختلال بينايی شامل نزديک‌بينی، دوربينی، آستيگماتيسم و پيرچشمی است که در اصطلاح به آن انكساری می‌گویند. درمان‎‌های مرسوم موجود در سال‎های گذشته شامل تجویز عينک و لنز تماسی بوده است. با پيشرفت علم چشم پزشكی روش‌های ديگری از جمله جراحی‌های انكساری ليزری قرنيه با ليزر اگزايمر (ليزيک، PRK، لازک) و كاشت لنز داخل چشمی به روش‌های درمانی عيوب انكساری اضافه شد.

مديريت و گروه چشم بيمارستان بين المللی قائم در راستای تجهيز بخش چشم، جهت خدمت‌رسانی بهتر با استفاده از نظر كارشناسی چشم پزشكان مركز، بهترين دستگاه‌های اگزایمر موجود در دنيا را شناسايی کرده و از بين آنها بهترين دستگاه كه تضمين‌كننده سلامت بيماران باشد را انتخاب کرد.

جديدترين دستگاه ليزيک كمپانی آلكان آمريكا به نام EX500 (نسل جدید و پیشرفته دستگاه الگرتو) خريداری و در بخش ليزر چشم بيمارستان نصب شد.

بخش لیزیک
بخش لیزیک در بیمارستان بین المللی قائم

اين دستگاه مهم‌ترين تاييديه جهانی (FDA آمریکا) جهت اصلاح عيب انكساری بيماران (برداشتن عينک) را دارا بوده و یکی از سريعترين دستگاه اگزایمری موجود در دنیا می‌باشد، به طوری كه با سرعت عالی 500 هرتز می‌تواند 5 نمره عينک را تنها در 7 ثانيه اصلاح نمايد.

بخش‌های بستری

بخش‌های بستری بيمارستان بين المللی قائم شامل جراحی زنان و زایمان، جراحی عمومی، اطفال و نوزادان، داخلی، بخش زایمان، دیالیز، شیمی درمانی، CCU است.

بخش اطفال بیمارستان قائم
بخش اطفال در بیمارستان بین المللی قائم

بخش‌های ویژه

ICU

بخش ICU-G بيمارستان بين المللی قائم به عنوان يکی از بزرگترين و مجهزترين بخش‌های مراقبت ويژه در شمال ایران، با داشتن بیش از شانزده تخت مجهز به آخرين دستگاه‌های پيشرفته است. در اين بخش، بيمارانی پذيرش می‎شوند که ادامه زندگی يا درمان و حيات آنها به مراقبت‌های بسيار دقيق همراه با دستگاه‌های لازم حمايتی نياز دارد.

بخش ICU-G در بيمارستان بين المللی قائم
بخش ICU-G در بيمارستان بين المللی قائم

در هر يونيت اين بخش يک دستگاه ونتيلاتور تنفسی با آخرين متد روز دنيا قرار دارد. مانيتورينگ قلبی داخل هر يونيت به سفارش اين بيمارستان و با بالاترين استانداردهای لازم تعبيه شده و انفوزيون پمپ برای اجرای درمان دارويی دقيق به تعداد کافی در هر يونيت فراهم شده است.

بخش ICU-G بيمارستان بين المللی قائم دارای يک اتاق ايزوله برای بيماران با بيماری‎های عفونی همراه با اتاق اسکراب است. از موارد بسيار ارزشمند وجود اتاق پزشک بيهوشی مقيم در داخل بخش است که از اتلاف وقت در موارد اورژانسی جلوگيری می‌کند. در اين بخش امکان حمام بيمار با برانکارد نيز وجود دارد.

وجود سيستم PTS برای انتقال سريع نمونه آزمايش بيماران و نيز حمل داروهای خاص از ويژگی‌های اين بخش است كه در تسريع زمان كمک‌كننده خواهد بود.

نکته مهم ديگر در اين بخش، وجود دستگاه دياليز (CRRT) است که اين امکان را به بيماران بدحال بستری در بخش ICU-G که نياز به دياليز دارند، ولی با شرايط بالينی آنها، انتقال به بخش دياليز برايشان ممکن نيست، می‌دهد که به وسيله دستگاه دياليز در همين بخش به صورت 24 ساعت دياليز برايشان انجام شود.

كليه تخت‌های اين بخش برای جلوگيری از زخم بستر مجهز به تشک‌های موّاج مدرن است. در اين بخش پرسنل دوره‌های مخصوص جلوگيری و درمان زخم بستر را طی کرده‌اند. همچنين برای کنترل دقيق وضع همه بيماران، مانيتورها و دوربين‎های کنترل در تمام نقاط لازم نصب شده است.

در پيرامون اين بخش نيز برای ملاقات همراهان، راهروی مخصوص مشاهده بیمار در نظر گرفته شده است. همچنين يک پزشک فوق تخصص ICU-G مديريت هماهنگی در مراحل درمان بيماران را به نحو شايسته برعهده دارد.

ICU OH

بخش مراقبت‌های ويژه جراحی قلب باز در بيمارستان بين المللی قائم با بهره‌گيری از کادر پزشکی و پرستاری مجرب و باسابقه و با استفاده از تجهيزات مدرن روز دنيا، درصدد ارائه خدمات شايسته برای فراهم آوردن محيطی آرام و ايمن برای بيماران است.

بخش ICU OH در بیمارستان قائم رشت
بخش ICU OH در بيمارستان بين المللی قائم رشت

بخش مراقبت‌های ويژه جراحی قلب باز مجهز به تخت‌های تمام اتوماتيک و پيشرفته روز دنيا و ستون‌های سقفی مجهز شرکت دراگر آلمان، با مجهزترين مانيتورينگ و با کليه امکانات مورد نياز برای بيماران بعد از جراحی قلب، مثل ونتيلاتور دراگر evita4 و بالن پمپ داخل آنومتر و … است که باعث به حداقل رساندن مخاطرات بعد از جراحی قلب شده است.

اين بخش مجهز به سيستم پيشرفته PTS و HIS است. بيمارانی که تحت عمل جراحی قلب باز قرار می‌گيرند، بلافاصله در کوتاه‌ترين فاصله (کمتر از ده متر از اتاق عمل) به ICU-OH منتقل و به دستگاه‌های کمک تنفسی (ونتيلاتور) متصل می‌شوند و به مدت 24 تا 48 ساعت در بخش مراقبت‌های ويژه قلب باز بستری می‌شوند. اين بيماران پس از ثبات قلبی-عروقی و تأييد جراح و متخصص بيهوشی قلب باز به بخش جراحی قلب باز منتقل می‌شوند.

انواع اعمال جراحی که در اين مرکز انجام می‌گيرد، عبارت‌اند از:

  • ASD
  • MVR
  • CABC
  • PAPVC

از وظايف اين بخش مراقبت از بيماران بعد از عمل جراحی قلب باز است كه شامل بيماران بايپس عروق كرونر، تعويض دريچه، ترميم دريچه، آنوريسم آئورت و ساير اعمال جراحی قلب است. اين بخش برای سديشن بيماران تحت دستگاه تهويه مكانيكی نيز پروتكل‎‌های ويژه‎ای دارد كه با استفاده از آنها بيماران از آرامش بيشتری برخوردار می‎شوند.

اين بخش برای درمان بسياری از مشكلات زمينه‌ای بيماران پروتكل‌هايی دارد، نظير پروتكل كنترل قند خون، هپارين تراپی، كنترل عفونت‎های ناشی از دستگاه تهويه مكانيكی، جداسازی از دستگاه تهويه مكانيكی، وارفارين‌تراپی و … كه هماهنگ با منابع معتبر علمی است و در بهبود سريعتر و کاهش morbidity بيماران نقش بسزايی دارد.

NICU

بخش NICU (مراقبت‌های ويژه نوزادان) داراي بیش از هفت تخت احيا، چهار انکباتور، يک انکباتور فتوتراپی، يک فتوتراپی دوّار، پنج فتوتراپی چهارلامپه پرتابل، چهار ونتيلاتور و سه NCPAP است.

بخش NICU در بيمارستان بين المللی قائم
بخش NICU در بيمارستان بين المللی قائم

کليه تخت‌ها مجهز به مانيتورينگ، ساکشن و اکسيژن سانترال هستند. بهره‌گيری از بهترين تجهيزات روز دنيا، به کارگيری پرسنل ورزيده و استفاده از داروی سورفکتانت، سبب آسودگی خيال مددجويان شده و اميد به حفظ فرزندان سالم که بعضا بسيار زودتر از موعد متولد شده‌اند، به خصوص در والدينی که سالهای سال در آرزوی فرزند بوده اند، بيشتر شده است.

وجود پزشکان فوق تخصص مجرب در رشته مراقبت‌های ويژه نوزادان، برای مشکلات تنفسی حاد، باعث بالا بردن کيفيت ارائه اين خدمات شده است.

بخش NICU در بيمارستان بين المللی قائم يکی از افتخارات اين بيمارستان است که موفق شده است نوزاد با وزن زير 500 گرم را به زندگی برگرداند و هم اکنون اين کودک به حيات خود ادامه می‌دهد.

CCU

بخش CCU (مراقبت‌های ويژه قلبی) يکی از پيشرفته‌ترين بخش‌های بيمارستان بين المللی قائم است که با بیش از پانزده تخت، بيماران با مشکلات قلبی از جمله ارنفاکتوس قلبی، فشار خون بالا، آنژين صدری و بيماران قبل و بعد از عمل جراحی قلب باز (که از ICU جراحی قلب منقل شده‌اند) برای کنترل آريتمی‌های قلبی و مشکلات ديناميک در اين بخش بستری می‎شوند.

بخش CCU در در بيمارستان بين المللی قائم
بخش CCU در در بيمارستان بين المللی قائم

پزشکان بخش CCU فارغ‌التحصيل معتبرترين دانشگاه‌های ايران و اروپا هستند. پرسنل پرستاری نيز کاملاً حرفه‌ای بوده و اطلاعات به‎‌روز در زمينه مراقبت‎‌های قلبی دارند.

ايستگاه پرستاری در بخش CCU مجهز به کليه امکانات و تجهيزات در وسط بخش قرار دارد که اشراف کامل به تمام يونيت‎‌ها دارد و يونيت‎‌های آخر مجهز به دوربين مدار بسته می‌‎باشند.

در داخل هر يونيت از تخت‎‌های الکترواستاتيک سه‎‌شکن با موتور ژنراتور مخصوص و دستگاه پمپ انفوزيون GMS، همچنين پيشرفته‎‌ترين مانيتورينگ‌‎های دنيا برای مانيتور قلبی بيماران استفاده می‎‌شود که به مانيتور مرکزی در ايستگاه پرستاری به صورت شبکه متصل است و کليه اطلاعات بيمار مثل وضعيت نوار قلب، فشارخون و درصد اشباع اکسيژن شريانی و … با اين سيستم ثبت مانيتور می‎‌شود که در صورت نياز قابل بازيافت است.

بخش CCU مجهز به دستگاه PTS برای ارسال و دريافت سريع آزمايش‌ها، داروها و… و دستگاه Pacs جهت دريافت اطلاعات راديولوژی از راه دور برای پزشکان می‌باشد که برای بيماران قلبی بسيار حائز اهميت است.

اين بخش دارای اتاق پزشک مقيم و مجهز به کليه امکانات و تجهيزات است. بخش CCU بيمارستان بين المللی قائم دارای دوربين مداربسته است که همراهان بيمار می‎‌توانند با آن از وضع بيمار خود از طريق تلويزيونی که در خارج بخش تعبيه شده است، مطلع شوند.

اتاق‌های عمل

اتاق عمل در بيمارستان بين المللی قائم دارای هشت اتاق مجهز برای انجام تمام اعمال جراحی تخصصی و فوق تخصصی چشم، گوش، حلق و بينی، جراحی زنان، جراحی عمومی، جراحی قلب باز، جراحی‌های پلاستيک و ليپوساکشن، ارتوپدی، ارولوژی و… است.

هر کدام از اتاق‌های عمل مجهز به تخت‌های تمام اتوماتيک، تجهيزات پیشرفته و ماشين‌های پيشرفته بيهوشی و مانيتورينگ است که روی ستون‌های سقفی (کمپانی دراگر آلمان) نصب شده است. همچنين هيچگونه سيم و کابلی در زمين وجود ندارد و دارای قابليت جابه‌جايی در اطراف بيمار برای سهولت در انجام پروسيجرها و جلوگيری از انتقال آلودگی است.

اتاق‌های عمل بیمارستان قائم
اتاق‌های عمل بيمارستان بين المللی قائم

اتاق‌های عمل در بیمارستان بین المللی قائم دارای تمام تجهيزات لازم و مدرن مثل ميکروسکوپ‌های تخصصی مختلف جراحی مغز و اعصاب، گوش و حلق و بينی و جراحی چشم و فيکو، نيز آرتروسکوپی است.

اتاق عمل‌ها مجهز به سيستم پيشرفته لاپاراسکوپی (الميپوس) با سيستم يکپارچه بوده و تمامی اعمال جراحی اندوسکوپيک زنان و جراحی‌هايی مثل هيسترکتومی، ميومکتومی، سيستکتومی و رفع چسبندگی و اختلالات مادرزادی، جراحی‌های کيسه صفرا و نيز بايپس برای لاغری در آن انجام می‌شود.

پمپ قلب CPB برای اعمال جراحی قلب باز جان بسياری از بيمارن مبتلا به گرفتگی عروق را نجات داده است. دستگاه پيشرفته ارولوژی نيز برای انجام تمام اعمال جراحی اورولوژی مورد استفاده قرار می‌گيرد.

چراغ‌های سيالتيک (چراغ‌هايی با نور سرد) در اتاق عمل مجهز به دوربين‌های فيلمبرداری است و قابليت نمايش فيلم عمل جراحی در آمفی‌تئاتر و يا ساير قسمت‌های بيمارستان را دارد.

اتاق‌های عمل مجهز به سيستم PTS برای انتقال سريع و مطمئن نمونه‌ها به آزمايشگاه و انتقال داروها از داروخانه است.

اتاق عمل به سيستم HIS مجهز است و اتوماسيون اداری در اين سيستم به صورت کامل اجرا می‌شود. مجموعه اتاق عمل بيمارستان بين المللی قائم دارای اتاق آمادگی قبل از عمل، اتاق استراحت پزشکان، اتاق پزشک بيهوشی مقيم، ريکاوری بزرگ با ده برانکارد تمام اتوماتيک مجهز به سيستم مانيتورينگ برای بررسی کامل علائم حياتی و گازهای تنفسی برای کاهش ريسک به حداقل است.

رختکن پزشکان با راهروی جدا در شمال اتاق عمل و رختکن پرستاران در جنوب اتاق عمل با در ورودی مجزا قرار دارد. بيمارانی که عمل CABG برايشان انجام شده، به طور مستقيم از طريق يک راهرو به ICU-OH منتقل می‌شوند که در کنار اتاق عمل جراحی قلب قرار دارد.

با نصب مانيتور در پشت درب اتاق عمل، کليه همراهان بيمار در جريان کامل شروع عمل جراحی، زمان اتمام عمل جراحی، ورود به ريکاوری و بخش بيماران خود قرار داده می‌شوند و اين کار باعث آرامش خيال آنها می‌شود.

واحد پلی‌کلینیک

واحد پلی‌کلینیک بیمارستان بین المللی قائم با بهره‌گیری از بهترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات و داشتن کادر پزشکی متخصص، خدمات متنوع درمانی و تشخیصی را در دو شیفت صبح و عصر (به غیر از روزهای تعطیل) به مراجعین سر پایی محترم ارائه می‌نماید.

خدمات واحد پلی‌کلینیک به شرح زیر است:

خدمات پوست و زیبایی، اورولوژی، زنان، اطفال، درد، عفونی، گوش و حلق و بینی، ریه، داخلی، چشم، روانشناسی، ارتوپدی، گفتار درمانی، تصویربرداری حنجره، رادیوتراپی و انکولوژی، جراحی عمومی، جراحی فک و صورت، گوارش، مغز و اعصاب، چکاپ، چاقی و…

تصاویر بيمارستان بين المللی قائم

شماره تلفن بیمارستان قائم در رشت چند است؟

013-3409 و 33565011-013

آدرس بیمارستان بین المللی قائم در رشت کجاست؟

میدان یخسازی، بلوار شهید افتخاری

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 11 عدد و میانگین امتیازها 4.2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *