منوی دسته بندی

آستانه اشرفیه رشت

معرفی آستانه اشرفیه

آستانه اشرفیه در ۳۵ کیلومتری شهر رشت قرار دارد.

موقعیت جغرافیایی مناسب این شهر در استان گیلان، خاک حاصلخیز، فرآورده‌های کشاورزی مانند ابریشم، چای و حبوبات، وجود رودخانه سفیدرود در دل این شهر بر اهمیت این شهر به لحاظ اقتصادی و گردشگری افزوده است.

از محصولات خوشمزه‌ای که در آستانه اشرفیه وجود دارد و این شهر نیز به نام این محصول شهرت یافته، بادام‌زمینی است. بادام‌زمینی این منطقه به دلیل وجود رودخانه سپیدرود از نظر محصول پرمحصول بوده و هیچ کجای استان گیلان تا این حد رونق ندارد. در صورتی که در بازار اصلی و خیابان‌های آستانه قدم بزنید متوجه خواهید شد که این محصول تا چه اندازه در کسب‌و‌کار این منطقه تأثیر گذاشته است.

امامزاده آستانه اشرفیه
امامزاده آستانه اشرفیه

از بین جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و گردشگری آستانه اشرفیه می‌توانیم به پل خشتی قدیمی آن با نام تجن گوکه، پارک ملی بوجاق، بازار آستانه در روزهای دوشنبه و پنجشنبه با فروش بهترین و تازه‌ترین محصولات محلی، پارک جنگلی کیاشهر و دیگر مکان‌ها را می‌توان نام برد. در این پارک‌ها هم فضایی برای بازی و سرگرمی کودکان و هم فضایی برای استراحت مسافران در نظر گرفته شده است.

آرامگاه استاد دکتر محمد معین، نویسنده فرهنگ معین نیز در این شهر قرار دارد.

آرامگاه دکتر محمد معین
آرامگاه دکتر محمد معین

پارک ساحلی آستانه اشرفیه

همان طور که از نام پارک ساحلی مشخص است، این پارک زیبا در کنار ساحل احداث شده است.

پارک ساحلی آستانه
پارک ساحلی آستانه

وجود امکانات فراوان برای گردشگران موجب شده تا اوقات خوشی را در کنار خانواده سپری کنند زیرا هر آنچه که یک مسافر برای توقف چند ساعته خود در طول یک سفر طولانی نیاز دارد برای آنها فراهم شده است.

پارک ساحلی آستانه اشرفیه
پارک ساحلی آستانه اشرفیه

این پارک ساحلی یکی از مکان‌هایی است که مردم آستانه برای ورزش‌های روزانه یا هفتگی خود آنجا را انتخاب می‌کنند زیرا علاوه بر استفاده از وسایل ورزشی موجود در این پارک، می‌توان از منظره زیبای ساحل و همچنین آب و هوای خوش این منطقه لذت خواهند برد.

آدرس این شهر

آستانه اشرفیه در ۳۵ کیلومتری شهر رشت و نزدیکی لاهیجان قرار دارد.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 1 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *