منوی دسته بندی

کباب کوبیده و طرز تهیه آن

کباب را می‌توان به عنوان یکی از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی معرفی کرد. کباب در ایران به شکل‌های مختلفی تهیه و با نام‌های مختلفی شناخته می‌شوند. یکی از پُرطرفدارترین و شناخته شده‌ترین نوع کباب در ایران، کباب کوبیده و جوجه کباب است.

کباب کوبیده
کباب کوبیده

گفته می‌شود که قدمت این غذای ایرانی به دوران حکومت قاجار بر می‌گردد و معمولاً در مراسم و مهمانی‌ها سرو می‌شود.

کباب کوبیده پس از طبخ، معمولاً با کره، سماق و سبزی خوردن سرو می‌شود.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده مخلوط

پیاز

دنبه یا چربی گوسفندی

کره

زعفران

زردچوبه

فلفل سیاه و نمک

طرز تهیه

برای تهیه این کباب از دستور زیر استفاده کنید.

تهیه گوشت چرخ کرده

در مرحله اول نیاز است تا گوشت راسته گوسفندی را دو بار چرخ کرده، و آن را درون یک ظرف قرار دهید. توصیه می‌شود تا آماده شدن سایر مواد، گوشت چرخ کرده نیز در یخچال نگهداری کنید. توجه داشته باشید که نیاز است تا دانه‌های گوشت به صورت کاملاً ریز و یک‌دست باشند. بهتر است تا در زمان چرخ کردن گوشت، دنبه گوسفندی نیز با آن چرخ شود.

رنده کردن پیاز

در مرحله بعد نیاز است تا پیاز را رنده کرده، سپس با کمک صافی یا یک پارچه، آب آن را بگیرید و با گوشت چرخ کرده به خوبی مخلوط کنید. دقت داشته باشید که پیاز رنده کرده برای کباب کوبیده باید، بدون آب باشد. در صورتی که آب پیاز گرفته نشود، گوشت شما روی سیخ‌های کبابی قرار نمی‌گیرد.

زمانی که پیاز را با گوشت ترکیب کردید، نیاز است تا حدود 15 دقیقه آن را درون یخچال قرار دهید.

اضافه کردن نمک و فلفل و زعفران

زمانی که گوشت و پیاز با هم ترکیب شدند، نوبت به اضافه کردن نمک، فلفل و زعفران می‌رسد. البته برخی علاوه بر این مواد، ممکن است کمی زردچوبه نیز به گوشت اضافه کنند.

آماده کردن زغال یا کباب پز

پیش از اینگه گوشت را بر روی سیخ قرار دهید، نیاز است تا زغال یا دستگاه کباب پز را آماده کنید، زیرا کباب کوبیده را نمی‌توان به مدت زیاد روی سیخ نگه داشت و ممکن است که از روی سیخ بریزند.

قرار دادن گوشت بر روی سیخ

پیش از اینکه گوشت را روی سیخ‌های کبابی قرار دهید، باید روی آنها را با آب پیاز خیس کنید. سپس به اندازه یک پرتقال کوچک گوشت برداشته و سعی کنید تا دور تا دور سیخ قرار دهید.

قرار دادن گوشت بر روی سیخ به صورت دستی کار دشواری است و نیاز به تخصص دارد، اما خوشبختانه این روزها با کمک دستگاه‌های بسیار ساده و ارزانی که در بازار موجود است می‌توانید گوشت را بر روی سیخ قرار دهید.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 7 عدد و میانگین امتیازها 3.7]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *