منوی دسته بندی

طرز تهیه جوجه کباب

جوجه کباب یکی از غذاهای ایرانی است که به عنوان یک غذای رسمی نیز شناخته می‌شود. جوجه کباب در ایران با طعم‌های مختلفی تهیه می‌شود اما اغلب رستوران‌ها برای طعم‌دار کردن گوشت از یک اصول رایج استفاده می‌کنند.

جوجه کباب و طرز تهیه آن
جوجه کباب و طرز تهیه آن

معمولاً در همه تفریحات ایرانی‌ها از جوجه کباب و کباب کوبیده به عنوان وعده اصلی غذایی هم با نان و هم با برنج استفاده می‌شود.

مواد لازم

بر اساس تعداد نفرات می‌توانید مواد لازم را کم یا زیاد کنید.

یک عدد گوشت مرغ

روغن

پیاز

آبلیمو

نمک و ادویه

گوجه فرنگی

طرز تهیه

برای درست کردن جوجه کباب از دستور زیر استفاده کنید.

آماده کردن گوشت مرغ

در مرحله اول نیاز است تا گوشت مرغ را خرد کرده و به قطعه‌های کوچک تبدیل کنید. قطعات گوشت باید در اندازه‌ای باشند که بتوان آنها را از سیخ کبابی رد کنید و یا آنها را درون توری قرار دهید.

به این نکته توجه داشته باشید که برای جلوگیری از سفت شدن گوشت باید در ابتدا به آن روغن اضافه کنید. برخی به اشتباه در همان ابتدا آبلیمو به گوشت مرغ اضافه می‌کنند که پس از پخت باعث سفت شدن کباب می‌شود.

اضافه کردن پیاز به گوشت مرغ

دقت داشته باشید که پیاز یکی از مهم‌ترین چیزی‌هایی است که باعث خوش طعم شدن جوجه کباب می‌شود. البته توصیه می‌شود تا به جای رنده کردن پیاز، آن را به صورت حلقه حلقه یا خلال بر روی گوشت بریزید. زمانی که پیاز به صورت رنده شده بر روی گوشت ریخته می‌شود، در زمان پخت، باعث سوختن گوشت می‌شود و طعم آن را تغییر می‌دهد.

اضافه کردن نمک و ادویه

برای طعم‌دار کردن جوجه کباب باید از نمک و ادویه‌های معطر مانند زردچوبه استفاده کنید. البته باید توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از ادویه‌های معطر، باعث می‌شود تا طعم گوشت پس از پخت تغییر کند.

گاهی اوقات برای خوش رنگ شدن آن از زعفران استفاده می‌کنند.

اضافه کردن آب لیمو

اگر علاقه‌مند هستید تا جوجه کباب طعمی ترش داشته باشد، می‌توانید در مرحله آخر به گوشت و سایر مواد، کمی آب لیمو اضافه کنید و اجازه دهید تا برای چند ساعت مواد طعم‌دار، به عمق گوشت نفوذ کنند.

برخی افراد نیز به جای آب لیمو، از ماست استفاده می‌کنند که باعث می‌شود گوشت نرم‌تر شود.

سیخ کردن گوشت

حالا می‌توانید تکه‌های مرغ را سیخ کنید. دقت کنید که گوشت‌های با استخوان را در یک سیخ قرار دهید و گوشت‌های بدون استخوان را با هم در یک سیخ قرار دهید.

اگر سیخ ندارید می‌توانید گوشت‌ها را بر روی توری قرار دهید. برای اینکه گوشت‌ها به توری نچسبند، می‌‎توانید کمی دمبه یا روغن روی گوشت‌ها یا توری بمالید.

پختن جوجه کباب بر روی ذغال
پختن جوجه کباب بر روی ذغال

برای داشتن جوجه کباب خوش طعم بهتر است گوشت‌ها را بر روی ذغال بپرسید.

در پایان کار می‌توانید چند سیخ گوجه‌فرنگی و دمبه بر روی ذغال قرار دهید تا کمی پخته شود. دقت کنید که نباید خیلی روی ذغال قرار گیرند.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 5 عدد و میانگین امتیازها 4.8]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *