منوی دسته بندی

شیرینی کویی کاکا

اگر تا به حال شیرینی کویی کاکا را امتحان نکرده‌اید، این طعم فوق‌العاده را از دست داده‌اید. شیرینی کاکا انواع گوناگونی دارد که کویی کاکا یکی از آنها می‌باشد.

کویی کاکا
کویی کاکا

مزه بسیار خوشمزه این شیرینی به دلیل کدو یا همان کویی (به زبان گیلکی یا گیلانی) است.

شیرینی کویی کاکا
شیرینی کویی کاکا

این شیرینی به خصوص در فصل پاییز و زمستان به عنوان یک عصرانه در روزهای تعطیل به همراه چای در کنار خانواده خورده می‌شود. همچنین در شب یلدا، این شیرینی به صورت تازه و داغ پخته شده و بر سر سفره قرار داده می‌شود.

مواد لازم

کدوی پخته شده ۱ عدد

تخم مرغ ۲ عدد

شکر ۱ لیوان و نیم

شیر ۱ لیوان

بکینگ پودر حدود نصف قاشق چای خوری

آرد ۳۰۰ تا ۳۵۰ گرم

زردچوبه یا زعفران و دارچین به میزان لازم

آب و روغن به میزان لازم

طرز تهیه شیرینی کویی کاکا

افزودن تخم مرغ و شکر

یک ظرف بزرگ و گود بردارید. تخم مرغ‌ها را در داخل آن شکسته و هم بزنید. سپس شکر را به آن اضافه کنید. بهتر است از خود شکر استفاده کنید و از ترکیباتی همچون خاک قند استفاده نکنید.

افزودن شیر

بعد از این که به خوبی مواد را مخلوظ کردید، شیر را در این مواد بریزید و باز هم، هم بزنید. می‌توانید به جای شیر از آب خالی یا ماست هم استفاده کنید اما طعم اصلی آن به شیر است که شیرینی کویی کاکا را خوشمزه‌تر می‌کند.

افزودن آرد

سپس کم‌کم آرد را به داخل ظرف ریخته و آن را به خوبی هم بزنید تا گلوله گلوله نشود. نباید همه آرد را به یکباره در ظرف بریزید زیرا به سرعت سفت شده و قابل هم زدن نخواهد بود. در نهایت باید یک مایع غلیظ به شما تحویل داده بشود.

درست کردن مایع شیرینی

در ادامه کدوی پخته را در داخل مایه بریزید. سپس ۱ تا ۲ قاشق دارچین و کمی بکینگ پودر ریخته و هم بزنید. در انتها زردچوبه یا زعفران را جهت تغییر رنگ شیرینی کویی کاکا به آن اضاف کنید. هم اکنون مایع این شیرینی لذیذ آماده شده است.

کویی کاکا گیلانی
کویی کاکا گیلانی

پختن کویی کاکا

ماهی‌تابه را بر روی شعله ملایم قرار داده و روغن زیادی در داخل آن بریزید و وقتی که روغن کاملاً داغ شد، مایع را در درون ظرف ریخته و به آن شکلی بدهید. علت ریختن روغن زیاد به این دلیل است که به سرعت هر دو طرف این شیرینی مغز پخت شده و آماده می‌گردد.

در آخرین مرحله در ظرفی دستمالی قرار داده و این شیرینی‌های کویی کاکا را در آن قرار دهید تا روغن اضافی توسط دستمال گرفته شود.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 4 عدد و میانگین امتیازها 4.8]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *