منوی دسته بندی

ترشی آلبالو و طرز تهیه آن

شاید تا به حال از ترشی آلبالو به میزان کمتری نسبت به سایر ترشی‌ها استفاده کرده باشید. این ترشی خوشمزه‌تر از آنچه تصور می‌کنید است.

ترشی آلبالو
ترشی آلبالو

یکی از محدودیت‌هایی که در تهیه ترشی آلبالو وجود دارد این است که آلبالوی تازه فقط در فصل تابستان وجود دارد. بنابراین بهترین راه حل برای لذت بردن از این ترشی در همه فصل‌ها، فریز کردن یا تبدیل کردن آن به ترشی است.

مواد اولیه

یک کیلوگرم آلبالو نیاز است که خراب و یا زدگی نداشته باشد. بستگی به نیاز خود می‌توانید میزان آلبالو را بیشتر یا کمتر کنید.

سرکه سفید یا سرکه سیب به میزان لازم.

یک قاشق غذاخوری نمک که بتواند طعم مطلوبی را به ترشی شما بدهد.

طرز تهیه ترشی آلبالو

برای تهیه این ترشی باید کارهای زیر را انجام دهید:

شستن آلبالو

در اولین مرحله باید به سراغ آلبالوها بروید. آلبالوها باید به خوبی شسته شوند. سپس آلبالوها را داخل آبکش بریزید تا آب آنها خارج شود. سپس آنها را بر روی پارچه بریزید تا به راحتی آب آنها گرفته شود.

افزودن نمک

پس از خشک شدن آلبالوها می‌توانید بر روی آنها نمک بریزید تا این نمک به داخل آلبالوها نفوذ کند.

ریختن آلبالو درون شیشه

از قبل باید شیشه مخصوص ترشی را آماده کنید. این شیشه‌ها باید تمیز و بدون آلودگی باشند. در نهایت در ماندگاری ترشی تأثیر زیادی دارد. حالا می‌توانید آلبالوهای خود را در درون شیشه بریزید.

افزودن سرکه

حالا سرکه را بر روی آن بریزید. این سرکه باید تا بالاترین حد بر روی آلبالوها قرار گیرد.

آماده شدن ترشی

حالا باید کیسه تا فریزری را بر روی شیشه قرار دهید و درب آن را ببندید. با این کار از ورود هوا به داخل ترشی جلوگیری خواهید کرد. سپس ترشی آلبالو را در داخل یخچال قرار گیرد.

در نهایت پس از مدت یک هفته از زمان آماده‌سازی می‌توانید از ترشی استفاده کنید.

نکته‌های مهم

1- معمولاً به دلیل واکنش‌هایی که در داخل ترشی به وجود می‌آید امکان تغییر در طعم و بی‌نمک شدن آلبالوها وجود دارد. یکی از بهترین توصیه‌ها افزودن کمی نمک پس از چند روز خواهد بود. البته بهتر است تا در ابتدا کمی از آن را میل کنید.

2- این ترشی می‌تواند برای ماه‌ها قابل استفاده باشد اما به شرطی که آن را درون جایی خنک مانند یخچال نگهداری کنید. در غیر این صورت بر اثر گرمای محیط احتمال کپک زدن آن وجود دارد. سعی کنید تا هیچ نوع ترشی را در فضای داخل آشپزخانه نگهداری نکنید و حداقل آنها را به بالکن انتقال دهید.

3- سعی کنید تا سرکه را با کمی آب مخلوط کنید اما درصد سرکه بیشتر از آب باشد.

4- روش تهیه برای آلبالوها هم می‌تواند به صورت با هسته و هم بدون هسته باشد.

5- آلبالو در حالت عادی طعم ترشی دارد، بنابراین افرادی که نمی‌توانند این ترشی را تحمل کنند می‌توانند کمی شکر را به آن اضاف کنند.

6- بهتر است شیشه‌ای که استفاده می‌کنید، تمیز و استریل باشد.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 4 عدد و میانگین امتیازها 4.5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *