منوی دسته بندی

پلا کباب رشتی

طرز تهیه پلا کباب رشتی به نسبت سایر کباب‌ها با ظرافت خاصی همراه بوده اما طعم خوبی دارد. این کباب یکی از کباب‌های خوشمزه گیلان است.

پلا کباب رشتی
پلا کباب رشتی

مواد اولیه برای پلا کباب رشتی

گوشت بدون چربی از ران گوسفند نیم کیلوگرم

پیاز بزرگ یک عدد

برنج محلی به ازای هر فرد یک پیمانه

روغن زیتون، نمک، آبلیمو، فلفل، زردچوبه، گردو، سبزی‌های معطر محلی، آب انار به مقدار لازم

طرز تهیه پلا کباب رشتی

برای درست کردن این کباب از دستور زیر استفاده کنید:

آماده کردن ران گوسفند

گوشت ران گوسفند در صورتی که بدون چربی باشد گوشت‌هایی خوشمزه و بی‌ضرر هستند که در پلا کباب از آنها استفاده می‌شود. ران گوسفند را در قطعه‌های کوچک و به فاصله‌های منظمی برش بزنید تا در زمان خوردن به زیبایی در اطراف برنج قرار گرفته شود. علاوه بر آن در صورتی که جنس گوشت و قطعات آن از یک نوع باشد، زمان یکسانی برای پخت آنها نیاز است و از سوخته شدن یا نپخته شدن برخی از آنها جلوگیری می‌شود.

برای طعم‌دار شدن گوشت نیاز است تا از حدود دوازده ساعت قبل یک سری از مواد را به گوشت اضافه کنید و در داخل پخچال قرار دهید. پلا کباب رشتی معمولاً کبابی با طعم ترش است. برای افزایش طعم بیشتر به گوشت نیاز است تا گردوهای آسیاب شده به همراه کمی آب انار و آب لیمو، روغن زیتون، نمک، فلفل، زردچوبه، سبزی‌های محلی و معطر استفاده کنید. این مواد به نرم شدن گوشت‌ها کمک زیادی می‌کنند.

آمده کردن سبزی

سبزی‌هایی که به عنوان سبزیجات معطر در این کباب مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توانند از نوع خالواش و چوچاق باشند. این دو نوع سبزی، بو و طعم خوبی را به هر غذایی می‌دهند و طعم اصیل محلی آن را حفظ می‌کنند.

پختن برنج

گوشت مربوط به این کباب باید آبدار باشد بنابراین حرارت را بر روی کم قرار دهید و اجازه دهید تا گوشت‌ها به آرامی پخته شوند. قبل از پخته شدن کباب‌ها، برنج خود را به صورت کته بار بگذارید. معمولاً برنجی که برای پلا کباب استفاده می‌شود از نوع محلی و در دیگ‌های کوچک با ته دیگی از برنج است و کباب‌ها در دور این برنج به صورت دایره‌ای چیده می‌شوند.

دسر برای این غذا

معمولاً پلا کباب به تنهایی قابل خوردن نیست. حتماً باید در کنار آن از زیتون، باقالای خشک شده، پیاز خام، کوکوی اشپل، کره و ماست چکیده نیز استفاده کنید. تنها در این صورت طعم واقعی یک کباب بسیار خوشمزه از یاد شما نمی‌رود.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 1 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *