منوی دسته بندی

پارک کوهسنگی مشهد

مقدمه

مشهد یکی از شهرهای توریستی و زیارتی در ایران است که برخی افراد علاوه بر زیارت حرم امام رضا زمانی را برای گشت‌و‌گذار در جاذبه‌های گردشگری اختصاص می‌دهند که یکی از این جاذبه‌ها پارک کوهسنگی مشهد است.

در بین دیدنی‌های مشهد این مکان از پربازدیدترین‌ها قرار دارد زیرا هم به حرم نزدیک است و هم آب‌وهوایی خنک دارد و هم اینکه می‌توان از در این پارک زیبا برای گذران اوقات فراغت استفاده کرد.

برخی افراد این مکان را بام مشهد می‌نامند زیرا با قرار گرفتن در بلندی کوهسنگی تمام مشهد را مشاهده می‌کنید و علاوه بر آن گنبد طلایی رنگ حرم امام رضا هم از آن بالا مشخص است. اگر در جشن تولد امام رضا در این مکان حضور داشته باشید متوجه نور افشانی‌های بزرگی در این مکان زیبا خواهید بود.

از بالای کوهسنگی شهر مشهد دیده می‌شود
از بالای کوهسنگی شهر مشهد دیده می‌شود

برای بالا رفتن از پله‌های موجود در برخی از مکان‌ها پله‌هایی قرار داده شده و نرده‌هایی نیز به کار رفته است.

پله‌های پارک
پله‌های پارک

مشهد شهر خیلی سرسبزی نیست، بنابراین دیده شدن چند باغ در مشهد که از بالای کوهسنگی مشخص بوده می‌تواند بر روی روحیه مسافران هم تاثیر به سزایی داشته باشد. کوهسنگی هوایی خنک دارد.

در این پارک اجازه چادر زدن یا پهن کردن زیر انداز بر روی چمن‌ها را ندارید.

دلیل نام‌گذاری کوهسنگی مشهد

پارک کوهسنگی در مشهد
پارک کوهسنگی در مشهد

کمی دورتر از پارک بایستید و به کوهسنگی نگاه کنید. در مقابل خود دو کوه را می‌بینید که مانند یک کله قند به یکدیگر متصل شده‌اند یعنی در حدود ۳ ضلع از آن را که بالاترین در آسمان قرار دارد مشاهده می‌کنید.

موزه

در ابتدا می‌توان به راه‌اندازی یک موزه در کوهسنگی مشهد اشاره نمود. وجود موزه در چنین مکان زیبایی می‌تواند بر جذابیت آن برای مخاطبانی که به تاریخ علاقه‌مند هستند بی‌افزاید. این موزه از نظر اشیای خاص خود در مشهد مشهور بوده و به همین دلیل با ارزش‌ترین وسایل را می‌توانید مشاهده کنید.

پارکینگ

در این پارک فضایی بسیار بزرگ برای پارک کردن خودروها وجود دارد. علاوه بر آن دیدنی‌های دیگری هم در این پارک وجود دارند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

امکانات کوهسنگی مشهد

در کوهسنگی تنها زمان را برای دیدار این بنا قرار ندهید زیرا می‌توانید از دیگر زیبایی‌های موجود هم بهره ببرید. استخری بزرگ، رستوران‌ها برای صرف وعده‌های اصلی، موزه، مرکز خرید، مرکز خرید لوازم تفریحی و ورزشی و علاوه بر آن شهربازی نسبتا بزرگ دارد.

آدرس

شماره تلفن بوستان کوهسنگی چند است؟

05138400265

آدرس پارک کوهسنگی کجاست؟

پارک کوهسنگی مشهد در قسمت جنوب غربی این شهر است که خیابانی هم با این نام نیز بنا گردیده که در انتهای همین خیابان شما کوهسنگی را مشاهده خواهید کرد.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 4 عدد و میانگین امتیازها 3.8]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *