منوی دسته بندی

آبشار ناران تهران

تاکنون در تهران رفت و آمدهای زیادی داشته‌اید و به جاهای دیدنی بسیاری سفر کرده‌اید اما به شما توصیه می‌کنیم تا به مناطقی مانند آبشار ناران هم سر بزنید.

هر فردی به آبشار ناران نمی‌رود زیرا مسافتی که دارد کمی طولانی است اما طبیعتی خوب و تقریباً دست نخورده‌ای دارد. این آبشار در حوالی لواسان است. برای دیدن آن نیاز است تا به مناطق شمالی در روستایی با نام کند علیا سفر کنید.

مسیری که برای رسیدن به آبشار ناران در پیش دارید یک مسیر کاملاً روستایی و به نوعی کوهستانی خواهد بود. بنابراین توصیه می‌شود از ماشین‌هایی استفاده کنید که مخصوص چنین جاده‌هایی طراحی شده‌اند تا بتوانید به آسودگی به سفر خود ادامه دهید.

روستای کند علیا آب‌و‌هوایی مطبوع دارد و علت آن هم وجود این روستا در داخل یک دره به دور از آلودگی‌های شهر تهران است. فاصله‌ای که میان این منطقه تا تهران وجود دارد در حدود ۳۸ کیلومتر است که به نسبت سایر مکان‌ها نسبتا نزدیک می‌باشد.

پس از ورود به این منطقه با آبشار بلندی در حدود ده متر مواجه می‌شوید که به دلیل وجود پدیده‌های زمین شناختی و قدمتی که دارد سبب فرو رفتن صخره‌های زیرین خود شده است. این آبشار را می‌توانید در بهار مشاهده کنید که به دلیل وجود بارش باران و آب شدن برف در کوهستان‌ها دارای آب بیشتری است.

آبشار ناران یا آبشار کفترلو در تهران
آبشار ناران یا آبشار کفترلو در تهران

علاوه بر آبشار ناران شما یک آبشار دیگر با نام کفترلو را هم مشاهده می‎کنید. در حقیقت می‌توان گفت که این آبشار به دلیل نزدیکی با آبشار ناران همواره مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد.

پوشش گیاهی که در منطقه روستایی کند علیا می‌بینید فوق‌العاده چشم‌نواز است. خانه‌ها و کلبه‌هایی روستایی در این منطقه بر زیبایی آن افزوده و می‌تواند اقامتگاهی برای گردشگران شود.

یکی از جاذبه‌هایی که در این روستا مشاهده می‌کنید مزرعه‌ای به نام پاونک است. هر آنچه از پوشش گیاهی متناسب و خوش رویش در این منطقه بخواهید در این مزرعه وجود دارد، برخی تنها برای دیدن این منظره به روستای مذکور سفر می‌کنند.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 2 عدد و میانگین امتیازها 3]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *