منوی دسته بندی

گردشگاه بش قارداش در بجنورد

مقدمه

بش قارداش (Besh Ghardash) یکی از گردشگاه‌های شهر بجنورد در استان خراسان شمالی است. هر فردی که قصد دارد تا چند روزی را در این شهر اقامت کند به دیدن آن توصیه می‌کنیم.

این گردشگاه آب‌وهوایی بسیار خوش دارد و با توجه به هوای گرم و خشکی که در خراسان شمالی وجود دارد، این فضا کاملا متفاوت است.

چرا این مکان بش قاردش نام دارد؟

نامگذاری گردشگاه بش قاردش توسط یک فرد ترک زبان انجام شده که بش قارداش در زبان ترکی به پنج برادر شهرت دارد.

محل قرارگیری و فضای بش قاردش

این گردشگاه بر روی یک رشته کوه با نام آلاداغ قرار دارد. این فضا از شرق با جاجرم و از سمت غرب به بابا‌امان متصل است. بر همین اساس می‌توانیم بگوییم که فضایی دیدنی دارد.

گردشگاه بش قاردش در بجنورد
گردشگاه بش قاردش در بجنورد

در بین درختانی که در این ناحیه در حال رویش هستند، می‌توانیم به گونه‌هایی مختلفی مانند کاج، سرو، انواع مختلف زالزالک وحشی، افرا، درخت توت، زرشک و … اشاره نماییم. البته در میان آنها چنارهای کهنسالی قد علم کرده‌اند که با دیدی متفاوت به نظر می‌رسند.

گردشگاه بش قارداش در فضایی ۳۸۰ هکتاری قرار گرفته است.

امکانات گردشگاه بش قاردش

فضایی که در این بخش شما با آن روبه‌رو می‌شوید، گویی به بهشت پا گذاشته‌اید. در این مکان امکاناتی برای تفریح وجود دارند که می‌توانید از آن لذت ببرید. بخصوص فصل‌هایی که هوا بهتر است.

از دیدنی‌هایی که در بش قارداش مشاهده می‌کنید می‌توانیم به چشمه‌ای اشاره کنیم که آبی کاملا گوارا و طبیعی و با اثری درمانی دارد. بر اساس تحقیقات صورت گرفته و با توجه به نتایجی که به دست آمده این آب می‌تواند مشکلاتی گوارشی را برطرف نمایند. به عنوان مثال می‌توان مشکلاتی مانند اسهال، یبوست و یا حتی دردهای معده را مثال زد. علاوه بر آن علاوه بر آن در افرادی که نفخ شدیدی دارند و روده آنها به نوعی ورم کرده و همچنین اختلال‌هایی از نظر سوخت‌وساز در بدن خود دارند می‌توانند از این آب درمانی کمک بگیرند. می‌توانیم بگوییم که از این گردشگاه برای گردشگری سلامت می‌توان استفاده کرد.

علاوه بر چشمه‌های جوشان در این منطقه، می‌توانیم به طبیعتی زیبا که پر از درختان چنار بزرگ است اشاره کنیم.

امکانات دیگری در این گردشگاه وجود دارد. از جمله آنها می‌توانیم به دروازه، راه‌های سنگفرشی، استخر که پر از ماهی بوده و آبفشانی هم در داخل آن قرار دارد. همچنین استخری برای شنا کردن، آلاچیق، زمین برای انجام ورزش‌های هوازی و … نیز وجود دارند.

استخر بش قاردش
استخر بش قاردش

سازه بزرگی درون این گردشگاه وجود دارد که فضایی بسیار خاطره‌انگیز با نام سقاخانه هم در آن قرار گرفته است.

پارکینگ خوبی برای خودروها وجود دارد.

آرامگاه

آرامگاهی در گردشگاه بش قارداش وجود دارد که از نظر بنایی قدمتی بسیار طولانی دارد.

گنبدی بزرگ و بلند در حدود ۱۲ متر ارتفاع دارد.

آرامگاه
آرامگاه

مصالح اصلی در ساخت این بنا از آجر و گچ بوده که البته طول هر یک از آنها در حدود ۶ متر است. سه اتاق نیز در این قسمت قرار دارد.

پلکان‌هایی که برای ایوان این بنای بزرگ در نظر گرفته شده، از سنگ مرمر ساخته شده‌اند. تعداد ۴ مناره که همگی با کاشی کاری بی‌نظیری زیباسازی شده‌اند بر روی این بنا مشاهده خواهید کرد.

آدرس

این گردشگاه در فاصله ۷ کیلومتری از شهر بجنورد واقع شده که در مسیر جاده‌ای قرار گرفته که برای رسیدن به شهر اسفراین باید از آن عبور کنید. بنابراین این گردشگاه را به خوبی می‌توانید شناسایی کنید و این انتظار را داشته باشید که برای پیدا کردن آن زمان زیادی را تلف نخواهید کرد.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 2 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *