منوی دسته بندی

کویر و روستای دهسلم

معرفی

یکی از زیباترین کویرهایی که می‌توانید آن را تصور کنید کویر دهسلم است که این کویر در نهبندان در استان خراسان جنوبی قرار گرفته و همواره توریست‌های بسیاری برای دیدن آن به ایران سفر می‌کنند.

کویر دهسلم
کویر دهسلم

این کویر یکی از گرم‌ترین کویرهای ایران قرار است.

این مسیر سخت و گرم بوده و هر فرد نمی‌تواند در آن قدم بردارد بنابراین باید لوازم اولیه سفر خود را مهیا نمایید.

این منطقه یک منطقه خشک و بیابانی است که در آن یکی از زیباترین جاذبه‌ها یعنی درختان نخل قرار دارند. نخل‌های این منقطه در کنار کویری بودنش حس و حال خوشی را به همراه دارند.

روستای دهسلم
روستای دهسلم

یکی دیگر از جاذبه‌های مشهور در کویر دهسلم وجود تپه‌های ماسه‌ای است که نمونه‌هایی از آن را در کمتر جایی از دنیا دیده‌اید.

در نهبندان دریاچه نمک هم وجود دارد.

توریست‌های بسیاری از این روستا بازدید می‌کنند که می‌توانند شب را در اقامتگاه‌های بوم گردی صبح کنند. به صورت کلی سه اقامتگاه وجود دارند که می‌توانید به عنوان یک مکان آرام برای استراحت از آنها استفاده کنید.

یک کمپ کویرگردی در این مکان وجود دارد.

علاوه بر آن، صنایع دستی هم در این منطقه توسط بانوان به فروش می‌رسد که از نمونه‌های آن می‌توان به ساخت وسایل تزیینی اشاره نمود.

قالی بافی در روستای دهسلم
قالی بافی در این روستا

برای پذیرایی از توریست‌ها و مهمان‌هایی که به این روستای کویری مسافرت می‌کنند سیاه چادرهایی تعبیه شده‌اند تا کمی در آنجا با خوردن وسایل محلی، چای و نان تازه انرژی دوباره خود را برای ادامه مسیر به دست آورند.

توریستها در روستای دهسلم
توریستها در روستای دهسلم

اگر دوست دارید تا شترسواری را در یک روستای کویری تجربه کنید، به این روستا سفر کنید.

شترسواری در روستای دهسلم
شترسواری در روستای دهسلم

در این روستا شترهای بسیاری پرورش داده می‌شوند که می‌‌توانید از آنها استفاده کنید و خاطره شترسواری خود را با ثبت تصویر برای همیشه ماندگار کنید.

آدرس کویر و روستای دهسلم

در نهبندان جاده‌ای به نام شهداد وجود دارد. این جاده در نهایت می‌تواند شما را به روستای دهسَلَم برساند. این روستا در حدود ۸۵ کیلومتر بعد از نهبندان است.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 2 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *