منوی دسته بندی

کویر ریگ جن

همیشه سفر کردن به مناطقی که رمز و رازهایی را در درون خود دارند بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است اما بخاطر داشته باشید این مکان‌ها همانند کویر ریگ جن می‌تواند خطرهایی را به همراه داشته باشد.

ریگ جن
ریگ جن

کویر ریگ جن با سایر کویرهایی که در ایران می‌بینید متفاوت است. این تفاوت را تنها کسانی به اثبات می‌رسانند که یکبار به این مکان سفر یا بهتر بگویم خطر کرده‌اند. خطرات موجود رفته رفته می‌تواند شما را به ترسیدن وا دارد. بنابراین توصیه می‌شود تنها کسانی که تجربه واقعی را دارند به چنین مکانی سفر کنند.

وسعت تقریبی این کویر ۳۸۰۰ کیلومتر مربع است.

زیبایی‌های کویر ریگ جن

در زمان ورود شما به ریگ جن یک کویر آرام را با تپه‌های شنی مشاهده می‌کنید که می‌تواند شب سرد و خوبی را برای شما رقم زند.

کمپ شبانه در کویر ریگ جن
کمپ شبانه در کویر ریگ جن

از جاذبه‌های دیگر آن سنگ‌های سیاه رنگی هستند که گویا بر اثر فعالیت‌های ذوب مس باقی مانده‌اند و نمی‌توان این پدیده را در کویر توجیه کرد اما این اتفاق به صورت کاملاً طبیعی بوده و باید آن را بپذیریم که حتی در دل کویر هم چنین اتفاقاتی امکان‌پذیر خواهد بود. در کنار این زیبایی‌ها درختچه‌های سیاه رنگی را مشاهده می‌کنید که به درختان تاغ مشهور هستند.

چرا باید از کویر ریگ جن بترسیم؟

بررسی‌ها نشان می‌دهند که این مکان به ظاهر زیبا می‌تواند مکانی برای به خطر افتادن جان شما باشد زیرا در جای جای آن فضاهایی وجود دارد که قتل موجودات زنده از جمله حیوانات و حتی انسان‌ها را به وضوح مشاهده خواهید کرد. این مکان‌ها به نوعی باتلاقی شکل هستند و اگر تخصص لازم را نداشته باشید قطعاً به کام مرگ گرفتار می‌شوید.

باتلاق در ریگ جن
باتلاق در ریگ جن

این باتلاق‌ها گل و لجن دارند که گیر افتادن پای شما در آنها می‌واند مساوی با مرگ باشد، بنابراین بهتر است تا به این مکان‌ها حتی از سر کنجکاوی هم وارد نشوید. در واقع این مکان را مثلث برمودا در ایران می‌دانند.

این کویر فقط مرگ را می‌شناسد، بنابراین خبری از جاذبه‌های سایر کویرها همانند آب شیرین و نمک و … نیست اما در یک مکان می‌توانید کمی آب پیدا کنید که آن هم در بخش‌های شمالی بوده که این آب حاصل از باران‌های احتمالی خواهد بود.

ریگ جن
ریگ جن

دو اتفاق به ظاهر ترسناک می‌تواند کمی ذهن شما را به خود مشغول کند اما در جریان باشید که این‌ها اتفاقات طبیعی هستند. در حقیقت یکی از آنها گریه کردن سنگ است که به دلیل تغییرات دمایی روز و شب قطراتی را بر روی سنگ‌ها مشاهده می‌کنید. روایت دیگر به صدای ارواح اشاره دارد که آن هم به دلیل پیچیده شدن صدای باد در کویر می‌باشد.

چه اتفاقی در کویر ریگ جن به وقوع پیوسته است؟

در پرس‌وجویی که می‌توانید از کویر ریگ جن داشته باشید به وقایع هولناکی دست خواهید یافت. به عنوان مثال افرادی در محل از گم شدن یک بچه می‌گویند که با توجه به کویری بودن مکان هیچگاه نتوانسته‌اند جسد آن را پیدا کنند. این اتفاق برای حیوانات گیر افتاده در کویر هم رخ خواهد داد، بنابراین به نوعی مثلث برمودایی است که هرکه در آن گرفتار شود جان سالم به در نخواهد برد.

آدرس

این کویر در جنوب غربی و غرب دشت کویر، جنوب سمنان، جنوب شرق گرمسار، شرق پارک ملی کویر، شمال انارک و غرب جندق قرار گرفته است.

نقشه ریگ جن
نقشه ریگ جن

برای رسیدن به این کویر باید ابتدا به شهرستان گرمسار و پارک ملی دشت کویر بروید و از آنجا به جاده سنگ فرش ملک‌آباد رفته و به سمت کویر بروید.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 2 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *