منوی دسته بندی

کهمان منطقه‌ای سرسبز در لرستان

کهمان یک منطقه بسیار زیبا و سرسبز در شهرستان الشتر در شمال استان لرستان است. این منطقه به سراب کهمان نیز معروف است.

پدیده‌هایی که در این منطقه بهشتی دیده می‌شوند زیاد هستند. مثلاً می‌توانیم علاوه بر دره کهمان، به قله کلو، رادیولاریت‌های گرین، چاله‌هایی که در آن برق وجود دارد، غارها و پوشش گیاهی بسیار خاص اشاره نماییم.

منطقه کهمان در لرستان
ابشار این منطقه

علاوه بر آن، در منطقه الشتر که وارد می‌شوید به غیر از کهمان مناطق دیگری هم وجود دارند که بسیار دیدنی هستند. مثلاً می‌توانیم به سراب زز، کوه‌هایی بسیار بزرگ، تپه گریران، پل کاکا رضا و… اشاره کنیم اما از همه این جاها پرمعناتر وجود سراب بسیار زیبایی با نام کهمان است که به عنوان اولین هدف تفریحی برای هر گردشگری خواهد بود. آبی که در این سراب وجود دارد به الشتر هم می‌رسد، بنابراین بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

از نظر طبیعت می‌توانیم به درختانی مملو از گردو اشاره نماییم که هر توریستی را به سوی خود جذب می‌کند. علاوه بر آن یخچال‌هایی سرد به صورت طبیعی بوجود آمده‌اند.

این منطقه سرشار از پوشش گیاهی بوده و این پوشش در تمامی این منطقه دیده می‌شود. به همین دلیل داروهای گیاهی زیادی در این منطقه وجود دارند.

سراب کهمان الیشتر
سراب کهمان الیشتر

به دلیل دارا بودن جاذبه‌های طبیعی و آب و هوایی خوب، حیوانات و پرندگان بسیاری در این منطقه وجود دارند و مهاجرت فصلی به این منطقه دارند. از بین این پرندگان و حیوانات می‌توان به گونه‌هایی خاص از کبک، بلدرچین، قرقاول، قوچ و … اشاره نمود.

در این منطقه چشمه‌هایی هم وجود دارند که این چشمه‌ها آب خیلی خنکی دارند. آب درون این منطقه که به الشتر وصل می‌شود و از این دروازه بزرگ می‌گذرد محلی برای پرورش دادن ماهی‌ها است. بزرگ‌ترین مراکزی که برای پرورش در ایران وجود دارند در این منطقه دیده می‌شوند.

استخر پرورش ماهی
استخر پرورش ماهی

آدرس کهمان

برای آنکه بتوانید به دره کهمان بروید باید از چند گذرگاه عبور کنید. در ابتدا در استان لرستان باید به شهرستان سلسله بروید. این شهرستان یک شهری دارد که الشتر نامیده می‌شود. در بالای الشتر، دره را می‌توان دید.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 2 عدد و میانگین امتیازها 5]

یک نظر

  • رضا گفت:

    برای ناهار ماهی خریدیم رفتیم وسط درختها خوردیم. عکسها را که دیدم یاد اون روز افتادم… خیلی با دوستامون حل کردیم… یادش بخیر

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *