منوی دسته بندی

غار علی صدر همدان

معرفی غار علی صدر

غار علی صدر از شلوغ‌ترین غارهای ایران است. این غار به دلیل جاذبه‌های طبیعی که درون خود دارد، لحظات خوشی را برای شما به وجود خواهد آورد که شاید در هیچ کجای ایران آنها را مشاهده نکرده باشید.

ارتفاع غار علی صدر از سطح دریا 2100 متر است. محوطه غار دالان‌های پیچ در پیچ و دهلیزهای متعددی دارد. طول این غار 11 کیلومتر است که به علت صعب‌العبور بودن غار فقط 3 کیلومتر از آن کشف شده است. ارتفاع آب در غار علیصدر در عمیق‌ترین نقطه به 14 متر می‌رسد.

زمین شناسان قدمت سنگ‌های این غار را به دوره ژوراسیک از دوران دوم زمین‌شناسی (136 تا 190 میلیون سال قبل) نسبت می‌دهند.

آنچه غار علی صدر را از سایر غارهای آبی جهان متمایز می‌کند، استفاده آسان از کانال‌های آبی درون غار است که به سبب وسعت آن به راحتی می‌توان از آنها عبور کنید و با قایق‌های معمولی از درون آن‌ها بگذرید. در این غار می‌توانید قایقی را کرایه کنید و درون غار به گشت‌و‌گذار بپردازید.

قایق سواری در غار علی صدر
قایق سواری در غار علی صدر

نورپردازی‌هایی که در غار علی صدر وجود دارند، بسیار جالب هستند که می‌توانند چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب کنند.

نورپردازی‌های غار علی صدر
نورپردازی‌های غار علی صدر

شاید در زمان ورود به روستای علی صدر با شگفتی‌های طبیعی نیز مواجه شوید اما این شگفتی‌ها بخش کوچکی از آنچه خواهند بود که در ادامه راه خواهید دید. شگفتی و زیبایی اصلی را زمانی متوجه خواهید شد که در فضای غار قرار گیرید. آبی که در زیر قایق شما در جریان می‌باشد می‌تواند تصویری را از سقف غار به نمایش درآورد. سقف غار شامل قندیل‌هایی بزرگ و کوچکی است. این غار به گونه‌ای ساخته شده که شما امکان پیاده روی در داخل آن را داشته باشید. البته این پیاده روی در یک فاصله کم خواهد بود.

این غار آن قدر زیبا می‌باشد که می‌توان آن را با غارهای بزرگ و تاریخی دیگر کشورهای دنیا مقایسه نمود. این فضا به دلیل نبود هیچ نوع عامل میکروبی، بسیار تمیز و با آب و هوایی مطبوع می‌باشد.

شاید محیط بسته غار برای برخی از افراد قابل تحمل نباشد به خصوص افرادی که از نظر تنفس دچار مشکل هستند اما با این حال یک بار بازدید از آن را از دست ندهید.

هر یک از قسمت‌های غار به شکلی خاص دیده می‌شوند که در واقع به مجسمه‌های طبیعی و درونی غار نیز شهرت دارند. مجسمه‌هایی که برخی از آنها شبیه به حیوان هستند. از مجسمه‌های سنگی و آهکی زیبا که دقیقاً مشابه یک جسم می‌باشند می‌توان به پنجه اژدها، آبشار سنگی، پنجه عقاب و … اشاره کرد.

غار علی صدر همدان
غار علی صدر همدان

در اطراف این غار برای رفاه حال افرادی که به تازگی به این مکان سفر می‌کنند مجموعه‌هایی در نظر گرفته شده که می‌تواند در آنها استراحت کنند. از وجود مکانی برای بازی بچه‌ها گرفته تا مهمان سراهای متنوع را می‌توان نمونه‌ای از آنها دانست.

پیش از ورود به غار باید بلیط خریداری کنید.

بهترین فصل برای دیدن این غار بهار و تابستان می‌باشد.

غار علیصدر در چه ساعاتی باز است؟

غار علی صدر در شش ماهه اول سال از 8 صبح تا 5 عصر و در شش ماهه دوم سال از 8 صبح تا 3 بعد از ظهر باز است.

آدرس غار علی صدر کجاست؟

غار علیصدر در ۷۵ کیلومتر شمال غربی همدان، شهرستان کبودرآهنگ در روستای علیصدر قرار دارد.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 4 عدد و میانگین امتیازها 4.5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *