منوی دسته بندی

روستای پامنار در خوزستان

معرفی روستای پامنار

یکی از روستاهای دارای مناظر دیدنی روستای پامنار دزفول در استان خوزستان است. این روستا نه تنها طبیعت زیبایی دارد بلکه دارای مکان‌های تاریخی نیز است.

روستای پامنار در خوزستان
روستای پامنار در خوزستان

روستای پامنار دزفول از جمله روستاهایی است که می‌تواند گردشگران زیادی را به سوی خود جلب نماید و سبب ماندگاری آنها شود زیرا یک بن‌بست بین خشکی و آب ایجاد شده و روستای پامنار دقیقاً در بین این بن‌بست محدود شده است.

در این روستا دریاچه‌ای به نام شهیون وجود دارد. این دریاچه در محوطه روستا دارای چند جزیره کوچک است.

دریاچه شهیون در روستای پامنار دزفول
دریاچه شهیون در روستای پامنار دزفول

شاید در دوردست‌های این روستا سدی در ارتفاع بلند را مشاهده کنید. این سد با نام سد دز نیز شناخته می‌شود که جزء پنجاه سد بلند دنیا است. بنابراین اگر از هر فردی نام این سد را بپرسید مکان مربوط به آن را به شما خواهد گفت.

این روستا دارای سنگ‌هایی است که بسیار سخت بوده و دارای صیقل‌های خاص مخصوص به خود است. علاوه بر آن یکی از زیبایی‌هایی که در این روستا مشاهده می‌کنید تپه‌های سبز از نوع مخملی است. از نظر آب‌و‌هوایی حتی در تابستان خنک است. آسمان به شما نزدیک است و شما می‌توانید در شب نیز این آسمان زیبا را مشاهده کنید.

تفریحات روستای پامنار

یکی از تفریحات در این روستا می‌توانیم به قایق‌سواری اشاره کنیم. قایق‌ها از نوع موتوری هستند و با سرعت خوبی از یک سمت به سمت دیگر می‌روند. این زیبایی را بهتر است تا زمانی مشاهده کنید که هوا هوای آفتابی باشد زیرا در غیر این صورت سرمای هوا مانع از این کار خواهد بود.

قایق سواری در شهیون
قایق سواری در شهیون

دریاچه‌ای با نام شهیون است در این روستا وجود دارد. به دلیل آنکه محلی برای تجمع پرندگان است می‌تواند منظره‌ای خاص و دیدنی به شمار رود. علاوه بر آن اگر ماهی‌گیری شما خوب است می‌توانید با استفاده از تجهیزاتی که دارید این کار را انجام دهید.

اگر اهل گردشگری در مکان‌های تاریخی باشید در این روستا می‌توانید در قلعه‌هایی که از سال‌ها قبل وجود داشته‌اند دیدن نمایید. این قلعه‌ها از بناهای محکم و مقاومی بوده‌اند که از سالیان پیش تاکنون استوار باقی مانده‌اند.

سوغاتی این روستا

کپو
کپو

از سوغاتی‌های مشهوری که در روستای پامنار وجود دارد کپو است. کپو در واقع یکی از بافتنی‌هایی است که شما در اطراف ظروف خود می‌توانید از آن استفاده کنید. جنس کپو از ساقه درخت نخل است.

آدرس روستای پامنار کجاست؟

استان خوزستان، شهر دزفول، شهرستان شهیون، روستای پامنار.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 1 عدد و میانگین امتیازها 5]

یک نظر

  • اهواز گفت:

    سلام
    امکانات بهداشتی مثلا سرویس بهداشتی در این روستا بخاطر شیوع کرونا در دست رس هست یا نه؟

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *