منوی دسته بندی

حمیات از پروژه علوفه برای منطقه چهل پا

تور این پرشیا در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود اقدام به حمایت از پروژه «علوفه برای حیات وحش منطقه چهل پا» توسط انجمن نذرطبیعت کرده است.

حمیات از پروژه علوفه برای منطقه چهل پا
حمیات از پروژه علوفه برای منطقه چهل پا

منطقه حفاظت شده چهل پا در رشته کوه‌های تنگوان، شمال شرقی شهرستان اندیمشک واقع شده که در شهریور 1390 توسط شورای عالی محیط زیست مصوب و مورد تحدید حدود قرار گرفت. یکی از زیستگاه‌های مهم بز کوهی در استان خوزستان به شمار می‌آید که به دلیل صعب‌العبور بودن و عدم دسترسی شکارچیان این گونه توانسته نسل خود را در این منطقه حفظ کند. این منطقه دارای آب و هوای گرم و خشک است و زمستان نسبتاً معتدلی دارد.

کل در منطقه حفاظت شده چهل پا
کل در منطقه حفاظت شده چهل پا

با توجه به احداث پاسگاه محیط‌بانی و اعمال مدیریت جمعیت گله‌های کل و بز بالغ بر 500 رأس است که وضعیت فعلی مراتع جواب‌گوی رفع احتیاجات غذایی این جمعیت کل و بز نمی‌باشد.

بروز خشکسالی و فقر شدید مراتع چهل پا و کمبود علوفه مورد نیاز حیات وحش منطقه چهل پا در سال جاری باعث شده حیات وحش برای دسترسی به علوفه از منطقه امن خارج و به نزدیک جاده‌ها و روستاها مهاجرت کنند که این کار خطرات زیادی برای آنان دارد و طبق پیشنهاد محیط‌بانان و کارشناسان باید تا پایان فصل گرما و شروع دوباره بارندگی پاییزه علوفه‌دهی در بخش‌هایی از منطقه صورت پذیرد.

جمع آوری علوفه برای این منطقه
جمع آوری علوفه برای این منطقه

طبق برآورد نذرطبیعت حدود 300 بسته پرس یونجه خشک (هر بسته حدود 20 کیلوگرم) نیاز است که در مرحله اول 100 بسته را در اسرع وقت باید تأمین و به منطقه ارسال شود.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 1 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *