منوی دسته بندی

تالاب میقان در استان مرکزی

معرفی تالاب میقان

یکی از زیباترین تالاب‌هایی که می‌توانید مشاهده کنید تالاب میقان در نزدیکی شهر اراک در استان مرکزی است.

دلیل این که چرا چنین نامی را برای این تالاب در نظر گرفته‌اند در رابطه با میزان زیادی از تبخیر آب است که در این تالاب اتفاق می‌افتد.

تالاب میقان
تالاب میقان

این تالاب همیشه پرآب نیست. مواقعی از سال هم پیش می‌آید که این تالاب خشک می‌شود که به دلیل گرمای بالای هوا و تبخیر بیش از اندازه آب است.

در اطراف این تالاب می‌توانید پوشش گیاهی را ببینید که شاید عجیب باشد زیرا گیاهانی در آنجا فضا برای رویش دارند که معمولاً آب شور را بیشتر از آب شیرین تحمل می‌کنند.

هرجا که پرندگان حضور دارند می‌تواند به معنای وجود آب و هوایی خوب باشد. در رابطه با این تالاب هم همین طور است. پرنده‌هایی که در این تالاب حضور دارند بسیار خاص و نادر هستند. در یک روز خاص از سال شما می‌توانید گونه‌های متنوعی از درناها را در این تالاب مشاهده نمایید که گرد یکدیگر جمع می‌شوند.

درنا در تالاب میقان اراک
درنا در تالاب میقان اراک

در این تالاب می‌توانید جزیره‌هایی را مشاهده کنید که بر اساس نام گذاری انجام شده از کریستالین ۱ تا ۳ نام‌گذاری شده‌اند.

آیا در این تالاب امکان ماهی‌گیری وجود دارد؟

خیر. این تالاب ماهی ندارد.

آدرس تالاب میقان کجاست؟

برای رسیدن به این تالاب مسیر راحتی را طی می‎‌کنید زیرا در ابتدا به سه راه خمین خواهید رسید سپس از آنجا به سمت کمربندی شمال خواهید رفت. وقتی که جلوتر می‌روید به یک جاده می‌رسید که در آنجا هم باید به سمت راست بروید. در آنجا باید به دنبال کارخانه‌ای باشید که برای تولیدات سولفات است. پس از آن کارخانه می‌توانید تالاب میقان را پیدا کنید.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 2 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *