منوی دسته بندی

کویر مصر یا کویر خور در اصفهان

معرفی کویر مصر

یکی دیگر از روستاهای کویری که می‌توانیم از آن یاد کنیم، کویر مصر یا کویر خور در اصفهان است که در نزدیکی در روستای عروسان قرار دارد. این کویر در حوالی کویر نمک واقع شده که نمای بسیار زیبایی دارد.

در روستای عروسان ابتدا درختان نخل خودنمایی می‌کنند که با ارتفاع بسیار زیاد خود سایبان‌هایی را در این دشت کویری ایجاد کرده‌اند تا باد خنک آن را لمس کنید. همچنین از دیگر زیبایی‌های موجود می‌توانیم به دشت‌های اکثراً کویری اشاره کنیم.

کویر مصر
کویر مصر

یکی از شگفتی‌های این منطقه را می‌توان به وجود انواع درختان خرمای آن نسبت داد. تعداد بسیار زیادی از خرما که در حدود 60 مدل متنوع خرما می‌باشد، به عنوان بهترین محصول این منطقه جهت جذب کردن توریست‌ها کاربرد دارد. علاوه بر این محصول بی‌نظیر می‌توانیم به یکی دیگر از جاذبه‌ها اشاره نماییم که وجود آبگرم در داخل روستا است. این آب گرم اثراتی درمانی را در درون خود دارد.

کویر خور که در اصطلاح به آن کویر مصر هم می‌گویند به دلیل راه دسترسی، به این نام نامگذاری شده است. منطقه‌ای بسیار بزرگ با حالتی کویری که در واقع در دل روستای عروسان واقع شده است. این منطقه رمل‌هایی دارد که جذایت آن را چند برابر کرده است. از دیگر زیبایی‌ها این منطقه شب‌های آن است. این شب‌ها را باید در بیرون سپری کنید و ستاره‌ها را تک تک شمارش کنید.

کویر مصر در شب - عکس توسط علی اسکروچی
کویر مصر در شب – عکس توسط علی اسکروچی

این روستای زیبا قدمت زیادی دارد اما چند سالی است که تنها برای کویرگردی به آنجا می‌روند و تقریباً امکانات تفریحی را به غیر از جاذبه‌های طبیعی در آنجا نمی‌بینید.

با توجه به صاف بودن مسیر در صورتی که با ماشین شخصی خود به آنجا می‌روید، می‌توانید دوچرخه‌ای هم ببرید تا مسیر را راحت‌تر پیمایش کنید. با کمی پیمایش می‌توانید از یک مسیر کویری وارد یک مسیر دشت و سبزه‌زار شوید.

کویر خور یا عروسان در بین انوع کویر در ایران کمی ناشناخته‌تر است و شاید یکی از دلایل آن عدم رسیدگی و نبود امکانات باشد اما در کل آنچه که از یک کویر با حالت طبیعی انتظار دارید در این منطقه زیبا برآورده خواهد شد.

فاصله کویر مصر تا اصفهان و تهران چه قدر است؟

فاصله این کویر تا اصفهان حدود 405 کیلومتر و تا تهران حدود 715 کیلومتر است.

آدرس کویر مصر یا کویر خور کجاست؟

این کویر در ۵۵ کیلومتری خور، در بین راه دامغان به نائین و اصفهان قرار دارد.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 5 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *