منوی دسته بندی

کمک به مرکز بازپروری حیات وحش البرز

تور این پرشیا در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود اقدام به حمایت از پروژه «مرکز بازپروری حیات وحش البرز» توسط انجمن نذرطبیعت کرده است.

کمک به مرکز بازپروری حیات وحش البرز
کمک به مرکز بازپروری حیات وحش البرز

پس از سال‌ها فعالیت داوطلبانه در زمینه تیمار حیات وحش مصدوم در منازل شخصی با هدف احیا و بازگرداندن جانداران مصدوم به طبیعت، با پیگیرى‌هاى انجام شده، این تیم موفق به اخذ مجوز رسمی برای راه‌اندازی اولین مرکز خصوصى تیمار و بازپرورى حیات وحش کشور از سازمان حفاظت محیط زیست شده است.

آنها در نظر دارند در این راستا یک مرکز مجهز و استاندارد با رعایت تمامى اصول و پارامترهاى روز جهان در زمینه روش‌هاى درمان‌ و همینطور ساخت جایگاه‌هاى اصولى تیمار و احیا را با همراهى و حمایت مسئولانه حامیان طبیعت در ظرفیت بالا تاسیس کنند.

درمان عقاب توسط مرکز بازپروری البرز
درمان عقاب توسط مرکز بازپروری البرز

با توجه به مردم نهاد بودن مرکز تیمار حیات وحش و عدم تخصیص هر نوع بودجه برای راه‌اندازی از جانب ارگان‌های مربوطه، نیاز به مشارکت و همیاری مستمر مردمی خواهند داشت.

در حال حاضر محل احداث مرکز در منطقه کردان واقع در استان البرز در محوطه‌اى با مساحت ۸ هکتار فراهم شده است. ساخت محل‌هاى درمان، جایگاه‌هاى قرنطینه و نگهدارى، فضای بازتوانى و جایگاه‌هاى پیش از رهاسازى با بودجه بسیار اندک، عملیاتى شده است.

غذا دادن به حیوانات توسط مرکز بازپروری البرز
غذا دادن به حیوانات توسط مرکز بازپروری البرز

شایان توجه است تمامى هزینه‌هاى دریافتى از حامیان طبیعت صرف ساخت و تجهیز مرکز و سرویس‌دهى به حیات وحش مصدوم خواهد شد و هیچ یک از گردانندگان اصلى مرکز به غیر از کارگران، دریافتى، حقوق و هیچ نوع امتیازى از بودجه مرکز نداشته و ندارند و مانند گذشته، اعضاى اصلى نیز در پیشبرد خدمات مرکز مشارکت مادى و معنوى مستمر و بى‌مزد و منت خواهند داشت.

درمان روباه توسط مرکز بازپروری البرز
درمان روباه توسط مرکز بازپروری البرز

همچنین امکان بررسى نحوه هزینه کرد کلیه بودجه‌هاى صرف شده براى حامیان در هر زمان مقتضى بى‌قید و شرط میسر می‌باشد و درهاى اولین مرکز بازپرورى غیردولتی تخصصى حیات وحش کشور براى بازدید یاوران راستین طبیعت همیشه باز است.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 2 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *