منوی دسته بندی

کمک به حیات وحش گرفتار در برف گیلان

تور این پرشیا در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود اقدام به حمایت از پروژه «حیات وحش گرفتار در برف گیلان» توسط انجمن نذرطبیعت کرده است.

کمک به حیات وحش گرفتار در برف گیلان
کمک به حیات وحش گرفتار در برف گیلان

بارش بیش از ۱/۵ متری برف در ارتفاعات استان گیلان در بهمن ماه سال ۱۳۹۸ موجب بسته شدن راه‌های مواصلاتی، عدم دسترسی محیط‌بانان به عرصه‌های تحت حفاظت و چالش‌هایی برای جهت تغذیه حیات‌وحش گشته است.

از این رو برخی از گونه‌های جانوری از ارتفاعات به پائین‌دست آمده و با نزدیک شدن به مناطق مسکونی در پی یافتن غذا بیم آن می‌رود که شکار شده یا از سرما و بی‌غذایی تلف شوند.

نمونه آن نیز یک رأس شوکا جنس ماده (کوچکترین گوزن ایران) که از گونه‌های نادر در استان گیلان نیز می‌باشد، در جاده سیاهکل-دیلمان توسط راهداران حین برف‌روبی جاده نجات یافت و پس از تحویل به اداره محیط زیست در زیستگاه خود رهاسازی شد.

نجات شوگا توسط راهداران جاده سیاهک
نجات شوگا توسط راهداران جاده سیاهکل-دیلمان

بارش سنگین برف در ارتفاعات گیلان طی ۴۸ ساعت که در سال‌های اخیر بی‌نظیر بوده، حیات جانداران را به خطر می‌اندازد که نذرطبیعت را بر آن داشت تا اقدام به علوفه‌ریزی در ارتفاعات نمائیم.

پروژه علوفه‌ریزی پس از هماهنگی با اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان و تأئید هیئت علمی نذرطبیعت در مناطق کوهستانی استان در شهرستان‌های سیاهکل، تالش، رودسر و… با کمک بالگرد انجام خواهد گرفت.

بالگرد با پیگیری اداره محیط زیست هماهنگ شده است و پس از ارسال علوفه به میزان حدود هفت تن و تخلیه در سیاهکل در چندین پرواز توسط بالگرد در ارتفاعات تخلیه خواهند شد.

در صورتی که به هر نحوی همچون نامناسب بودن شرایط جوی، استفاده از بالگرد میسر نبود با خودرهای کمک‌دار توسط محیط‌بانان در مناطقی که راه‌های آن بازگشایی شده باشد در طبیعت توزیع خواهند شد.

یک نفر به نمایندگی انجمن نذرطبیعت نیز بر روند کار در محل نظارت خواهد کرد.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 2 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *