منوی دسته بندی

کمک به برق خورشیدی روستای بارگدان

تور این پرشیا در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود اقدام به حمایت از پروژه «برق خورشیدی روستای بارگدان» توسط انجمن نذرطبیعت کرده است.

کمک به برق خورشیدی روستای بارگدان
کمک به برق خورشیدی روستای بارگدان

بارگدان یکی از روستاهای بخش بنت در شهرستان نیکشهر در استان سیستان و بلوچستان است که ویژگی خاص آنجا انجمن نذرطبیعت را بر آن داشته تا برای نصب برق خورشیدی اقدام کند.

این روستا که به خاطر قرار گرفتن در اقلیمی خاص برای رسیدن به آن باید بیست کیلومتر جاده صعب‌العبور را با موتورسیکلت یا قاطر طی کرد، مورد توجه قرار گرفته است.

شغل مردم بارگدان و روستاهای اطراف دامداری می‌باشد و به خاطر نبود جاده از امکانات اولیه‌ای هچون آب و برق محروم هستند که پس از اختصاص دو قسمت از مجموعه مستند ایرانگرد به کارگردانی جواد قارائی با کمک خیرین مشکل آب آنجا حل شده و این بار انجمن نذرطبیعت قصد دارد نصب برق خورشیدی را در آنجا اجرا نماید.

با بررسی‌های صورت گرفته این منطقه دارای گونه‌های جانوری با ارزشی همچون پلنگ ایرانی و خرس سیاه بلوچی می‌باشد که گاهی هم باعث خسارت به دامداران منطقه می‌شوند که نذرطبیعت قصد دارد در کنار اجرای این پروژه با فرهنگ‌سازی و آموزش به مردم محلی در خصوص رفتار صحیح با حیات وحش قدمی در کاهش تعارضات موجود بردارد و اگر با وجود رعایت تذکرات نذرطبیعت باز هم خسارتی از سوی حیات وحش رخ داد بخشی از خسارت را جبران کند.

انجمن ایرانگرد به مدیریت آقای جواد قارائی نیز پیگیر توانمندسازی مردم این روستا برای جذب گردشگر هستند که این کار باعث کاهش بهره‌برداری و فشار مردم محلی به طبیعت خواهد شد.

در کنار روستای بارگدان هفت روستای دیگر نیز به همین شکل قرار دارند که در فاز دوم برای نصب برق خورشیدی آنجا هم اقدام خواهد شد.

برای پروژه بارگدان مبلغ ۲۲ میلیون تومان با کمک دنبال‌کنندگان صفحه چابهارگردی به مدیریت آقای مسلم بارکزیی تقبل شده است و مابقی آن با کمک اعضای انجمن نذرطبیعت تأمین خواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 4 عدد و میانگین امتیازها 4.3]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *