منوی دسته بندی

کمک برای آبشخور برای آهو و جبیرهای ریگان

تور این پرشیا در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود اقدام به حمایت از پروژه «ساخت آبشخور برای آهو و جبیرهای ریگان» توسط انجمن نذر طبیعت کرده است.

کمک برای ساخت آبشخور برای آهو و جبیرهای ریگان
کمک برای ساخت آبشخور برای آهو و جبیرهای ریگان

منطقه شکار ممنوع زیارت شاه واقع در شهرستان ریگان و ۳۵۰ کیلومتری جنوب شرق کرمان دارای دشت‌هایی است که گونه‌های منحصر بفرد حیات وحش را در خود جای داده است.

دشت گنبکی زیستگاه گونه جبیر و پرندگان وحشی مثل هوبره، باقرقره، کبک و تیهو و پرندگان شکاری مثل عقاب، سارگپه، شاهین، شبگرد، دلیجه و غیره است و دشت تلکان هم زیستگاه جبیر و هم از بهترین زیستگاه‌های آهو می‌باشد.

کمک برای ساخت آبشخور برای آهو و جبیرهای ریگان
کمک برای ساخت آبشخور برای آهو و جبیرهای ریگان

با توجه به کاهش نزولات جوی در چند سال اخیر در برخی نقاط منطقه که زیستگاه اصلی حیات وحش می‌باشد باعث خشک شدن بسیاری از چشمه سارها و چاهای آب و پایین رفتن سطح آب‌های زیرزمینی شده وحیات وحش برای تامین آب باید چندین کیلومتر را بپیمایند و از منطقه امن به منطقه نا امن بروند و در این مسیر خطرات زیادی همچون شکار و تصادفات جاده‌ای آنها را تهدید می‌کند.

انجمن نذرطبیعت قصد دارد با کمک حامیان طبیعت دو مخزن آب پنج هزار لیتری در دو نقطه تعبیه کند و محیط‌بانان عزیز با تانکر چرخدار آنها را آبگیری نمایند تا حیات وحش از آنها سیراب شوند.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 1 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *