منوی دسته بندی

پارک جنگلی ناهارخوران در استان گلستان

معرفی

استان گلستان یکی از استان‌هایی است که جاذبه‌های دیدنی بسیاری مانند پارک جنگلی النگدره دارد.

این بار قصد داریم تا پارک جنگلی دیگر اما بزرگتر و پر رفت‌و‌آمدتر یعنی پارک جنگلی ناهارخوران را معرفی کنیم.

پارک جنگلی ناهارخوران
پارک جنگلی ناهارخوران

این پارک دارای کوه‌های بسیار به همراه چشمه می‌باشد. این مکان معمولاً نسبت به داخل شهر گرگان آب و هوایی مطبوع‌تر دارد به همین دلیل بهتر است تا برای پیشگیری از غافل‌گیر شدن وسایلی همانند چادر و چتر را با خود به همراه داشته باشید.

پارک جنگلی ناهارخوران
پارک جنگلی ناهارخوران

بر خلاف سایر پارک‌های جنگلی، در پارک جنگلی ناهارخوران امکانات تفریحی بیشتری وجود دارد. زمانی که وارد این پارک جنگلی و جاده منتهی به آن می‌شوید، در فاصله‌ای دور، چرخ و فلکی را مشاهده خواهید کرد که نشان دهنده وجود امکانات و هیجات تفریحی خوبی در این منطقه می‌باشد.

در پارک جنگلی ناهارخوران نیمکت‌ها، آلاچیق‌ها و مکان‌های مخصوص غذاخوری وجود دارند. علاوه بر آن می‌توان به پارک زیبایی اشاره کرد که برای سرگرم شدن بچه‌ها مکان خوبی خواهد بود.

پارک در جنگل ناهارخوران
پارک در جنگل ناهارخوران

علاوه بر آنکه در این پارک به راحتی می‌توانید از جنگل و چشمه‌های موجود بهره ببرید، رفتن به تپه‌هایی به نام باباطاهر هم بسیار توصیه می‌شود. در این تپه می‌توانید به تمام شهر و منطقه ناهارخوران دسترسی داشته باشید و در یک لحظه از بالا این منطقه را مشاهده کنید. این مکان همان مکانی است که شما برای ثبت کردن تصاویر به آن نیاز دارید، پس دوربین خود را بردارید و به ثبت لحظه‌های خوش خود بپردازید.

در قسمتی از منطقه دیدنی ناهارخوران درخت‌هایی کاشته شده‌اند که تنها به منظور اقامت مسافران بوده و این امکان برای شما وجود دارد که در این مکان چادر بزنید.

آلاچیق در پارک جنگلی ناهارخوران
آلاچیق در پارک جنگلی ناهارخوران

پیاده روی در این پارک فصل خاصی ندارد زیرا در هر فصلی زیبایی‌هایی در دل آن نهفته است که تنها با قدم زدن می‌توانید از آنها بازدید کنید اما برای آنکه بتوانید رودی پرآب که سرچشمه آن در روستای زیارت است را از نزدیک مشاهده کنید، نیاز است تا در فصل بهار سفر کنید زیرا در این فصل به دلیل بارش آب باران بیشترین حجم از آب را در خود دارد.

کوه‌نوردی در پارک جنگلی ناهارخوران

اگر کوه‌نوردی در چنین آب و هوای خنکی را دوست دارید، به راحتی این امکان برای شما وجود دارد که از پله‌های موجود در آن نیز بالا بروید. این پله‌ها از پایین‌ترین نقطه تا بالاترین نقطه وجود دارند. زمانی که به نقاط بالایی می‌رسید، در کنار خود به معروف‌ترین چشمه این منطقه یعنی سفید چشمه می‌رسید.

این پارک جنگلی چه امکاناتی دارد؟

رستوران، هتل، شهربازی، آلاچیق.

آیا می‌توان در این جنگل اقامت داشت؟

بله. هم می‌توانید در هتل این جنگل اقامت کنید و هم کمپ بزنید.

این پارک جنگلی در چه ساعاتی باز است؟

پارک جنگلی ناهارخوران 24 ساعته باز است.

آدرس پارک جنگلی ناهارخوران کجاست؟

استان گلستان، هشت کیلومتری جنوب شهر گرگان.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 1 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *