منوی دسته بندی

روستای نگل در کردستان

سفر به استان‌ها جذاب است اما مهم تر از آن سفر کردن به مناطقی خواهد بود که شما بتوانید در آن آرامشی داشته باشید که روستای نگل یکی از آنها است.

این روستا در استان کردستان واقع شده و همواره به عنوان روستایی دیدنی برای گردشگران در این استان سرسبز و خوش آب‌و‌هوا به شمار می‌رود.

جاده روستای نگل کردستان
جاده روستای نگل کردستان

مکانی که می‌توانید روستای نِگِل را بازدید نمایید در دره‌ای است که رودخانه‌ای نیز از آن دره عبور می‌کند. این رودخانه شوشیر نامیده می‌شود. این روستا را می‌توانید برای بهار و تابستان انتخاب کنید زیرا در سایر فصل‌ها زیبایی چندانی ندارد و به جز برف و سردی هوا مزیتی برای شما ندارد.

روستای نگل کردستان یک روستای تاریخی است، به همین دلیل یک موزه در این روستا وجود دارد. در این موزه یک قرآن قدیمی وجود دارد حتی برخی از افراد روستای نگل را به دلیل پیدا شدن این قرآن تاریخی می‌شناسند. این قرآن با خط کوفی بر روی کاغذ ضخیم و قهوه‌ای نوشته شده است. سبک و شیوه نگارش قرآن مربوط به سده چهارم هجری است. این قرآن هم اکنون در مسجد روستا واقع در مسیر جاده مریوان و در ۶۰ کیلومتری سنندج نگهداری می‌شود.

در این موزه علاوه بر کتاب‌های تاریخی می‌توانید انواع وسایل تزیینی و کاربردی محلی در این روستا را مشاهده نمایید.

قرآن قدیمی در روستای نگل کردستان
قرآن قدیمی در روستای نگل کردستان

کوه‌نوردی در این روستای زیبا و صعود کردن به یک قله‌ای که پیش روی شماست از جذابیت‌ها در روستای نگل است. این کوه در زبان محلی با نام “کوره میانه” شهرت دارد. علاوه بر آن دیدن دریاچه‌ای خاص با آب سرد که با نام “چال ئاو” مشهور است می‌تواند بر تنوع زیبایی این منطقه بی‌افزاید.

شاید در این روستا امکانات رفاهی خوب یا هتل‌های چند ستاره وجود نداشته باشد اما حضور مردمانی خونگرم، همچنین وجود امکانات ابتدایی مثل پارک کودک می‌تواند خاطره خوبی را برای شما به جا بگذارد.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 1 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *