منوی دسته بندی

دریاچه نمک خور در اصفهان

معرفی

معمولاً در اطراف اصفهان مناطق کویری زیادی وجود دارند اما شما می‌توانید یکی از نمونه‌های بسیار زیبای آن را در دریاچه نمک خور مشاهده کنید.

دریاچه نمک خور بر روی یک دریاچه دیگر نهاده شده که می‌توانیم این نام‌گذاری را به دلیل ماهیت متفاوت آن بدانیم. زمانی که شما دریاچه نمک خور را مشاهده می‌کنید متوجه می‌شوید که وجود شکل هندسی بسیار منظم در اطراف آن نشان دهنده وجود یک پدیده زمین‌شناسی است که می‌توانید از نزدیک آن را ببینید.

دریاچه‌ای که در این مکان مشاهده می‌کنید با نام دریاچه خور در بین مردم محلی شناخته می‌شود و همه می‌دانند که این دریاچه در وسط یک کویر قرار دارد.

مسیر مربوط به این دریاچه مسیری بسیار دلنشین است که حتی می‌توانید با خودروی خود به این مکان بروید.

خودرو در دریاچه نمک خور
خودرو در دریاچه نمک خور

از نظر کاربردی این دریاچه از ارزش بالایی برخوردار می‌باشد زیرا می توان وجود سنگ‌های معدنی خاص را نمونه‌هایی از آن دانست.

زمین‌ها در بخش‌هایی از این دریاچه به صورت کاملاً پف کرده هستند یعنی اگر شما بر روی آنها دراز بکشید به داخل فرو خواهید رفت و صحنه بسیار زیبایی را برای ثبت تصاویر به وجود می‌آورید. بنابراین دوربین خود را آماده داشته باشید.

در این دریاچه بخصوص در اطراف آن، این زمین‌هایی که دارای اشکال هستند و کاملاً منظم هم هستند را می‌توان با نام پلی‌گون‌ها به خاطر سپرد. در صورتی که در تابستان آنها را مشاهده کنید رنگ مربوط به آن به رنگ سفید قابل مشاهده است. این شکستگی‌های زیبا در اطراف دریاچه به دلیل تغییرات دمایی است که در شب‌ها و روزها وجود دارد.

دریاچه نمک خور
دریاچه نمک خور

متأسفانه از نظر اقامتی شما دسترسی بسیار کمی به هتل یا اقامتگاه بوم گردی و … دارید زیرا این منطقه شرایط مناسبی برای احداث چنین فضاهایی ندارد، بنابراین یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید اقامت در نزدیک‌ترین شهرهای اطراف این دریاچه در اصفهان است تا بتوانید در ابتدای صبح خود را به دریاچه رسانده و زیبایی آن را مشاهده کنید.

آدرس دریاچه نمک خور

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 3 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *