منوی دسته بندی

دره پریان در اصفهان

محتوای این مطلب

معرفی

دره پریان نام روستایی در استان اصفهان است. این دره به دلیل داشتن آب‌و‌هوایی خاص به عنوان محلی برای زیستگاه برخی از حیوانات می‌باشد.

برای دیدن این روستا باید پس از طی کردن هشت کیلومتر بعد از شهر کاشان به سمت جنوب استان اصفهان بروید تا به روستای دره پریان برسید. راه دسترسی که برای این روستا ساخته شده، راهی مناسب و آسفالت می‌باشد.

آب‌و‌هوا در این دره معتدل و مرطوب است و به همین دلیل به عنوان یکی از مکان‌های پربازدید در فصل تابستان به شمار می‌رود. علت این هوای خوب، وجود چشمه‌های گوناگون در دره می‌باشد.

علت نام‌گذاری دره پریان وجود دره‌های مختلف است. در این دره گیاهانی رشد می‌کنند و حتی با وجود مساعد نبودن آب‌و‌هوا نیز به رویش خود ادامه می‌دهند.

در این دره سنت کاشان رعایت شده است. این سنت همان گلاب‌گیری است. گلابی که از گل‌های محمدی تهیه می‌شود و یکی از مهم‌ترین سوغاتی است که می‌توانید با خود از این دره ببرید. البته سنت گلاب‌گیری در شهرستان میمند در استان فارس نیز وجود دارد.

گلاب گیری
گلاب گیری

این دره علاوه بر زیبایی‌های خود در گروه روستاهایی قرار دارد که معمولاً در جهت ترویج سلامتی همکاری دارد. هر هفته گروه‌های مختلفی برای ورزش و تفریح و کوهنوردی به این دره می‌روند.

در مسیر راه پیمایی می‌توانید از فضای روستایی که تاکنون حفظ شده لذت ببرید زیرا در این مسیر آلاچیق‌هایی ساخته شده‌اند که از جنس چوب می‌باشند یا حتی می‌توان به پله‌هایی هم اشاره نمود که از همین مصالح ساخته شده‌اند.

کوه نوردی در دره پریان
کوه نوردی در دره پریان

دره پریان فاصله نزدیکی با اتوبان دارد و به همین دلیل گردشگران در ابتدا این روستا را برای گردشگری خود انتخاب می‌کنند.

آدرس دره پریان

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 1 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *