منوی دسته بندی

خلیج گواتر نگینی در چابهار

سیستان و بلوچستان از استان‌هایی است که معمولاً برای گردشگری در گزینه‌های آخر سفر قرار دارد در حالی که چابهار و خلیج گواتر یکی از نگین‌های این استان به شمار می‌رود که می‌تواند شما را به حیرت وا دارد.

در این مطلب قصد داریم تا مناطقی بسیار زیبا در چابهار را به شما معرفی کنیم تا با آشنایی با آنها لحظات خوبی را برای سفر فراهم نمایید.

یکی از منحصر به فردترین ویژگی‌هایی که می‌توانیم در چابهار به آن اشاره نماییم، اتصال چابهار به اقیانوس‌های بزرگ دنیا می‌باشد.

بندر چابهار

از بنادر دیدنی و بسیار مهمی که باید به آن اشاره کنیم بندر گواتر (یا خلیج گواتر) در چابهار است.

در صورتی که خودروی شما برای سفرهای زمینی از کیفیت خوبی برخوردار نیست بهتر است تا از این جاده عبور نکنید زیرا یکی از بدترین جاده‌هایی است که در طول عمر خود در آن رانندگی کرده‌اید. برای عبور از این جاده حتماً لاستیک زاپاس خود را از نظر سالم بودن چک کنید.

جاده گواتر
جاده گواتر

وقتی به منطقه آزاد چابهار که مرزی دریایی با دیگر کشورها دارد را می‌بینید، از وسعت آن و همچنین از متنوع بودن بازار در این بندر کمی متعجب خواهید شد. در این منطقه آزاد هر نوع وسیله‌ای که مدنظر شما قرار داشته باشد یافت خواهد شد، بنابراین نگران کم و کسری‌های سفر خود نباشید. از جمله وسایلی که معمولاً قیمت مناسبی دارند می‌توانیم به پارچه‌ها اشاره نماییم.

مردمی که در چابهار زندگی می‌کنند شور زندگی را به شما نشان می‌دهند. یک صمیمیت خاصی در بین آنها وجود دارد که شاید در هیچ کجا نمونه آن را مشاهده نکرده باشید. مردمانی بسیار متین و مهمان‌دوست هستند که شما را برای دیدن جاذبه‌های بیشتر راهنمایی کرده و اوقات خوشی را برایتان رقم می‌زنند.

در این شهر پاساژهایی وجود دارند که اجناس در آنها چندبرابر قیمت است بنابراین از افرادِ بازاری در خصوص قیمت مناسب کالاها پرس‌وجو کنید تا کمترین قیمت‌ها را برای وسایل خود پرداخت نمایید و هزینه سفر خود را کاهش دهید.

خوراکی‌های خلیج گواتر و چابهار

از بین خوراکی‌هایی که در چابهار وجود دارد می‌توانیم به شیرچای اشاره کنیم. شاید کنار هم قرار گرفتن این دو کلمه کمی به مزاج شما خوش نیاید اما بهتر است آن را امتحان کنید تا با مزیت و مزه آن بیشتر آشنا شوید. شیرچای یک نوشیدنی است که از چای محلی به صورت پودر شده به همراه شیر در یک ترکیب مورد استفاده قرار می‌گیرد. شیرچای یک نوشیدنی رایج در سیستان و بلوچستان است.

از غذاهای معروفی که می‌توانید به عنوان یک وعده غذایی استفاده کنید، کرائی که در طعم‌های مختلف بوده و همچنین از کابلی پلو استفاده کنید. البته مزه این غذاها در هر جایی با توجه به مواد اولیه می‌تواند متفاوت باشد بنابراین بهتر است تا در رستوران‌های خوب چابهار به خوردن آنها مشغول شوید.

مزه ماهی‌ها در چابهار اندکی متفاوت است. ماهی‌هایی که به تازگی از بندر صید می‌شوند باید در همان لحظه پخته شوند که در برخی از رستوران‌ها چنین کاری را انجام می‌دهند و به همین دلیل از شهرت خاصی برخوردار هستند.

خلیج گواتر در چابهار

برای آنکه به خلیج گواتر سفر کنید باید بار سفر خود را از صبح زود ببندید تا بتوانید از تمام جاذبه‌هایی که در مسیر این خلیج مشاهده می‌کنید لذت برده و تصاویری را به ثبت برسانید.

خلیج گواتر
خلیج گواتر

شاید با دیدن خلیج گواتر دچار حیرت نشوید زیرا این منطقه به تنهایی جذابیتی برای مسافران ندارد اما در اطراف آن و در مسیر مرتبط با آن زیبایی‌هایی وجود دارد که به همین دلیل زمان رسیدن به بندر را افزایش می‌دهد.

بندر گواتر
بندر گواتر

در خلیج گواتر دلفین‌هایی هستند که محل زندگی آنها در این آب است. دیدن این دلفین‌ها در کنار هم می‌تواند حسی عجیب مانند حضور در سیرک‌ها را برای شما تداعی کند.

دلفین‌ها در خلیج گواتر
دلفین‌ها در خلیج گواتر

خلیج گواتر یکی از مهم‌ترین بنادر چابهار برای صید ماهی بوده و از نظر وسعت بسیار کوچک است.

جنگل حرا
جنگل حرا

علاوه بر دلفین‌ها وجود جنگل‌های حرا هم بر زیبایی‌های این منطقه می‌افزاید. وسعت جنگل حرا در این منطقه حدود ۳۳ هکتار است.

کوه‌ها با ظاهری متفاوت

کوه‌ها معمولاً بسیار بزرگ و بلند هستند و به رنگ خاکستری یا خاکی دیده می‌شوند اما کوه‌های بندر چابهار خاص هستند که به نام کوه‌های مریخی شهرت دارند.

کوه‌های مریخی در چابهار
کوه‌های مریخی در چابهار

از نظر ظاهری رنگی متفاوت دارند که سرخ دیده می‌شود اما از نظر بزرگی هم به اندازه یک کوه واقعی نیستند و کمی کوچک‌تر از آن به نظر می‌رسند. خاکی که بر روی این کوه‌های مریخی وجود دارد بسیار نرم مانند شن‌های ساحل است.

تپه‌ای که گل پرتاب می‌کند

یک تپه در چابهار وجود دارد که از آن با نام گل فشان یاد می‌شود. پدیده‌ای بسیار خاص و زیبا که معمولاً اوج فعالیت آن به روزهای بارانی باز می‌گردد.

گل فشان
گل فشان

در زمانی که باران با شدت زیادی می‌بارد، گل از داخل این تپه به سمت بیرون می‌ریزد، بنابراین پس از اتمام بارندگی بر روی این تپه، گل‌هایی را مشاهده می‌کنید که کاملا خشک شده‌اند. این گل‌ها چون به روش خاصی و از داخل زمین به بیرون می‌آیند، برای جوان‌سازی پوست خاصیت درمانی دارند.

آدرس

خلیج گواتر در دور‌ترین نقطه از شرق ایران وجود دارد که برای دیدن آن باید به سمت جنوب نیز در حرکت باشید.

خلیج گواتر در مرز ایران و پاکستان قرار دارد.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 3 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *