منوی دسته بندی

حمایت از پروژه درختکاری 1402

تور این پرشیا در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود اقدام به حمایت از پروژه «درختکاری 1402» توسط انجمن نذرطبیعت کرده است.

حمایت از پروژه درختکاری سال 1402
حمایت از پروژه درختکاری سال 1402

پس از اجرای موفق پروژه های جنگل نذرطبیعت در سال 1400 و درختکاری 1401 که طی آن 30 هزار بادام کوهی و 5 هزار تاغ و آتریپلکس کاشته شد، این بار نذرطبیعت تصمیم دارد بیش از 5 هزار نهال تاغ را در کویر مرکزی ایران بکارد.

دلیل انتخاب درختچه تاغ، مقاوم بودن آن در برابر کم آبی و گرما بوده و باعث تثبیت شن و در نتیجه بیابان زدائی و کاهش گرد و غبار میگردد.

کاشت درختچه تاغ
کاشت درختچه تاغ

طبق اعلام اداره محیط زیست تعداد روزهای آلوده به گرد و غبار در سال گذشته نسبت به سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته و در 109 روز ابتدای سال 46 روز ناسالم بوده است.

اطراف دریاچه نمک و دشت مسیله به علت کاهش شدید پوشش گیاهی در آستانه بروز گرد و غبار قرار گرفته و این بسیار خطرناک است و با ادامه روند کنونی بسیاری از شهرها در مرکز کشور به ویژه تهران، متأثر از گرد و غبار خواهند بود.

محل درختکاری امسال در دو نقطه است که یکی در کنار درختکاری سال گذشته (اراضی روستای نواران در دشت مسیله در ضلع غربی دریاچه نمک قم) و نقطه دوم در پارک ملی کویر در حوزه شهرستان گرمسار (شمال و شرق دریاچه قم) قرار دارد که به محض شروع کاشت لوکیشین آن منتشر خواهد شد.

زمان آغاز نهال کاری پائیز 1402 خواهد بود اما به علت درخواست‌های مکرر حامیان طبیعت، پروژه را از هم اکنون در سایت نذرطبیعت قرار دادند تا مردم بتوانند هر تعداد نهال که میخواهند رزرو کنند و سند هدیه درخت را به مناسبتهای مختلف همچون تولد، ازدواج، یادبود درگذشتگان به عزیزانشان هدیه دهند.

جهت حمایت از جوامع محلی، کارگر و نیروی اجرائی از نیروهای بومی استفاده خواهد شد و نیز در صورت صرفه جوئی در هزینه‌ها مبلغ باقیمانده با نظر هیئت مدیره در سایر پروژه‌های نذرطبیعت هزینه خواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 2 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *