منوی دسته بندی

حمایت از پروژه خشکسالی 1400

تور این پرشیا در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود اقدام به حمایت از پروژه «خشکسالی 1400» توسط انجمن نذرطبیعت کرده است.

حمایت از پروژه خشکسالی 1400
حمایت از پروژه خشکسالی 1400

خشکسالی شدید سال 1400 حیات وحش را از زیستگاه‌هایشان آواره کرده و حیوانات در عطش آب به آغوش مرگ پناه می‌برند.

یکی از خشک‌ترین تابستان‌های پنج دهه اخیر ایران در پیش است و تشنگی از هم اکنون بر مناطق حفاظت شده و زیستگاه‌های حیات وحش کشور غلبه کرده است.

بی آبی سال 1400 حیات وحش را بیشتر از همیشه تهدید می‌کند. پوشش گیاهی حتی در برخی مناطق از بین رفته است و آهوها، جبیرها، قوچ و میش‌ها برای رفع عطش و گرسنگی به مزارع کشاورزی و محدوده مناطق مسکونی پناه می‌برند. نه تنها وحوش علفخوار بلکه بی آبی تداعی مرگ برای سایر گونه‌های حیات وحش از جمله گوشتخواران، سگ‌سانان و گربه‌سانان و همچنین پرندگان و خزندگان است.

خشکسالی‌های فراگیر، اثرات مستقیم و غیر مستقیم بر مناطق محیط زیستی داشته از جمله اینکه تولید گیاهی (علوفه) و منبع غذایی حیات وحش به شدت کاهش یافته است و حتی در برخی مناطق به صفر رسیده است. منابع آبی نیز بر اثر خشکسالی‌های پی در پی رو به خشکی می‌رود و سختی تأمین آب پایدار برای حیات وحش را دو چندان می‌کند.

ارسال علوفه
ارسال علوفه

ورود و چرای دام‌های اهلی و استفاده مشترک دام‌ها از آبشخورهای حیات وحش، وحوش منطقه را با بیماری‌های مشترک درگیر می‌کند.

تابستان 1400 با گرمای شدیدی که در پیش دارد احتمال شیوع بیماری‌ها، مرگ و میر حیات وحش، کاهش زاد و ولد و ناتوانی حیوانات در نگهداری از بچه‌هایشان را دو چندان می‌کند؛ همچنین اثر بسیار بد و فراگیری که این وضعیت رقم زده این است که وحوش به هوای یافتن غذا به خارج از مناطق حفاظت شده مهاجرت می‌کنند.

ساخت تلمبه بادی
ساخت تلمبه بادی

انجمن نذر طبیعت در این پروژه قصد دارد چندین آبشخور بنا کند، مقادیری علوفه توزیع کرده، در صورت نیاز با لوله آب را انتقال دهد و اقدام به نصب تلمبه بادی و پمپ خورشیدی نماید.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 1 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *