منوی دسته بندی

جنگل فندقلو در استان اردبیل

معرفی جنگل فندقلو

یکی از بهترین و زیباترین مناطق دیدنی در ایران استان اردبیل است زیرا علاوه بر آب‌و‌هوایی خوب، مناظری در آن وجود دارد که شاید زیباترین نقاشی باشد که از نزدیک آن را مشاهده خواهید کرد. امروز قصد داریم تا یکی از جنگل‌های مشهور در این استان یعنی جنگل فندقلو را معرفی کنیم.

حیوانات در جنگل فندقلو
حیوانات در جنگل فندقلو

جنگل فندقلو جنگلی است که علاوه بر زیبایی و سرسبزی، مکانی برای بازدید از گل‌های بابونه می‌باشد. بابونه خواص درمانی دارد و معمولاً در مصارف پزشکی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر آن شما دشت‌هایی را پر از گل‌های شقایق مشاهده خواهید کرد.

دشت شقایق فندقلو
دشت شقایق فندقلو

گل‌های بابونه گل‌های سفید رنگی هستند که همانند یک برف زمستانی سرتاسر دشت‌ها را پوشانده‌اند و مکانی فوق‌العاده زیبا برای ثبت یک تصویر به یادماندنی خواهد بود. شاید این سوال در ذهن شما به وجود آمده باشد که این منطقه، پر از دشت‌های بابونه است پس چرا به نام جنگل فندقلو نامگذاری شده است؟ علت این نامگذاری به فصلی اختصاص دارد که درختان این جنگل خود را برای میوه‌دهی آماده می‌کنند. میوه‌ای که این درختان تولید می‌کنند فندق می‌باشد.

تله کابین و پیست اسکی

اگر از گشتن در این جنگل خسته شده‌اید بهتر است تا سری به سایر مکان‌های تفریحی در این منطقه زیبا بزنید.

تله کابین جنگل فندقلو
تله کابین جنگل فندقلو

یکی از مکان‌ها تله کابین فندقلو است که می‌تواند زیبایی این منطقه را در مدت زمان کوتاه و با زاویه‌ای دیگر به شما نمایش دهد. علاوه بر آن برای علاقه‌مندان به اسکی، پیستی ساخته شده که می‌توانید از آن برای سرگرم شدن خود بهره ببرید.

جاده جنگل فندقلو

لحظه‌ای که شاید هیجان زده شوید، لحظه‌ای است که از یک جاده سرسبز دو طرفه به یک جاده‌ای با منظره‌ای کاملاً متفاوت وارد می‌شوید. در دو طرف این جاده سفیدی‌هایی را مشاهده خواهید کرد که در حقیقت همان گل‌های بابونه هستند.

جاده فندقلو
جاده فندقلو

آبگرم مشه سویی

کمی جلوتر که می‌روید شاید به دلیل خستگی راه کمی دچار دردهای عضلانی شوید. یکی از بهترین مکان‌ها برای رفع خستگی ناشی از سفر، رفتن به آبشاری است که آبی گرم را در خود دارد.

آبگرم مشه سویی
آبگرم مشه سویی

این آبشار نسبتاً کوچک مشه سویی نام دارد که از هر یک از افراد محلی سوال کنید، شما را تا این آبشار راهنمایی خواهند کرد. گاهی اوقات از مشه سویی برای گردشگری سلامت استفاده می‌کنند.

تصاویر

آدرس

این منطقه با اردبیل ۳۵ کیلومتر فاصله دارد و در شهرستان روستایی آرپاتپه جنگل قرار دارد.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 1 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *