منوی دسته بندی

حمایت از ایمن سازی جاده مرگ یوزپلنگ

تور این پرشیا در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود اقدام به حمایت از پروژه «ایمن سازی جاده مرگ یوزپلنگ» توسط انجمن نذرطبیعت کرده است.

حمایت از ایمن سازی جاده مرگ یوزپلنگ
حمایت از ایمن سازی جاده مرگ یوزپلنگ

۱۳ یوز در اثر برخورد با اتومبیل در جاده تهرانمشهد تلف شدند در حالی که کمتر از ۳۰ یوز آسیایی در دنیا مانده است.

ایمن نبودن جاده تهران-مشهد در منطقه‌ی عباس آباد، در حال حاضر مهم‌ترین و اصلی‌ترین علت انقراض یوزپلنگ در ایران است که اگر به سرعت ایمن نشود، آخرین یوزهای باقی مانده در ایران از بین خواهد رفت. تنها نقطه‌ای که یوز ماده در آن زندگی می‌کند، در پارک ملی توران در جوار همین جاده است. هر لحظه ممکن است این یوزها بر اثر برخورد با اتومبیل تلف شده و انقراض یوز در ایران قطعی شود.

فعالان و متخصصان محیط زیست در طول سالیان گذشته بارها از مسئولان ذیربط درخواست کردند که برای حفظ یوز این قسمت از جاده تهران-مشهد برای گذر یوز ایمن سازی شود. با وجود اینکه این درخواست‌ها همراه با گزارشات و برنامه‌های تخصصی بوده، متاسفانه تا کنون اقدامات ضروری و لازم در این ارتباط انجام داده نشده است.

اقدامات محدود انجام شده نیز متعلق به سال‌های گذشته بوده و کاملا ناکافی است. در این کمپین برای حفظ یوز اقداماتی نظیر فنس کشی حاشیه جاده، ایجاد روشنایی در کنار جاده و بهبود زیرگذر های موجود در دستور کار است.

ما مردم ایران، در حال حاضر مهم‌ترین پشتیبان یوزپلنگ در ایران هستیم و یوز بار دیگر برای نجات از انقراض به کمک ما نیاز دارد. اکنون که مسئولان امر پس از سال‌ها تلاش هنوز اقدامی برای ایمن سازی این جاده نکرده‌اند، ما مردم پشتیبان یوز خواهیم بود و با کمک‌های خود به متخصصان کمک می‌کنیم تا به سرعت از کشته شدن یوز‌های باقی مانده در جاده جلوگیری کنند.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 1 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *