منوی دسته بندی

ائل گلی تبریز

گردش در تبریز می‌تواند به یکی از جذاب‌ترین و پرخاطره‌ترین سفرهای شما تبدیل شود. یکی از مقاصد مهم برای هر گردشگری در تبریز، ائل گلی یا استخر شاهگولی است.

ائل گلی به زبان ترکی یعنی شاه گلی که به عنوان یکی از زیباترین و خوش آب و هواترین مکان‌ها در تبریز نیز به شمار می‌رود.

استخر ائل گلی

در این مکان استخری وجود دارد که توسط باغی پر از درختان تنومند محصور شده و همچنین بنایی نیز در داخل آن قرار دارد.

قایق سواری در ائل گلی تبریز
قایق سواری در ائل گلی تبریز

این استخر وسعتی برابر با پنج هکتار دارد. در داخل استخر فواره‌هایی وجود دارند که در زمان فعال بودن منظره و خنکی خاصی را با خود به همراه می‌آورند. علاوه بر آن برای خاص‌تر بودن این مکان، آبشارهایی مصنوعی ساخته شده که توسط درختان مختلف پوشیده شده‌اند. همچنین قایق‌هایی پدالی هم در داخل آب وجود دارند که می‌توانید در یک دور کامل تمامی دیدنی‌های این مکان را مشاهده کنید.

عمارت

ائل گلی
ائل گلی

عمارتی که در وسط استخر قرار دارد، عمارت کلاه فرنگی نام دارد. یکی از ویژگی‌های این عمارت این است که این عمارت و به صورت کلی این استخر بر روی زمین قرار گرفته است. شاید اگر چنین شرایطی برای بنای دیگری وجود داشت، بنا و همچنین استخر پس از مدتی از بین می‌رفتند.

پارک

ائل گلی نه تنها در روز بلکه در شب هم از فضایی آرامش بخش برخوردار است. به همین دلیل به خصوص در فصل تابستان این پارک یکی از شلوغ‌ترین پارک‌های تبریز می‌شود.

یکی از جذابیت‌های درون این پارک وجود ساعت آفتابی می‌باشد که نحوه کار این ساعت بر اساس نور خورشید است.

یکی از توصیه‌های ما به شما حضور در پارک تا زمان غروب آفتاب خواهد بود زیرا انعکاس نور خورشید در زمان غروب و نمایش آن بر سطح آب استخر، بهترین صحنه برای ثبت یک تصویر خاطره‌ساز می‌باشد.

محوطه ائل گلی

در محوطه این مکان علاوه بر قدم زدن در وسعت پنج هکتاری این پارک می‌توانید در مکان‌هایی هم به استراحت بر روی چمن‌زار بپردازید یا اینکه به کافی‌شاپ یا رستوران‌های اطراف بروید.

چه طور به ائل گلی برویم؟

یک ایستگاه مترو در قسمت جنوبی این مکان قرار دارد. برای رفتن به این مکان با اتوبوس سوار خط 101 شوید. همچنین با استفاده از خودروی شخصی به اتوبان باکری، سپس خیابان گلستان و در نهایت به میدان فردوسی بروید.

آدرس ائل گلی کجاست؟

این مکان در شهر تبریز، آزادراه کنارگذر جنوبی تبریز قرار دارد. شاه گلی در 7 کیلومتری مرکز شهر قرار دارد.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 2 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *